/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Støj
Fra : jamera
Vist : 445 gange
50 point
Dato : 19-05-03 23:35

Ja vi kender det......du sidder måske lige nu ved en PC der ikke kan undgå at høre...

DEN STØJER!

For mig personligt vil fremtidige investeringer være i støjfrie/svage komponeneter, hvis jeg skal "opgradere".
Jeg har set cpu uden blæser, grafikkort uden blæser og nu har jeg også set Strømforsyning kun med Køleribber!! yiiihaaa

Men vil det mon køre u-problematisk?
Jeg er ikke den store Gamer, så måske?

Eller skulle man overveje en bærbar??.......har aldrig haft en, støjer de meget?
Nej vel?......ihvertfald ikke dem JEG har hørt.

Jan

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 19-05-03 23:45

Du kunne jo også bruge støjdæmpning i kabinettet....
Det er måske lidt nemmere eller......???

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 00:20

Hej Jemera

Inden du foretager dig andet, så prøv lige at se her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/9952

Det har hjulpet mig og mange andre.

De venligste hilsener

Frank

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 20-05-03 08:54

Ja ja ja

Det er meget godt med alle de der tiltag......

men ideen var jo, at det måske er muligt at opbygge en PC totalt uden blæsere......

Det vil jeg gerne have respons på......

jan

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 20-05-03 12:51

Hej

Hvis jeg skulle gøre det samme vil jeg state med den del der støjer mest

en start er at starte ved CPU en og her er en mulighed

her er en link der kan bruges

http://www.studiodata.dk/product.asp?product=988&page=1

de har mange ting til dette formål

Mvh 4U2

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 20-05-03 15:33

Til 4u2

et link der kan bruges????.......hvis man så går ind og ser testen på www.hardware-test.dk så er det netop STØJEN der er problemet med vandkølings-systemet..

kom igen du

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 21-05-03 16:12

NYE OVERVEJELSER........

Jeg har set at der på markedet findes en billig processor, kaldet VIA C3. Kan køre helt uden blæser. Dog er den lidt langsom og ikke ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg ( der var en plet på "g" ) od til spil og tung grafik...................men den er billig og man får et "stille" system, hvis man kombinerer det med en strømforsyning uden blæser også......sådan én fyr fandt ejg også på nettet, dog kun med 85 Watt.......er det mon nok? Og er den mon for svag til daglig brug? DVD? Mp3? Office-pakken? Internet?

Er det er en processor du har erfaring med??.....ja , dig der sidder og læser dette

www.compumail.dk sælger VIA C3 og tilhørende bundkort sikkert også......

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 21-05-03 18:35

Hej

Jeg bruger en af de bund kort med C3 processor (800) mhz til en lille server og den kørre meget godt.

den stå ca 1 m fra min seng og kan kunb høre den hvis der arbejdes meget på disken

Mvh 4u2

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 24-05-03 12:06

Der er ingen tvivl om at hvis du skal rode dig ud i noget uden blæser skal du have en intell chip i dit morther board.
Den kan køre forholdsvis problemfrit uden køling.
Alle komponenter i en cpu kan faktisk kører uden blæser - problemet er bare at når man presser dem, eller bare bruger dem flittigt opstår der varme og jo varmere de bliver jo mere ustabil bliver systemet og selvfølgelig med en risiko for at brænde lortet af... Men alt det er du sikkert klar over.
Mit råd hvis du vil hoppe ud i det er: underclock hele svineriet, hvis dit bundkort understøtter det kan du også sætte spændingen fra din strømforsyning ned - hvilket skulle hjælpe meget.

Download en heatmonitor og mål dit system så du ikke presser det til mere en det kan klare (en intell chip bliver ustabil omkring 65 - 70 grader).
Man kan også købe noget kølingsgele der holder temperaturene nede - men ulempen er at det skal smøres på jævnligt.

Held og lykke