/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Myrer
Fra : Pytten1510
Vist : 1131 gange
50 point
Dato : 05-07-11 11:39

Hej

Er der nogen som har et rigtig godt og effektivt råd omkring myrer ?
Vi har myrer i græsplænen....mange myrer....er ved at mistænke de små bæster for at have invaderet hele grunden. De er overalt.
Vi har forsøgt at vande, drysse osv. gift alle vegne, men de bliver ved med at komme frem.....
Hjæææælp, vi får myrer-kryb

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-11 12:12

Myrer er da søde, og de gør kun gavn,
hvis de kommer ind i huset, køb et par myre udryddelses kopper.

Men ude i haven, nyd at de er myre flittige...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 05-07-11 12:42

Har lidt svært ved at nyde at de fylder hele græsplænen....man kan ikke færdes i bare tæer, når man går derude....ikke mindst ungerne er generet af dem....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-11 15:41

En skadedyrsbekæmper gav mig et råd ang. myrer, boraks. Men det var myrer indendørs. Der lavede jeg underskåle med boraks med lidt honning oveni. Det hjalp.

Men udendørs? Jeg har samme problem og jeg har tænkt mig at vande med myregift. Og vande og vande. Jeg skulle plukke ribs men blev ædt af myrer i stedet. Ribsene er nu plukket og buskene sprøjtet og i morgen køber jeg myregift til at vande med. Og så håber jeg det hjælper.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-07-11 16:02

Jeg har prøvet med myregift og det hjælper ikke en skid.

Det var til udvanding og fra firmaet Bayer.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 05-07-11 16:11

Nej, vi har også vandet og vandet...og det hjælper ikke en skid....det eneste der sker er, at man bruger en formue og myrerne danser videre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-11 16:25

Lad du bare myrerne danse, de generer jo ikke dig, så længe e ikke kommer ind i dit hus.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-07-11 16:29

@svendgiversen

Det kan der jo være delte meninger om

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 05-07-11 16:34

Svendgiversen : Du er velkommen til at komme og hente dem, hvis du syntes de er så hyggelige

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-07-11 17:09

en ukrudtsbrænder er ganske effektiv. men det går lidt ud over græsset. jeg har tidligere gravet en tørv op der hvor myrerne har indgang. der kommer rigtig mange myrer frem ved det og så skal de bare have lidt ild. det bryder de sig ikke om. og så giv jorden et ordentlig pust bagefter. så bliver de stegt dernede.
det er lidt barbarisk, men det virker.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-07-11 17:16

De myrer, der generer mig (under fliser ved huset), får en kedel kogende vand, det virker fint, men det ødelægger nok også græsplænen mv.

Til gengæld er det nemt og billigt, ofte får de bare vandet kartoflerne er kogt i!

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-11 17:20

Læste i bog som hedder " Late hager " ( dovne haver ) af Tor Smaaland
Der står der : bland lige dele sukker og kartoffelmel og ( evt hjortetaks salt) .Strø der hvor du vil af med myrerne -de spiser med stor appetit og dør..

Tips 2. :Bland 4 dele bagepulver med 1 del vanilje sukker .Strø i tørt vejr der myrerne er .
Sukkeret er bare lokkemiddelet .Bagepulver bliver eksplosivt i våde myremaver...

Andre steder råder de at strø sort stødt peber ud der hvor myrerne er -det slår dem ikke ihjel men jager dem ud af haven..

Om disse tips virker har jeg ikke prøvet -men det koster da ikke en bondegård at prøve et enkelt sted og så er det jo giftfrit..

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 05-07-11 17:39

Tak for svaret sverola. Det må afprøves.
Det med afbrænding og kogende vand virker kun på overfladen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 05-07-11 17:48

Selvtak Pytten...........

Som skrevet så ved jeg ikke om det virker -men hvis det gør så skriv en lille hilsen ..

Ha en fin , solfyldt og " myrefri " sommer

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-07-11 17:49

Hej Pytten1510

Det kunne være spændende at høre om dine erfaringer, når du er kommet så vidt!

Du kan jo sende det som tip, hvis det dur

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-11 18:37

Jeg vil også prøve nogle af rådene og hvis de virker så laver jeg en tråd om resultaterne.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-07-11 18:50

Hæld kogende vand hen over tuen, og evt fliserne.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 05-07-11 20:14

Jeg kommer med en tilbagemelding når det er afprøvet