/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Unmountable_boot_volume - blå skærm ved ~
Fra : sorenm
Vist : 347 gange
200 point
Dato : 20-05-03 07:46

Jeg har en Dell 8200 med en xp pro der giver ovenstående fejl:

Jeg har fulgt anvisningerne i:
http://support.euro.dell.com/dk/da/kb/document.asp?DN=HO1059758&tag=

Startet op med recovery console, kørt chkdsk /r
- fortsætter op til 25%: resultat 2 eller flere uoprettelige sektorer (unrecoverable errors)

Som sidste punkt står der i Dells dokument.
If the repair fails, reboot from the Windows XP CD, remove the existing partition, create a new partition, format the drive, and then reinstall the operating system. Refer to the link below for information on these procedures.

Det drejer sig om en IBM travelsstar harddisk.
IBMs drive fitness test melder corrupted sectors.
Jeg får to muligheder repair eller reformat. Har endnu ikke turdet repair.

Hvad gør jeg, hvordan får jeg data ud???

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-05-03 09:26

Microsoft Support bar bl.a. denne artikel:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;297185

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-05-03 09:26

Microsoft Support har bl.a denne artikel:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;297185

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 11:58

catbody det link er ganske fint men har har jo ligesom allerede prøvet det som microsoft også skriver, uden held.
Du kunne selvfølgelig prøve at køre den repair funktion. Men det er svært at garentere at din data vil være tilgængelig bagefter.
Lige et spørgsmål, har du lige opgraderet eller opstod fejlen pludseligt..?

/Xor ,->

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-05-03 21:02

Hej sorenm

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at putte harddisken i en anden computer for at se hvordan den opfører sig der. Der har desvære været mange fejl på netop denne harddisk model som du har så jeg kan ikke udelukke den er ødelagt. Virker den i en anden computer ville jeg prøve repair funktionen så den kan allokere de bad clusters operativsystemet finder på disken.

mvh srhansen