/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kunne ikke finde på en overskrift.
Fra : vedikkealt
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 07-07-11 08:54

I gamle dage - dengang levede jeg også... var der nogle knive som var særdeles velegnede til at skærer plast af paller med, uden at skærer i de kartoner der nu var på pallen.

Flerer formaer gav dem gratis med, når man købte plast svøb til paller, og de fleste der har arbejdet på et lager med at skærer plast af paller, ved præcis hvad jeg her skriver om.

Jeg har kigget på nettet - og været rundt i flerer kontorforsyninger, men fandt kun EN, en "klodset fætter" til 120 kr.

Mon nogle her ved hvor man kan købe / få - de der - mere lommevenlige små plast skære knive ?

Sommerhilsen fra vedikkealt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-11 08:59
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-11 09:01

Denne er mindre... mange butiksansatte render rundt med dem i brystlommen

http://www.lomax.dk/vis/varebeskrivelse.asp?vi=3&ci=4&varenr=9912220

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-07-11 09:02

Jeg gætter på du tænker på sådan en lille oval plastic "dims" med en meget lille klinge som kun lige skærer tykkelsen af et ark papir...

Sådan nogle kan købes i en kontorforsynings forretning.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-07-11 09:08

Citat
Jeg har kigget på nettet - og været rundt i flere kontorforsyninger

UPS, læste ikke ordentlig igennem første gang...

hvis du skal bruge den til at skære plastic af, er der en mulighed her også:

http://www.hatting-ks.dk/Default.aspx?ProductID=&ID=6586&eComQuery=tubekniv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-11 09:09
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-07-11 09:10

# webm

JA ... lige præcis ... og tykkelsen på et stykke papir svarer også - sådan ca. til tykkelsen af den plastik der skal skæres af plast svøbte paller. Og dem jeg husker var ovale - nærmest i ægge størrelse, og nemme at have med i lommen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-07-11 09:18

Det bedste link - indtil nu ... var det til Hatting, for det vare lige noget i den retning, dog er den Hatting har - meget spinkel, og vil ikke kunne holde til mit brug.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-11 10:14

Det har jeg aldrig haft problemer med, og jeg har sgu skåret mange paller op.

Brug en skarp knæk-kniv, og find det rigtige tryk så der ikke skæres ind i pap eller produkterne.

Tag eet langt hurtigt snit fra top til bund, og lad være med at skære et lille snit og prøve på at flå resten fra hinanden, plastikken bliver tykkere og folder der hvor man prøver at trække, og så er den meget sværere at skære i samt giver fare for at der smutter et par fingre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-11 10:18

PS.
Start med at skære den knude i stykker som de der har filmet pallen binder om hjørnet på pallen.

Mangler Du andre lagertips indenfor logistik m.m. ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-11 10:21

Har aldrig set sådan en dim før.... men her er en der ser solid ud

http://www.safetcut.com/html/tube_knives.htm

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-07-11 10:45

# Nordsted1

Lige præcis en sådan fyr.

Så nu melder næste problem sig, siden er på et sprog jeg ikke ved hvad er, for hvad mon den koster, eller en 3 - 4 stykker ... sikkert det flerdobbelte i porto...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-11 10:51

"din" dims har nr 375, og her er siden googleoversat

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.safetcut.com/&ei=_3cVToLgO87sOaSnzQU&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=3&ved=0CDAQ7gEwAg&prev=/search%3Fq%3Dsafe%2Bt%2Bcut%26hl%3Dda%26biw%3D1536%26bih%3D660%26prmd%3Divns

Måske du skulle få nogle til at sende dem en mail og spørge om fragtprisen - jeg kan ikke umiddelbart se den -

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 200 point
Dato : 07-07-11 11:46

Den omtalte nr. 375 tror jeg er lig den fra Hatting -KS - 3 stk. kr. 25,- jeg tror det er det billigste bud på sådan nogle knive...

De kan jo sendes i en post pose til en rimelig pris.

Skriv privat til mig hvis du er interesseret, jeg er ansat i firmaet som kun sælger til momsregistrerede...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-11 12:17

Citat
Den omtalte nr. 375 tror jeg er lig den fra Hatting -KS - 3 stk. kr. 25,- jeg tror det er det billigste bud på sådan nogle knive...

Hatting er jo ellers kendt for dybfrosne kuvertbrød

Problemet med specialknive er jo at man bruger dem til alt andet end lige det det de er beregnet til, hvilket vil sige at man på stedet ville fristes til at bruge samme kniv til at flænse pap fyldt med hæfteklammer, bånd og andet, det kommer til at koste medmindre at synderen jfr. firmapolitikken skal ryste op med brød til hver gang han ødelægger specialværktøjet.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-07-11 12:41

Citat
Hatting er jo ellers kendt for dybfrosne kuvertbrød

Det kan du have ret i, nu er det ikke firmaet på Oensvej 28 (CEREALIA UNIBAKE) der er tale om,
men derimod Oensvej 48, det gør en væsentlig forskel.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-11 10:14

Tak for svaret - og hjælpen webm.

Desværrer har jeg ikke set noget til den første forsendelse, men knivene er perfekte til formålet.

Så endnu engang - tak for hjælpen

De bedste hilsner fra Gert i Nordjylland

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-07-11 13:15

Så hjertelig velkommen...

Den første forsendelse er just i dag ankommet retur til firmaet - ad hvilke omveje ved jeg ikke - men forsendelse nr. 2 skulle jo nu være dig i hænde og fungerer efter hensigten forstår jeg...

Altid til tjeneste hvis der skulle være en eller anden der mangler noget...