/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Christina - Skingur, er det også mørkt h~
Fra : Franksp
Vist : 298 gange
300 point
Dato : 20-05-03 01:11

Christina

Lidt "fis og ballade". Det er dejligt du er tilbage. Jeg har savnet dig.

Hvor gammel er du?

Hvor gammel er jeg?

Kærlig hilsen
Frank og endnu engang tak for de mange "Vinlinks"

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 08:17

Hej Frank er det kun Christina du vil snakke med?

Venligst Sus

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 300 point
Dato : 20-05-03 11:03

he he...du blev 58 den 5-5 og jeg blev 30 den 27-1!!
Og ja, det har været mørkt og øv-agtigt her med en masse ækelt regn!
Der må iøvrigt være smukt på fyn nu med alle syrenerne...dem er der desværre ikke så mange af her i det forblæste nordjylland..trist. Nå, tilgengæld har vi en masse pæne søer og kilder. Og solsorte...

Sus..jeg er da sikker på at du gerne må være med her! Hvodden er vejret i Hundslund?

Hvorfor kan jeg huske alt muligt om Jer og ikke en dyt om det jeg snart sdkal til eksamen i? Måske SKULLE jeg begynde at læse lidt...

Kh Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 11:14

Her regner det osse...øv og alle drengene er syge af influenza, min datter og jeg er blevet enige om at det er en "drengeinfluenza" vi gider tilværtilfalde ikke ha den !!

Og her har vi jo den smukkeste natur i hele Danmark Sondrup bakker, det ren westernlandskab, havet tæt ved og skove ja her er meget smukt.

Knus
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:30

bob bob...hvad med rebild og kalkminen heroppe?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 11:40

Hejsa... Djursland kalder med let vind og småregn, men solen er ved at bryde igennem... alt bliver lyst og dejligt igen, en enkelt regnbue bryder frem... apropos regnbuer
Regnbuen er et af de mest velkendte lysfænomener i naturen. Næsten alle har efter eller under en regnbyge set den smukke, farverige bue hen over himlen. Mod en sort-grå, regntung himmel dukker en palet af farverne violet, blå, grøn, gul, orange og rød op, samtidig med at solen bryder frem. Regnbuer dannes af sollys og vanddråber – oftest regndråber. Regndråber er ikke, som de fleste tror, dråbeformede. De er derimod kugleformede og kan have mange forskellige størrelser – hvem har ikke prøvet at blive drivvåd på vej hjem i en tordenbyge med dråber så store som ærter?
Når man blander grønt, gult, blåt, rødt lys osv., kan man få hvidt lys. Omvendt kan man splitte det hvide lys op i alle regnbuens farver. Det hvide lys bærer altså alle farverne skjult i sig, og under de rette omstændigheder kan farverne afsløres. I regndråben, hvor lys passerer fra luft til vand, vil lyset, som allerede nævnt, afbøjes, men det er ikke hele historien. De forskellige farver vil også afbøjes på forskellig vis. I luft er forskellen i afbøjning for henholdsvis violet og rødt lys meget lille, og forskellen er kun synlig i ganske særlige tilfælde (som f.eks. ved det grønne glimt ved solnedgang). Men i overgangen fra luft til vand er det en anden sag. I en regndråbe vil violet lys blive afbøjet omkring 1,5° mere end rødt lys. I praksis betyder det, at regnbuen har en „tykkelse“ på ca. 1,5°, og at den vil være violet inderst og rød yderst.
Mange myter og fortællinger er knyttet til regnbuen, hvilket ikke kan undre. I vores egen nordiske mytologi figurerer regnbuen som broen Bifrost, der går fra gudernes bolig, Asgård, til menneskenes bolig, Midgård, og bevogtes nidkært af guden Heimdal. I folkemunde berettes om en skat for enden af regnbuen. Pointen i denne myte er, at enden af regnbuen slet ikke eksisterer.
Ser man en regnbue og går frem mod den, så flytter buen sig tilsvarende – eller endnu mere præcist: Så ser man en anden regnbue. Idet ens øje flytter sig, vil det være nogle nye regndråber, der reflekterer lyset i den rigtige vinkel hen imod en. Står man flere sammen og betragter en regnbue, vil hver især se sin egen helt private regnbue. Men det er jo også i sig selv en lille skat.

