/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
5/16 UNF - venstregevind?
Fra : billebie
Vist : 785 gange
100 point
Dato : 05-07-11 16:44

Hej,

Jeg mangler en møtrik til min græstrimmer?

Det er en 5/16" UNF møtrik - med linksgevind!

Hvor kan man skaffe sådan en?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-07-11 17:18

kontakt en maskinfabrik. de har dem helt sikkeret på lager og det er nok det billigste sted du kan købe den.
hvis du går til forhandleren af græstrimmeren, skal du nok regne med en ret høj pris. det kan nemt være 100 kr. de er nogle tyveknægte.
og så skal de nok først bestille den hjem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-07-11 17:31

England

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-07-11 17:41

Glem alt om det, jeg tror ikke du kan grave en links UNF møtt. op andre steder end ved leverandøren.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-11 19:46

Citat
hvis du går til forhandleren af græstrimmeren, skal du nok regne med en ret høj pris. det kan nemt være 100 kr. de er nogle tyveknægte.

Det er leverandørerne der har gebyrer på reservedele, de penge skal forhandleren også have dækket ind.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-07-11 20:55

Citat
kontakt en maskinfabrik. de har dem helt sikkeret på lager og det er nok det billigste sted du kan købe den.

... ... . det vil tage nogle dage,.. måske år,
det er et meget usædvanlig gevind, selv i et Engelsk / Amerikansk maskinværksted,

køb,.. eller bestil den dog ved forhandleren, så dyr kan den vel heller ikke være,

du vil bruge flere penge i benzin / tog / bus, tid og ærgelser inden du måske finder en
i danmark.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-11 21:42

Jeg mener det er amerikanerne der holder mest fast i tomme-gevind, der er flere japanske samlefabrikker i England, så de har lært at makke ret.

Som udlært isenkræmmer i 1973 kunne jeg i en brandert se om en bolt eller møtrik var 5/32, 3/8, 1/2, 1/4 osv , det kan jeg ikke i ædru tilstand i dag

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 05-07-11 21:43

Hej igen. Det er til en Ryobi græstrimmer fra USA. De er svære at få reservedele til herhjemme. Måske jeg skal bestille direkte fra USA. Så kommer den nok til at koste 200 kr

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-11 00:12
Kommentar
Fra : billebie

Dato : 06-07-11 08:34

Hej Tak for svaret EA_HS.

Jeg har nu bestilt 5 stk. på denne hjemmeside https://www.gardnerinc.com/recons/splash.php

Pris = 4 USD for møtrik og 39 USD for forsendelse... Omkring 225 DKK

Mvh billebie

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-11 16:38

Kom godt i gang
Luk dine spørgsmål
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Godkendelse af svar
Fra : billebie

Dato : 06-07-11 16:44

Tak for svaret EA_HS.