/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SSD hvad vil være det rigtige valg?
Fra : Rustica.dk
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 06-07-11 13:44

Hej Kandu-er.
Jeg sidder lige og leger lidt med ideen om at anskaffe mig en SSD.
Den skal bruges til OS, for at den skal fungere noget hurtigere.

Jeg er stødt på problemet, med hvilken jeg skal vælge, og overhovedet ikke må vælge.

Er de alle sammen lige hurtige og sådan.

Jeg håber der sidder nogle der har prøvet lidt, inden for dette område og vil dele ud af deres vinden.

Jeg har kikket på:
http://www.pixmania.com/dk/dk/5989147/art/pny/ssd-harddisk-gen-2-2-5-64.html
Tror nok det var den billigeste jeg lige kunne finde.

Venlige Sommer Hilsner
R

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-11 17:02

Det du viser er en harddisk til kørsel via USB.
Linux eks. ubuntu kører fint på en USB harddisk / pendrive / SSD
Men det gør windows ikke så nemt.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-07-11 19:02

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-11 21:34

Citat
Men det gør windows ikke så nemt.

Hvor har du det fra?

Windows 7 er 100% forberedt til og køre på SSD, windows 7 har TRIM integreret hvilket gør den perfekt til SSD, vista kan også godt køre på en SSD, man skal dog ikke vælge en 1. generations SSD vista ikke køre godt på det, men mindre SSD producenten kan en firmware med TRIM.

Kan I ikke til TRIM så læs her:
http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-11 21:46

Ok - jeg er ikke klar over at windows nemt kan køre via
USB harddisk
USB pendrive
USB ssd
Men så er min viden da nu udvidet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-11 22:06

Jeg snakker om at køre windows fra SSD internt som spørger ligger op til, indrømmer jeg overså du snakkede om USB-....

Kommentar
Fra : Eyvind