Hygge til jer alle... og fortsat god dag
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:45

Søren... ????? Hvad dælen har du gang i? Et er at du vil belære os om regnbuer..men at du dernæst fratager os illusionen om krukken med guld for enden af regnbuen... DET er for stærkt. Skam dig.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 11:54

Næhh! Jeg kiggede bare ud af vinduet og blev inspireret Blandet vejr her på Djursland... skammer mig kun lidt

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:58

he he! Ville ønske solen tittede frem her så vi osse kunne se regnbuer!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 12:13

NU skal jeg så gøre dig RIGTIGT misundelig... i morgen skal jeg ud på DG og tage nogle nye fotos til hjemmesiden. Hulepindsvinet og Fritterne har fået unger... og mine yndlinger er blevet tamme, så JEG skal ud og holde en Præriehund (jeg smelter nok helt væk). Der er også blevet lavet et nyt og stort abehus.
Påregner at opdatere hjemmesiden inden weekenden, så kig forbi http://www.dyrenesgaard.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 12:19

åh...jeg elsker hulepindsvin! Som barn var jeg i hagenbeck zoo, og der gav vi dem vanillekiks og pasta (det måtte vi godt for dyrepasseren). Siden har jeg ønsket mig sådan eet!!!

Fritter og præriehunde ville jeg også sagtens kunne finde plads til mellem gravhunden og kattene!!!

Ku du ikke lige køre omkring haverslev og tage mig med??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 12:34

'det må vist kaldes en "omvej"
Jeg kan da spørge Benny om hvad et Hulepindsvin skal koste, og om han i det hele taget vil af med en, to, tre eller flere

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-05-03 12:43

Krukken med guld for enden af regnbuen findes skam.
Den kendetegnes nemlig ved, at den er umulig at finde
- og det har ganske rigtigt ingen været i stand til.
Så ergo findes den.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 12:45

Hej Rellom... så sandt som det er sagt

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 12:46

bare et par stykker...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 12:51

tak rellom...har det bedre nu!

Søde frank, hvor blev du af?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-05-03 12:57

>Rellom.
Som et kuriosum kan jeg fortælle, at jeg for år tilbage mens jeg opholdt mig i Thule i Nordvestgrønland, så en regnbue der var helt rund. Den havde altså ingen løse ender, hvor guldet kunne være.
Forklaring på det har jeg aldrig fået, men et forunderligt betagende syn var det.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-03 18:57

Jeg har fundet krukken, hvordan ser guldet ud?
Hvis clan har ret, og det har han nok, så er der jo guld til alle.
Eyvind.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 19:28

Øhhh! Kan ikke huske det, jeg har spist dem alle sammen... men det var også kun Guldkorn, som var i krukken
Se også http://www.guld.dk/ for et godt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 19:33

Hejsa Ram... kuriosum! 'Der måtte jeg s** ha' fat i ordbogen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 20:00

Hej allesammen

Nå det er rart at se der er gang i smalltalken.

Kære Sus, du er mere end velkommen til at deltage. Sådan var det ikke ment, men jeg synes bare jeg skyldte Christina lidt, for alle de mange, mange links hun har hjulpet mig med.

Jeg siddet og baksetsiden kl. 16 med de problemer jeg fik i går aftes, med en viruslignende tilstand

[citat]

Fra : Franksp Send til en ven Dato : 19-05-03 21:30

Spørgsmål : "Jeg kan ikke logge af Kandu!! Kan du?"

Jeg kan ikke logge af Kandu. Jeg har prøvet at genstarte, men det hjælper ikke noget. Når jeg åbner kandu igen, er jeg stadig logget på.

Er der andre af jer der har samme problem?? - Hvad kan jeg ellers gøre??

Med venlig hilsen
Frank

[/code]

Det problem løste Summer for mig meget hurtigt.

Da jeg skulle genstarte, fik jeg den "farlige advarsel" i et rødt rektangel på blå skærm,

[citat]

NAV Auto-Protect

Unable to initialize the virus scanning engine database files

[/code]

Jeg prøvede alt, men ingenting hjalp. Så ville jeg afinstallere Norton 2002. Tror I jeg fik lov til det, NÆH. Først efter flere forsøg lykkedes det. Tror I så jeg kunne geninstallere Norton 2002, NÆH.
Først efter at ha' prøvet at pille alle mulige og umulige steder, lykkedes det, og nu kører den bare igen. Så er Frank
Det er min kone iøvrigt også, for hun gider ikke høre på alt mit brok eller når jeg skælder komputeren ud.

