/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
hjælp min diskette er beskadiget
Fra : bente64
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 19-05-03 23:40

OOOOh shit så skete det der ikke må ske....
Min søn har i mange timer knoklet med en hjemmeopgave i dansk. Da han har arbejdet både her og i skolen har han kun gemt på diskette. Her til aften har han så lige lagt sidste hånd på værket og ville så udskrive det. Men nu er disketten af en eller anden årsag blevet beskadiget.. Først skrev den flere gange at filen er beskadiget skal windows prøve at gendanne den. OK trykkede vi. Så indlæste den i flere minutter og frem kom 34 sider volapyk (opgaven var kun på 7-8 sider). Nu vil den slet ikke læse disketten og skriver at den ikke er formateret. Hvad kan vi gøre? Når han nu har haft den åbnet på computeren herhjemme, er der så ikke en mikroskopisk chance for at den kan være gemt i en midlertidig fil her på computeren, hvis ja hvordan finder jeg den så?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-05-03 23:48

Prøv at på i ind i : C:\Windows\Temp Sæt stifinderen til at vise mapperne Detaljeret Klik på overskriften "Ændret den" så I får det hele op i datoorden og se om det er noget af det der kan bruges.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 19-05-03 23:56

Nej det er der desværre ikke.
Hvordan kan det iøvrigt være at der ikke gemmes i en midlertidig fil? Jeg har tidligere (da jeg havde win98) haft held med at finde en fil på denne måde, men der ligger slet ingen midlertidige her. Jeg kører nu windows XP

MVH Bente

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-05-03 00:02

Har du prøvet at søge på filen(dato, navn, type o.s.v.)

Accepteret svar
Fra : xor

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-03 00:05

Dine midlertidige filer ligger her :
Dokumenter og indstillinger/bruger navn/lokale instillinger/temp/
Prøv at som om du kan finde filen her.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 20-05-03 00:07

Ja men heller ingen resultater her...

MVH Bente

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 00:11

Hej Bente "64"

Hvilket tekstbehandlingssystem er documentet lavet i ?

Mvh
Frank58

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 20-05-03 00:28

Det er lavet i word.

Til xor: Tak tak tak jeg fandt måske noget der kan bruges, godt nok et dokument på 125 sider!!!!! men en del af teksten kan jeg genkende. Så du skal nok få dine point, men jeg venter lige med at lukke svaret for måske nogen ved hvordan man får fjernet alt det volapyk som står mellem den rigtige tekst.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 00:54

Kære Bente64

Jeg er ikke pointrytter, absolut ikke, men jeg vil gerne ha' dem, så længe KANDU bruger dem, hvis min hjælp er go'. Og så længe KANDU "kører" med pointsystem, som jeg ikke er modstander af. "XOR" er en god "svarer". Men når du allerede på forhånd har lovet ham pointene, skal du ikke forvente så mange flere svar, når du allerede har lovet dem ud.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 01:09

Hej Bente.

Nu kan jeg se at nogen ikke er særlig tilfredse med at du vil give mig de 100 point, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Jeg er super glad på dine vegne over at du har fundet et dokument som muligvis indeholder det du søger.
Du kan naturligvis sidde og "copy-paste" de forskellig rester ud af dokumentet. Der findes dog programmer til at foretage tekst søgning og "rensning"
men dem jeg er bekendt med koster en frygtelig masse samt så er der rimeligt kompliceret.
Jeg anbefaler dig at du går igang med en god gammeldags gang "slet og ret".
Jeg håber virkelig at du for styr på det så din søn kan få afleveret sin opgave. Der er jo ikke noget værre.

Og Franksp. Det kan godt være at du ikke er en pointrytter, men du kommer unægtelig til at lyde lidt sådan når du kommer med sådanne et respons.
Det er jo ikke ligefrem de kæmpe point som er på spil her og det burde nu heller ikke være det som driver værket alene.
Jeg garentere dig for at 100 point ikke kunne få mig til at sidde her midt om natten frem for at hygge med min kone, men at hjælpe en som har brug for min hjælp. Se det er en anden sag. Og det burde være motivation nok i de fleste tilfælde.

PS: Bente pøj pøj

Mvh
->godnat
/Xor ,->

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 01:25

Hej XOR

Du misforstår mig, xor. Jeg skriver du er en god svarer, og det mener jeg, helt oprigtigt.
Det jeg skriver/mener er, at når "man" på forhånd giver sine point "til et svar" så skal man ikke forvente så mange flere "kommentarer".
XOR, jeg har også en dejlig kone, ligesom dig, som jeg kunne hygge mig med, her midt om natten, i stedet for at ........................
Jeg håber ikke vi har misforstået hinanden.

