/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
jeg vil flytte til københavn, hjælp mig
Fra : slili
Vist : 948 gange
45 point
Dato : 02-07-11 20:26

hej..

har tænkt lidt over det med at flytte til kbh...

før ville jeg bo et sted hvor der skete noget og hvor der var mange butikker...

jeg har nu tænkt lidt over det og er blevet lidt klogere, efter at jeg har læst lidt herinde....

før havde jeg nogle krav, de er nu ændret, og jeg vil u være mere ansvalig med mit valg..

som sagt vil jeg gerne til KBH, jeg ved der er rigtig mange års ventetid, men sån er det jo bare...

nogen har anbefalet fremmedlej, men det vil jeg ikke... ( ved heller ik hvad det er), tror det er noget privat...

jeg vil leje gennem en boligforening, da jeg så føler mig mere tryg...

her er kort lidt om mig selv..

jeg er en ung gut med et lille barn ca 6 mdr.... har et fuldtids job, hvor jeg tjener nogle gode penge... har en dejlig BMW og mangler ikke penge..

har en feeedddd opsparing så økonomisk har jeg INGEN problemer...

til at starte med blev jeg skræmt af folk, som sagde at det var vildt dyrt i kbh, har kikket lidt på det..

og blev overrasker, troede det var meget dyre, jeg betaler næsten mere her i jylland end i KBH.. så huslejen er ikke høj til dem i KBH som tror de betaler mere end os andre..

men nok om det..

her er så det jeg søger..

som sagt har jeg et lille barn og skal starte med at studere om ca 13 måneder...7

det vigtigste for mig er at bo et sted hvor er er lidt liv, her mener jeg at der skal være butikker og mennesker.. gider ikke bo et kedeligt og stille sted..

dernæst skal det være muligt for mig at finde noget børnpasning, dagpleje, vuggestue eller andet...

deet må også meget gerne ligge centralt..

og til sidst hvilke boligforeninger har lejligheder på nørrebro, da nørrebro er et af de steder jeg godt kunne tænke mig at bo..

ps hvor vil i anbefale mig at søge

mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-07-11 21:08

Citat
jeg er en ung gut med et lille barn ca 6 mdr.... har et fuldtids job, hvor jeg tjener nogle gode penge... har en dejlig BMW og mangler ikke penge..

har en feeedddd opsparing så økonomisk har jeg INGEN problemer...

Hvorfor køber du ikke en ejerbolig hvis du har såååå mange kr.
Der er rigtig mange til salg og de kan med fordel presses i pris.
Se event. her.
www.boliga.dk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-07-11 21:32

Hvad sker der med dit fuldtidsjob i Tønder når du begynder at studere i København?

Men som piaskov siger, hvis du er så velhavende, så køb, priserne er fuldstændig i bund.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 02-07-11 21:45

Når penge ikke er problemet, så vil køb være en god måde at spare op på. Det er også et relativt godt tidspunkt at købe på, da det er købers marked. Tag en dygtig håndværker med ud og se på huset inden du køber det.Find de forskellige ting via nettet og tlf. Tag over og se hvilket kvarter du vil bo i, og spørg dig frem, så du kommer så tæt på dine ønsker som muligt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-07-11 08:11

Citat
jeg vil flytte til københavn

Så flyt dog for h......

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 03-07-11 12:20

Citat
Så flyt dog for h......
Så kort kan det siges

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-07-11 13:31

Udgangspunkt: Barn på 6 mdr., som skal skifte vuggestue - og før du får set dig om, skal han i skole og og og...

Det handler jo ikke bare om, at finde et godt sted til dig, men til jer begge - ikke bare pasningsmuligheder. Du er da vist endda MEGET ung? . hvad med familie og venner - socialt netværk? Og hvad med drengens mor?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 03-07-11 14:27

- lyder stadig som en opdigtet historie.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-07-11 15:31

Citat
- lyder stadig som en opdigtet historie.

Jeg tror heller ikke,den skal ta`s helt alvorlig.

.... Christiania....... Der er altid plads til én mere der bruger Rexona/Brylcreem.
Men BMW`en,er en god begyndelse. Jeg husker endnu,for nogle år siden,hvordan BMW`er og Mercedes,i hobetal stod parkeret på Refshalevej.Men det har jo nok ændret sig,med de nye parkeringspriser,i København.
Nu skal man jo "stjæle" sig til,at finde een eller anden,stille villavej,på det sydlige Amager,for ikke at blive flået i parkeringsafgifter. Og så bagefter finde Metroen,til Christianshavn.
Sidst jeg holdt i Dronningens Gade,kostede det mig over 500 dask + ca.80 kr. for een dag.
(Billetten vendte rundt,da vi smækkede dørene i bilen,så den ikke kunne aflæses).

