/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ang. gæld ved salg af hus :-)
Fra : Betty Boop
Vist : 2949 gange
200 point
Dato : 06-07-11 18:31

Hejsa

Hvis jeg skylder 650000 til kreditforeningen og sætter mit hus til salg til 500000 ( eller bare ikke kan få mere for det ) og ejendomsmægleren skal ha 70000 ( alt incl )
Ja så skylder jeg ialt 220000 kr., Men nu er mit spørgsmål så :

Pengene fra hussalget går vel i banken som så betaler ejendomsmægler og derefter kreditforeningen eller går pengene direkte til kreditforeningen ????

Står og skal sælge mit hus på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 18:33

Du får ikke sådan uden videre lov til at sælge dit hus til UNDER belåningen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-07-11 18:47

der er mange andre der har været i samme situation som dig.
det foregår på den måde, at udbetalingen bliver deponeret hos ejendomsmægleren. den tager han som en del af sit salær. når handelen er endelig afsluttet, sender han regningen på resten til din bank. så sender de ham det han skal have, og resten går til kreditforeningen. hvis der ikke er nok penge til at betale gælden, må du optage et banklån på det resterende beløb.
det er ikke en særlig sjov situation, men der er ting man ikke kan ændre ved.
måske er du bedre tjent med at blive boende, hvis det er praktisk muligt. det kan jo være banken vil hjælpe dig med at strække kreditten.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 18:56

Nu er det sådan at jeg ikke kan låne mere i hverken bank eller kreditforeningen

Pt kan jeg da godt blive boende, men til vinter når der skal olie på, har jeg ikke penge til det, slet ikke hvis jeg bliver arbejdsløs pr 15 okt, der er jeg færdig med min uddannelse

Jeg har 2100 kr at leve for pr mdr til mig og mine 2 drenge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 19:02

Citat
Jeg har 2100 kr at leve for pr mdr til mig og mine 2 drenge

Hvordan faen har du så fået godkendt et hus til 1 million (eller deromkrig) - for det må det da have kostet hvis du skylder kreditforeningen 650.000

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 19:03

Desuden er det saftsusemig en DYR ejendomsmægler til et hus i den prisklasse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-07-11 19:39

Der er noget helt forkert, både det med huset, prisen og gælden,
og dine to drenge, de har vel en far, der også må bidraqe?

Hvis du er så meget på spanden, hvorfor skal ejendomsmægleren så have så meget,
for at sælge dit hus til langt under vurderingen??

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-07-11 20:20

Jeg giver svendgiversen ret, der er noget helt galt med den ejendomsmægler. Der findes ejendomsmæglere som tager langt mindre. Som eksempel i trekantområdet: Livingday tager en fast prins på 49.000,- for salg af hus i dit prisleje.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 20:20

Jeg købte huset i 1999 for 450000 og har lånt penge i huset så gælden er på ca 650000

jeg er alene med drengene og de 2100 kr er dem vi har at leve for når alt er betalt

offentlig vudering er på 590000 kr, der er godt nok 2 år gammelt oliefyr og 2 år gammel olietank, badeværelse fra jan 2004 og nyere køkken fra 2000

der bliver sat 6 nye vinduer i ud mod vejen ( dem har jeg stående, de skal bare sættes i )

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 20:24

de 70000 til ejendomsmægler er et beløb som de satte i banken, da jeg var nede og snakke med dem i fredags, ejendomsmægleren har ikke været fordi endnu, da vi blev enige om at de vinduer skal i først

de 70000 er incl alt også tilstandsrapport ved Home

Der skal laves offentligt kloark og det koster ca 22600 incl det der skal graves op inde på grunden, og de penge har jeg ikke, og med kun 2100 at leve for pr mdr har jeg jo ingen mulighed for at betale dem tilbage

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-07-11 20:40

Det kan simpelt hen ikke være rigtigt, at home skal have 70000 kr for et yderst tvivlsomt salg,
og du kun har 2100 kr om måneden til dig og dine to drenge,
minus udgifter til kloak, gå til komunen og fremlæg din økønomiske situation...

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 20:46

svendgiversen : Jeg har prøvet om jeg kunne låne pengene igennem kommunen og det kan ikke lade sig gøre, jeg kan få lov til at betale de ca 11300 til FFV ( den der står for kloark og affald i Faaborgmidtfyn kommune, det er et privat firma ) over 1 år, men har jeg altså ikke 900 kr om mdr til det, for så er der kun 1200 kr at leve for og det kan jeg altså ikke rigtig se hvordan det skulle kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-07-11 20:49

Ud fra det rådighedsbeløb du nævner, ser det sort ud for dig.
Har du overvejet at aflevere nøglen til huset i banken og evt. søge gældssanering?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 20:49

Citat
så gælden er på ca 650000

Se det er en anden snak - det er så IKKE kreditforeningslån det hele - en stor del må være banklån....

