/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pavillion
Fra : hellobal1
Vist : 530 gange
30 point
Dato : 06-07-11 12:07

Hey

Har bygget en pavillion i haven, sådan en fra Bauhaus 6-kantet i noget lyst træ.. Det skal nu have en farve og noget beskyttelse af en art.. men hvad ?

Vi ville ha givet det noget pinotex i den der hedder "pine" men så fortæller en mand os at det bliver for mørkt, og at der så vil blive meget varmt derinde hvis vi giver den det..

Han foreslår det skal være lyst inde og ude..

Er der hold i det ? og i så fald hvad er så det bedste at male den med ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-11 14:18

Hejsa.
Citat
Er der hold i det ? og i så fald hvad er så det bedste at male den med ?

Ja der er lidt om det...men giv den noget heldækkende pionotex i hvid.
Vi har brugt det og det er fint til netop sådan noget.

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 06-07-11 14:46

okay Piaskov, syntes bare det bliver så hvid i hvid at kikke på... vi har også et hvidt murstenshus som den ikke står så langt fra... såååå

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-07-11 15:45

hvis du starter med at give den en ordentlig omgang gori 22 farveløs, så har den fået beskyttelse mod råd og svamp. så kan du jo gå og kigge lidt på den indtil du finder ud af, hvilken farve der passer bedst

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-11 15:59

Citat
okay Piaskov, syntes bare det bliver så hvid i hvid at kikke på...

Det kan jeg så godt sætte mig ind i.
Men så tag en anden farve ...bare den er lys.
Man kan snart købe i alle farver.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-11 16:02
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-07-11 19:58

Jeg synes ikke at "Pine" er mørk, men måske snarere lidt orange/gullig? Vi har selv malet et hegn i "Pine" og jeg synes det er rigtig flot. Jeg kan sagtens forestille mig det til en pavillon også.
Det er denne, vi har brugt: http://www.dyrup.dk/gori/produkter/traebeskyttelse%20transparent/gori%2044%20transparent.aspx

Farveløs træbeskyttelse holder ikke lige så længe som en mørkere farve. Så hvis ikke du vil male hvert andet øjeblik, så skal du give det noget med farve i.

Vær opmærksom på at der findes heldækkende træbeskyttelse, som Pia foreslår, og så en transparent træbeskyttelse, hvor du stadig vil bevare træets struktur. Den Pine, jeg har brugt er transparent, og vi kan stadig se træets årer og knaster.

Hvis du vil have andet end pine eller hvid, så kunne du vælge en transparent grå, eller måske en heldækkende lyseblå?