GODT VI BOR I THY,TIL DAGLIG.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-07-11 15:35

Citat
Mosebaek.

Jeg består altså kun af een person. (Godt det samme si`r konen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-07-11 10:30
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-07-11 10:37

Som studerende er billige tilbud her:

Citat
Vejen til studiebolig i København
Det kan være svært at finde en studiebolig i København, men ved du, hvor du skal søge, er det bestemt ikke umuligt. Som i alle andre større studiebyer i landet, har København også et stort udbud af kollegieværelser, deciderede studielejligheder og almindelige leje- og ejerboliger. Du kan bl.a. undersøge dine aktuelle muligheder ved at besøge:

•www.ciu.dk – en portal, som sammen med Københavns Kommune har indført en særlig prioritering af boliger til studerende i hovedstadsområdet
•www.kollegierneskontor.dk – portal, hvor du kan finde ledige kollegieværelser
•www.ungdomsboliger.dk, som både formidler kollegier og ungdomsboliger
•Boligannoncerne i aviser som Berlingske Tidende, Politiken, Den Blå Avis, lokalaviserne og aviserne på Internettet
Kilder: www.so.dk, www.kk.dk, www.studenterhuset.com

taget fra http://www.studentum.dk/K_benhavn_som_studieby__d3762.html

Kommentar
Fra : slili

Dato : 05-07-11 20:36

jeg vil ikke søge en studiebolig...

vil søge en almene bolig/ familiebolig....

har kikket på VIBOs hjemme side efter boliger....

men de steder de har boliger, er det ikke nogle dårlige steder...

altså jeg mener jeg vil gerne bo i et stort beboer-område..

noget i stil med vollsmose,

har man sån noget i det centrale kbh, eller omkring nørrebro...

vil nemlig ikke bo i en gammel bygning på en vej på nørrebro, vil gerne bo i et stort boligområde, hvor vi har en masse p-pladser..

hvad hedder disse områder i kBH og hvem udlejer dem..

er faktisk ligeglad med at der bor mange indvandre der....

eller hvad synes i... er det bedre at bo på f.eks nannasgade- aldersrogade- dagsmarksgade osv...

Kommentar
Fra : slili

Dato : 05-07-11 20:37

det var 3 af de gader VIBO tilbyder på nørrebro

Kommentar
Fra : slili

Dato : 05-07-11 20:38

til prio, hvorfor tror du det er en opdigtet historie..

det var da noget mærkeligt noget at digte en historie om...

min fantasi rækker slet ikke til at se meningen med at digte en sådan historie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-07-11 23:47

Tænk på dit barn, for f.....! Hvilket miljø skal det opvokse i? Og hvad med netværk, når du har brug for hjælp mht. barnet? Familien?

Har du overhovedet et barn - du lyder meget umoden...

Det lyder for mig, som om du kun tænker på dig selv, og ikke barnet...

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 06-07-11 13:41

På krak og googgle kan du se foto af området du skal til, derkan du lave den første grovsortering. Derpå kan du tage en dag over og se på området, og igen vælge til og fra. Husk som lejer at gøre opmærksom på alle fejl og mangler skriftligt; - hvis du da kan finde noget at bo i inden for de førse 8 år.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 06-07-11 19:47

tag jer nnu sammen..

hvorfor er jeg umoden..

fordi jeg vil flytte til kbh er jeg squ ikke umoden...

er folk bosat i kbh umodne fordi de får børn...

nej vel..

tvært imod jeg er meget moden, hvis ikke jeg var det, ville jeg ikke have været i stand til at passe mit barn og være på barsel...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-07-11 00:40

Har du da selv født barnet?

Du nævner kun, hvad DU gerne vil - ikke, hvad der er bedst for barnet...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-07-11 00:40

Man behøver ikke at være moden, for at få børn..............

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 07-07-11 10:15

I københavn tror de, at de er de klogeste; - i Jylland er vi det.
I københavn får de masser af penge til at lave kultur for; - i Jylland laver vi masser af kultur; og folk kommer til det vi laver
I københavn stresser folk, og siger at de har travlt. I Jylland når vi det nok,og ellers bliver vi lidt længere til det er færdigt - til tiden.
I københavn er huse dyre. Nogen steder i Jylland kan du få et helt hus for udbetalingen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-07-11 17:44

Citat
I københavn stresser folk, og siger at de har travlt

Det gør de også i Aarhus...