/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Livgarden 1697 - Christian Ludvig Rewald
Fra : molly0101
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 06-07-11 08:38

I forbindelse med mit tidligere spørgsmål omkring Christian Ludvig Revald, har jeg nu fundet vielsesattesten for Christian Rewaldt og Anne Matzdatter i Borre , Præstø. Ud fra de oplysninger der, har jeg fundet ud af at Christian højest sansynligt tilhørte Livgarden, der blev udstationeret på Møn i 1685 under den berygtede von Plessen.(Lokalarkiv for Møn) Von Plessen blev afsat igen i 1697. Lokalarkivet oplyser, at flere personer fra livgarden blev gift på Møn i denne periode, og jeg bliver rådet til at søge i militærarkiverne. Er der nogen, der har en ide om hvilken kirke der mest blev brugt af militærfolk, der kom til Kbh, Garnisionskirken, Holmen, eller måske en helt tredie? Livgarden kunne måske også være blevet sendt til en anden destination end København men hvilken?
Mvh Molly

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-07-11 16:40
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-11 16:47

En anden kilde:

http://www.anna-christina.dk/index-5.htm

Garnisions kirken og Rendsborg er andre muligheder nævnt her...

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 06-07-11 17:41

Hej Svend
Det er nogle rigtig spændende sider du der har fundet, og hintene til andre byer vil jeg undersøge de kommende dage. Tak for hjælpen
Mvh Molly

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-07-11 21:07

Jeg tænker mest på Holmens kirke, Kastelkirken eller Sct. Petri kirke. Men jeg tænker da mest på nogle af kirkerne på Møn.

God jagt.

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 07-07-11 17:32

Hej Finn
Kirkerne på Møn havde jeg tænkt på, men forkastede ideen igen, da jeg tænkte at Livgarden blev flyttet som helhed. Det er, nu du nævner det, selvfølgelig nok den bedste ide, og jeg ved at Rewalds kone var enke fra Stege, så måske har de bosat sig der.
Tak for ideen, jeg søger videre der.
Med venlig
Molly

Godkendelse af svar
Fra : molly0101

Dato : 25-07-11 21:00

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-07-11 21:43

Selv tak
Svend