/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SSD!
Fra : Rustica.dk
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 06-07-11 14:50

Lige et hurtigt spørgsmål.
Er det muligt at benytte en 2,5" SSD hdd, i en alm, stationær computer ???
(Er der stik mm til det! altså om den benytter andre former for stik?)

Venlig HIlsen
R

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-11 16:58

Her kan du se lidt om SSD harddiske der normalt er med SATA tilslutning.

http://www.hardware-store.dk/ssd-harddisk/ssd/cat_401.html

Så hvis du ikke kører med SATA harddisk i forvejen eller der ikke er nogen SATA contoler kan det blive lidt svært...........................som jeg er orienteret.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-07-11 19:03

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-07-11 19:07

Ud fra alt det som jeg har læst om ssd-diske så er de netop lavet til at kunne bruges i alle eksisterende pc'ere, og det ovenikøbet med en stor gevinst m.h.t. hastighed. Den aktuelle pc skal naturligvis understøtte det interface som ssd-disken er forsynet med, og det vil næsten altid sige SATA. Har du ikke SATA i din pc, så kan du købe en SATA-kontroler til pc'en De findes både til PCI og PCI Express slot. På edbpriser.dk fandt jeg hurtigt SATA II til PCI og SATA III til PCI Express. Sidstnævnte til kroner 161,00 + forsendelse.