Hvis din bank har været så naiv at belåne dit hus til op over skorstenen, må de vel ogsaå være villige til at hjælpe.....

men du slipper nok ikke ud af handelen uden at skylde banken en masse penge - under kreditforeningslån får du næppe lov at sælge..... (med mindre din bank indfrier det resterende)

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 20:54

refi : Det er til kreditforeningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 20:55

Jeg forstår heller ikke helt regnestykket.....

Et hus med den belåning bør ikke koste over 4000 NETTO pr. måned (nærmere 3000) - så der må være en del andre ting der stjæler STORE dele af en normal løn - du kan ikke engang leje noget for den pris....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 20:57

Hvis du har 650.000 i gæld til kreditforeningen må de jo have vurderet huset til næsten 800.000

Der er sgu ingen huse der er faldet SÅ MEGET i værdi - og slet ikke i DEN prisklasse....

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 21:00

Min termin er på lidt under 11700 kr pr kvatal.

Men det ændre jo ikke ved at jeg ikke har til fyringsolie

eller til den kloark som kommunen har pålagt mig at komme på :-/

jeg har bil, ja men den bruger jeg i mit arbejde, uden den kan jeg ikke passe mit arbejde som udekørende i hjemmeplejen jeg er elev og tjæner ca 18200 kr pr mdr

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-07-11 21:02

Hvordan kan du få et kreditforeningslån på 650.000,- med en vurdering på 590.000,-
Normalt kan man kun låne op til 80% af vurderingen i en kreditforening. Resten skal hentes hjem gennem et banklån. Hvad var vurderingsbeløbet da du købte huset i 1999 ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-07-11 21:06

Nå, så kan jeg næsten se over til dig og dine drenge,
de har sikkert hellerikke de nyeste mobil telefoner?

Jeg tror ikke din bank, og slet ikke din personlige rådgiver, ønsker at komme på nettet,
men du kan jo spørge??

Et andet oplagt sted at henvende sig er diskanten, om økonomisk udnyttelse af svage sjæle, vist DR2

Noget virker helt forkert her...

Har du prøvet min bank: Sydbank? De vil ikke behandle gode gamle kunder sådan???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 21:13

Citat
jeg skylder 650000 til kreditforeningen

Citat
offentlig vudering er på 590000 kr, der er godt nok 2 år gammelt

Noget stemmer IKKE.....

Citat
de 70000 til ejendomsmægler er et beløb som de satte i banken, da jeg var nede og snakke med dem i fredags

HVEM satte i banken ?????

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 21:15

grow : Det var vurderet til 400000 kr da vi købte i 99. det har været oppe på 710000 kr men er faldet til 590000

svendgiversen : Min yngste har ikke mobil, han er 5 år og den store er 11 år og fik en i julegave, en Nokia Xpress musik mobil ( ja ja den kostede kun 500 kr brugt, havde ikke været pakket ud, og hans far betalte den halve af den )

Har ikke prøvet andre banker, for kan altså også regne lidt selv, og med kun 2100 kr om mdr så er der virkelig ikke noget at spare op eller betale andre lån af

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 21:20

refi : Min bankrådgiver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 21:33

Dit oprindelige lån hos kreditforeningen må have været 360.000.....

Hvordan i himlens navn har du fået et tillægslån på 290.000 MED DEN LØN

Selv den HØJESTE vurdering du nævner kan ALDRIG give lån på 650.000 (80%)

Der må være noget der ikke kommer frem......... Det hænger ikke sammen......

Citat
Mit lån hos BRF er fast obligationer og på 5 % og uden afdragsfrihed

Det er muligt det er BRF du skylder ALLE pengene, men det er IKKE kreditforeninglån - det må være banklån (tillægslån BRF-bank).....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 21:35

Har din bankrådgiver "foræret" dig 70.000

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 21:40

Hvad er den SENESTE ejendomsvurdering 2010 ????

Ved du det ikke kan du finde den her

http://www.vurdering.skat.dk/Ejendomsvurdering

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 06-07-11 22:25

Citat
jeg har bil, ja men den bruger jeg i mit arbejde, uden den kan jeg ikke passe mit arbejde som udekørende i hjemmeplejen [Sur] jeg er elev og tjæner ca 18200 kr pr mdr [Glad]

Du skal sælge den bil, og få en cykelrute i hjemmeplejen. Det siger jo sig selv,at med et rådighedsbeløb så lavt som dit,så er der ikke råd til bil. Jeg var ellers af den opfattelse, at det er Kommunerne der stiller bil til rådighed, hvis man får tildelt en land rute?, er det ikke tilfældet, så er der jo ikke andet at gøre, end at du beder om at blive omplaceret til en cykel rute.