Lige nu, står regnen ned i tove her i Odense, og det er så mørkt, at man næsten skulle tro at det er nat.

Mkh til alle
Frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-05-03 20:00

Hej Clan.
Det var ikke for at blære mig. Sån' hedder det bare.
Men jeg garanterer dig for at det ser mystisk ud. Jeg havde været i "Blue Nose", som den lokale hedder deroppe, og efter adskillige timer trådte jeg noget konsonantsvækket ud i det bragende sollys. Hold da k... tænkte jeg, da jeg så en regnbue der var cirkelformet, det er godt stof de serverer heroppe. Den nærmeste forklaring jeg husker jeg fik på fænomenet er, at det er fordi Thule ligge så højt mod nord, at regnbuen derfor ikke brydes og bliver halv.

Og så det med solen, der fra maj til sept. bare fiser rundt om bolden på een. Man er nødt til at tænde for AFRTS, Armed Forces Radio and Television Service, for at se om der er TV avis. Hvis der ikke er, skal man på arbejde.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 20:19

--> Ram Konsonantsvækket Hvor får du det dog fra?
Bare rolig... jeg opfattede det absolut ikke som blær og selv om jeg gjorde, så tror jeg, at kende dig godt nok til, at du ville være fløjtende ligeglad med det
Ka' nu godt li' din herlige humor!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-05-03 20:22

Tak.

Ku' være man skulle læse videre

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-05-03 23:36

>Franksp.
Har du modtaget det program??
Ram

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-05-03 00:10

Til ram2

Ja, tak. Det var meget længe undervejs, men nu er det modtaget.

Endnu engang tak

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-05-03 00:12

Højest mystisk. Har måske været en tur forbi Andromeda tågen??

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-03 19:09

Christina! - se her det må du vide noget om.
http://www.kandu.dk/dk/spg/15770
"søger norsk skovkat"

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-05-03 08:53

apropos katte, så er min lige blevet væk

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-05-03 09:43

Hej skingur

Hvad vil det sige, "at den er blevet væk"?
Er den løbet hjemmefra? og hvornår?

Tror du ikke den kommer hjem igen? Det vil jeg, af hele mit hjerte, ønske for dig, for jeg ved godt hvor ked af det man bliver, når man mister et kæledyr.

Kærlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-05-03 11:05

tak for de venlige tanker - bæstet er heldigvis dukket op igen. Vi bor lige ved siden af en lægeklinik og missen har besøgt doktormanden hele natten!!!! Heldigvis har vi en nøgle, så gemalen gik liiige derind for at tjekke..og ganske rigtigt, 1 stk selvmedlidende kat!!! Dejligt! Jeg kørte ellers langsomt gennem "byen" (læs: landsby) på vej hjem fra hesten nu..og afsøgte grøfterne i skræk om at finde katten.

gid kæledyr ville blive ligeså gamle som een selv og aldrig blev væk eller syge....

Kh Christina, der har en sammenrullet dværggravhund på skødet pt.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 25-05-03 07:00

Tak for svaret skingur.
Jeg er rigtig glad for at "Missen" er tilbage hvor den hører hjemme.
Om lidt ta'r jeg afsted til Frederikssund, for at besøge min datter og børnebørnene.
Min "snart forhenværende svigersøn" skal på ferie hos sin nye kæreste. Hun bor i Rusland. Jeg fatter ham sgu' ikke - snøft, snøft.

Kan du ha' en god søndag

Med kærlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-05-03 14:27

dumme mand, ham din eks...hvordan har din datter det?

Kh Christina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-05-03 00:01

Christina

Ad helvede til, og det har jeg også, lige nu. Jeg er lige kommet hjem, for en halv time siden, men har trods alt, haft en pragtfuld dag, sammen med børnebørnene, og min datter. De var meget glade for at se Morfar.
Jeg kommer nok i morgen, med en "smalltalk", da jeg nok har brug for at komme af med mine frustrationer.

Mkh og godnat
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-05-03 00:03

Kære Christina

Kan du egentlig læse mit svar, uden at "betale" for det, når jeg har lukket spørgsmålet?

Mkh
Frank