/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Redigering
Fra : Fynboerne
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 06-07-11 13:03

Jeg har nogle dokumenter som er sendt via en scanner til min mail. Den vises i PDF format. Kan den kopieres over i et woord dokument og rettes i den?
Hvis ikke, hvad kan jeg så gøre?

Kan jeg scanne det ind dirrekte til min PC og så rette i dokumenterne?

Problemet er opstået, da de mapper, hvor dokumenterne lå, er blevet slettet og det er et større arbejde at skrive dem forfra. Mappen lå på PCen på mit job og der er ikke taget bagop

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-11 13:14

Brug denne her.
http://www.pdftoword.com/

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 06-07-11 14:16

Ellers skal du prøve omnipage som er et OCR program

Man plejer at kunne downloade en trial hvis det ikke lige skal være den nyeste

Men den kan findes her

http://en.softonic.com/s/omnipage-18/trial

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-07-11 11:10

Til webnoob: Jeg har prøvet programmet, men kan da ikke redigerer i dokumentet, når det er lagt over i woord, eller er det bare mig der ikke har fundet fidusen endnu.

Til Qualiman: Jeg har ikke kunne finde et gratis program som kan downloades og jeg har ikke meget brug for sådan et program, så jeg vil betale for det.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 07-07-11 13:50

prøv at gå ud på tucows.com og led efter ocr program

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-11 16:21

åbn pdf filen med acrobat eller acrobat reader . Åbn også et tomt word dokument. Så kan du afmærke området i pdf filen og uden videre kopiere den over i word dokumentet.

Det forudsætter at din windows , word og acrobat ikke er for gamle udgaver.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 08-07-11 09:16

Til transor: Jeg kan godt kopierer det over i et woord dokument, men kan ikke redigerer i det efterfølgende.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-07-11 09:44

Hvordan er dokumenterne scannet?
Hvis indscanningen er en "billedfil", mener jeg ikke du kan redigere i dem.
Er de derimod indscannet som redigerbar tekst, kan du komme til at redigere i dem.
Ammitz

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 08-07-11 10:21

Til Ammitz: Det var et godt spørgsmål, det ved jeg slet ikke. Det er en scanner på jobbet, så det må jeg have undersøgt, hvad fil den har sendt dem i. Det var første gang jeg prøvede at sende fra scanneren til mail.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 21-07-11 13:23

Nu har jeg scannet og det er sendt i tekstformat, men jeg kan ikke redigerer i det.
Jeg tror jeg opgiver.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-07-11 21:34

Hvorfor bruger du ikke det link jeg har skrevet i starten, det kan konvertere .pdf til .doc og så kan du rette i dine .doc filer hvis du har word installeret.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 01-08-11 18:21

Til webnoob
Jeg kan godt få det i word dokument, men kan ikke redigerer i dette. Det er som om det er et stort, hvor jeg ikke kan markerer et sted i teksten. Jeg kan trække det større eller gøre det mindre, andet kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 10-08-11 08:40

Jeg lukker dette, da jeg ikke kan bruge de oplysninger jeg har fået. Det er nok mig der ikke kan få det til at virke, men jeg kan jo heller ikke alting. Tak til dem der er kommet med råd.