En løn på under 20000 er ikke alverden, men dertil kommer der jo de skattefri tilskud til dine børn. Med bidraget fra faderen, så er det faktisk en pæn klat pr måned (ca 5200 kroner).

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 22:35

Knete : Der er ingen cykelruter i den sektion jeg er ansat i og selv om der var, så skal jeg altså ind til byen og afl unger og den modsatte vej for at passe min arbejde, har over 20 km på arbejde, når jeg køre ind med ungerne også

refi:
Det er hvad jeg skylder kreditforeningen og der er kun det ene lån i huset

SÅ kan du sidde og funder over det ligeså meget du vil, ja jeg har 3 andre små lån, men det har ikke noget med hverken hus eller kreditforening at gøre

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 22:43

Citat
Jeg var ellers af den opfattelse, at det er Kommunerne der stiller bil til rådighed, hvis man får tildelt en land rute?

Der er ingen biler ude hvor vi holder til
så skal jeg evt køre efter det og det er meget længer end at komme på arbejde
Det er faktisk kun sygeplejsker der køre i kommunebiler om dagen, aftenvagterne køre i kommunebil eller ikke

Men pt har jeg arbejde til 15 okt. hvis jeg altså består min næste praktik og de 3 uger på skole igen
jeg er færdig som elev til 15 okt og er derefter arbejdsløs

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 06-07-11 22:49

Citat
Hvis du har 650.000 i gæld til kreditforeningen må de jo have vurderet huset til næsten 800.000

Der er sgu ingen huse der er faldet SÅ MEGET i værdi - og slet ikke i DEN prisklasse....

refi : den har altså været oppe på 710000 kr

Sidder og får en fornemmelse af at I tror jeg er fuld af løgn
hvorfor helvede skulle jeg være det ?? man spøger on en ting også bliver man sablet ned

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-07-11 23:12

LATTERLIGT

Henvist til)refi(
----
MEN
Du kan ikke sælge skidtet, før de overhovedet har TAGET en KREDIT-VURDERING af dig
Og ALT? hvad der hedder overskud = går til GÆLDEN - AT BETALE v KASSE 1

Og kan/ har du ikke en GOD løn/ fatter jeg så ikke, at de i sin TID _ lod dig får et lån hos dem.

Men snak med DEM, de ved JO hvad dit hus er værd.

OG_ det med de 70,000- det er meget NORMALT, men hvem FA____
vil betale DET, hvis ikke det er FINANS _ FIRMAET der ligefrem forlanger DET.

Min lille knald-hytte, kan jeg sætte til salg for 50 ØRE, hvis det passer mig?
Jeg skylder INTET i mit hus = men, det er der ikke mange der GØR = nu omdage.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-07-11 23:15

Citat
Pengene fra hussalget går vel i banken som så betaler ejendomsmægler og derefter kreditforeningen eller går pengene direkte til kreditforeningen ????

Det GÅR til den der har 1*ste prioritet i dit HUS/ og alt andet gæld i dit navn
resten kan alle andre se STORT på..........
men du står og skal BETALE det alligevel/ død eller levende

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 07-07-11 01:20

Nomore: Hvorfor skriver du ikke normalt? Man kan kun forstå meget lidt af det du skriver.

Accepteret svar
Fra : Knete

Modtaget 200 point
Dato : 07-07-11 03:17

Citat
Knete : Der er ingen cykelruter i den sektion jeg er ansat i og selv om der var, så skal jeg altså ind til byen og afl unger og den modsatte vej for at passe min arbejde, har over 20 km på arbejde, når jeg køre ind med ungerne også

Vil man bo på landet, så koster det kassen i form af udgifter til en bil. Din situation ender vist med en tvangsauktion, som med al sandsynlighed betyder et tab. Til gengæld kan du så flytte til byen, sælge din bil, installere dig i en lejlighed og søge boligsikring.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 07-07-11 03:30

Og så kan man jo kun håbe, at du efter endt uddannelse kan opretholde et fuldtidsjob i hjemmeplejen. De hænger jo ikke ligefrem på træerne i disse tider, og din løn, som er en meget pæn elevløn, bliver i hvert fald ikke større, hvis du kun kan finde et job på deltid.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-11 05:57

Jeg mp give refi ret.
Der er noget som ikke rigtig passer sammen.
Men hun har måske været gift eller købt huset sammen med en "buk" i sin tid og nu er hun alene. Så kan noget af det hænge sammen.