De venligste hilsener
Frank

P.S. Jeg forventer en kommentar fra XOU

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-05-03 01:28

nu gør jeg noget som jeg ellers er meget imod ,,, men hør her
-------------------------------------------------
prøv lige at hente dette program som muligvis kan rede din diskette
http://hjem.wanadoo.dk/~wai28022/badcopy3.exe

regkey=
JFKEW8z61fDHqSD8y06nG16XSpf8UMvRH24jOTqMNzZqDSsyzBjXZr0S2C39p4dybILvqTV3oDV2Kzxu9r62xMgBylCWy0+zaVx0ok5n79x7uLNQx9ySUHrsqoAPkGY9m+wHpPiLXptUD5urdiM+i51Amb26YmlGPugP0NeL1-M-FcW+++

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 01:33

Jeg kan godt følge dig i at vise det link technet, samt din regkey. Men på trods af situationen syntes jeg ikke at vi burde opfordre til pirat kopiering.

Franksp det er helt i orden, jeg kan også godt følge dine argumenter. Jeg undskylder min hurtige reaktion.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-05-03 02:22

xor >> det giver jeg da dig ret i . jeg havde også mine overvejelser men jeg gjorde det nu !!!!!
sorry sorry.. hvis jeg stødte nogen (((((((()))))))))
personligt ville jeg bruge diskedit eller winhex -- wdasm32
--------------------------------------------------

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 02:28

Det gør nu ikke mig noget. Det er bare ikke lige den slags forum.
Ok nu tror jeg heller ikke ligefrem at bente er den helt store haj til dissembling af code. hehe. men jeg giver dig da helt ret.

sov godt
/Xor ,->

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-05-03 11:17

bente64. Her er løsningen:
XP har det ikke godt med disketter. Jeg og mange andre har haft problemet og har det stadig. Håber ikke du har formateret disketten. Prøv simpelt hen at stikke den i en anden computer. Hvis den første ikke virker så virker den næste måske. Jeg kan ikke sige dig hvorfor det er sådanne, men der er MANGE som har haft problemet. Jeg kan skrive på diskette her på arbejde men min derhjemme XP vil ikke åbne den. Så kan jeg skrive en på XP derhjemme og den vil min arbejdsmaskine ikke åbne. Så alt håb er bestemt ikke ude.

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-05-03 11:23

bente64: Se også her
http://www.kandu.dk/dk/spg/10805

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 20-05-03 19:38

Jeg har nu opgivet at få noget brugbart ud af den temp. fil for det var kun et enkelt eller 2 afsnit der kunne findes i alt rodet.
Als: Jeg håber ikke at du har ret m.h.t. til xp og disketter, men jeg tror desværre at det er meget sandsynligt at du har ret. Min computer er kun ½ år gammel men jeg har allerede 1 gang udskiftet diskettedrevet fordi jeg troede at det var det der var defekt. Men det er faktisk det samme der er sket nu, som der skete med det gamle diskettedrev. Jeg har gudskelov ikke formatteret disketten og vil da prøve på et par andre computere om det virker. Og hvis det virker så skal du nok få point.

Tecnet tak for dit tip, men xor har ret: jeg fattede ikke hvad det handlede om.......

Mvh Bente

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-05-03 20:02

Hej bente64. Ja, jeg ved simpelt hen ikke hvad der sker. Mit diskettedrev i min pc med XP (også halvt år gammel) har også været efterset fra a til z. Der er ingen fejl i det. En ven har to pc'ere og har det samme problem. Den ene er med Xp og den anden med windows98. Og han kan heller ikke skifte mellem de to maskiner, men hver for sig kører de godt. Han siger at når han vil slette noget på en diskette og bruge det på den anden formaterer han disketten på det ene drev og bagefter på det andet drev, så kan den bruges på det andet drev. Nogle tror jeg er idiot når jeg fortæller det. Og der er masser af XPer som ikke har problemet.

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 20-05-03 20:09

Tak for svaret xor. Ja pointene får du som lovet. Godt nok fik jeg ikke helt det ud af det som jeg lige troede. Men det bedste ved dit tip var sådan set også, at du guidede mig på rette vej, så jeg en anden gang kan finde et dokument som er blevet gemt som en midlertidig fil.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 22-05-03 22:52

Hej als
jeg har oprettet et nyt spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/15821
som du lige kan lægge en kommentar til, så får dine fortjente point.
MVH Bente