/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
watt strøm computeranlæg?
Fra : dayworker24
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 08-07-11 13:47

Jeg er i den situation, hvor jeg skal på bilferie. Højtalerne i bilen er ikke særlige gode, så derfor tænkte jeg på at tage et computer anlæg med såsom

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=469871
eller
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=402241

Højtalerne vil så også kunne bruges på ferien, så det er ikke kun på bilturen de skal bruges.

Jeg har en inverter, som kan klare 300 watt ligende den her
http://www.campingparkenshop.dk/shop/inverter-perfect-power-1617p.html

Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der står hvor meget watt sådan et anlæg tager.

Men burde sådan en inverter, og en bil ikke kunne håndtere at give føde til fx.
En bærbar (50-60 watt)
et lille køleskab (der er blæserkølet) (tror ikke den tager så meget strøm)
en gps.
og så til sidst sådan et anlæg. Jeg ar selv i tankerne at det ligger omkring de 120-180, men hvad tror i de 4 ting ligger i omkring watt tallet.

Mvh Kenneth.

Bilen er en citroen c3.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-07-11 14:51

Dengang jeg kørte landet rundt som konsulent havde jeg både mobiltelefon, GPS og køleboks sluttet til bilen konstant, og når jeg skulle sende rapporter hjem havde jeg også min bærbare koblet på.

Det var ikke noget problem i en gammel Saab 9000 i hvertfald

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-07-11 15:07

Det er ikke noget problem for bilens generator, især ikke hvis du slukker kørelyset.
Men akkumulatoren holder ikke ret længe, når du holder stille.

Husk også at d fleste cigarettænder stik i biler kun klarer omkring 10 A.

De højtaler du linker til er dårligere end standard bilhøjtalere.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-07-11 16:20

Jeg ved udemærket godt at de ikke er klassehøjtalere, men i bilen er der hvad jeg vil kalde kun diskanthøjtalere, og derfor vil et anlæg kunne veje op med lidt bund. Men aner ikke hvor meget strøm sådan et anlæg tager.