Hvis det hænger sammen som du skriver, så er mit bedste råd: lad være med at betale terminer og så lad det gå på tvangsauktion. Efter denne får du så en gæld til kreditforeningen som du ikke kan betale. Du kan så søge gældssanering og blive en del gæld kvit. Den fremgangsmåde er der andre der bruger.
Du bliver så selvfølgelig registerret i RKI.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-11 08:09

Citat
Sidder og får en fornemmelse af at I tror jeg er fuld af løgn

Det har du misforstået

Hvis du har kreditforeningslån på 650.000 har huset været vurderet til 812.000, og det gør kreditforeninger ikke blot for at komme af med penge - dertil kommer vurdering af din betalingsevne - du KAN trods alt kun få 80% fra kreditforeninger (handelspris/salgspris/vurderingspris, kald den hvad du vil).....

Hvis det vitterligt er tilfældet at kreditforeningen har vurderet det SÅ HØJT, kan det helt sikkert sælges for mere end du nævner (kloak eller ej) . Nok har der været boligkrise, meeeeen så meget er de nu heller ikke faldet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-11 10:06

Har kun læst denne lange tråd flygtigt. Kommer derfor kun med et generelt kommentar:

Man glemmer hurtig "fortiden". Tænk lige på bankers/kreditforeningers penge politik,for bare en 5 - 6 år siden. De tryglede jo ligefrem een om at opta` lån. Vurderede huse og ejerlejligheder,til nogle helt urealistiske højder. Derfor tror jeg Betty Boop`s regnskab,sagtens kan være rigtig.

Har en bekendt,der ville optage en mindre lån,i sin ejerlejlighed. Bankmanden skamroste lejligheden,og ville bilde ejeren ind,at det nærmest var rent guld,det hele. Helt ude af proportioner.Den kan vel sælges idag,for under det halve,af det der var bankens bud,dengang.Det var selvfølgeligt hans egen provision,han gik mest op i.

Banker især,gav en helt elendig rådgivning.Lige før jeg vil kalde det "kriminelt". Dem der ikke selv,var istand til at bedømme situationen,er rigtig meget "på den" idag.

At pengeinstitutter så nu er ovre i den anden grøft,er velkendt.
De har været skyld i manges ulykke.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-11 10:40

Citat
Derfor tror jeg Betty Boop`s regnskab,sagtens kan være rigtig

Jamen det er da muligt, men så må der jo foreligge en vurderingspris på min. 812.000

Indtil videre kan jeg kun se 710.000.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-11 14:53

Og nu jeg er igang,med mine "moralske opstød",(Måske ikke den store hjælp for spørgeren) vill jeg da gerne benytte lejligheden,til at gi`"det grå pengemarked",et rids i tuden.

Det burde simpelthen være ulovlig,at udbyde disse hurtige forbrugslån,med en 25 til 40 i ÅOP.
Det er jo lige til at skrotte folks økonomi,hvis de i forvejen,er lidt på "gyngende grund". Og det er de jo som regel,når den type lån,er "nødvendige".

Går man f.eks. i Bilka,for at købe et fladskærms tv,til een 5-6.000 kr. og skal starte med at låne pengene,i et finanseringsselskab,er løbet sådan set kørt.Grundlaget er skabt,for en tilværelse med RKI og lign.

Mosebaek. (Med nogle sure opstød).

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 07-07-11 15:00

refi : det er den offentlige vurdering der har været oppe på 710000 kr hvad kreditforeningen har vurderet huset til ved jeg ikke

Efter ferien kommer Home ud og kikker, men vi blev enige om at de 6 vinduer jeg har stående skal sættes i inden der skal tages billeder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-11 19:23

Og så husk lige at spørge om HVORFOR de skal have dobbelt så meget som andre ejendomsmæglere

70.000 er fuldkommen sindsygt for et hus i den prisklasse.....

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 07-07-11 19:38

Citat
Hvordan i himlens navn har du fået et tillægslån på 290.000 MED DEN LØN

refi : Jeg har altså været gift, og der er på et tidspunkt omlagt lån i huset hvor vores fælleslån blev betalt ud med de penge vi fik til overs

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-07-11 05:26

Lad gå på tvangsauktion og så bagefter søge gældssanering.
Det får du mest ud af.

hawaii7

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-11 08:47

Der er vel andre end Home på Sydfyn?

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 11-07-11 13:50

svendgiversen

Ved ikke hvor du får det fra at jeg bor på sydfyn
men det gør jeg ikke, men midtfyn

Godkendelse af svar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 22:03

Tak for svaret Knete.