/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny opvasker - fortæl om den i har
Fra : o.v.n.
Vist : 1637 gange
200 point
Dato : 01-07-11 22:47

Opvaskeren er stået af og jeg skal have købt en ny, kan i anbefale en ud fra egen erfaring?
Jeg er til Bosch men det er måske gammeldags nu? Er andre mærker bedre, fortæl også om dårlige erfaringer og hvilke mærke jeg ikke skal købe

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 01-07-11 23:01

Jeg har også Bosch, og den har kørt uden problemer i mange år

Sonja

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-07-11 23:11

Jeg har en Wifeomatic

det er den bedste anskaffelse jeg nogensinde har foretaget, den har også andre nyttige funktioner, god til havearbejde og brugbar i soveværelset

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 210 point
Dato : 01-07-11 23:32

Vi har Bosch og har haft den i over 16 år nu, derfor er det ingen grund til at afprøve "de nye" endnu.
Synes ikke Bosch er gammeldaws, blot fordi den er holdbar, for netop det behøvs i disse sparetider.

'kortoververden'
Synes nok jeg ville have byttet om på god .... og brugbar... bare for at skåne Wifeomatics sartere følelser.

Mvh Akle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-07-11 00:57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-11 06:21

I sommerhuset har jeg en Bosch, den har kørt fint i 15 år, hjemme en Miele, kører også problemfrit, bestikskuffen øvrts giver lidt mere plads i maskinen end Boschen med bestikkurv, der fylder i den nederste kurv.

Til Kortoververden, jeg "håber" for dig din Wifeomatic ikke læser med, min fætter præsterede engang under en oppersnak at sige, at han havde en marokkansk opvaskemaskine (hans kone var fra Marokko, meget kort efter havde han en Miele!

Det kunne også give mere tid til haven og soveværelset

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-11 08:25

Jeg har også en hustrumagic, som dog ikke tørrer opvasken, så det gør jeg selv.
Kitchenaid opvaskemaskiner fra Hobart er gode maskiner, men kan nok kun købes i Sverige.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 02-07-11 09:26

En Miele, kører problemfrit og vasker pænt. Bestikskuffen giver lidt mere plads. Hvis bestikket lægges systematisk tager det ingen tid at tømme, blot et greb og alle gafler/knive er lige til skuffen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-07-11 11:15

Også en Miele- og bestikskuffen er en super opfindelse. Så slipper man også for at stikke hånden ned i en kniv, som nogen måske har sat omvendt - som det kan ske med bestikkurve.

i bestikskuffen(bakken) er der plads til de store knive, så de ikke skal ligge mellem glas og evt. skære hul i trådkurvene.

Den jeg har, afstemmer automatisk programmet, hvormeget der er fyldt i osv.

Ingen varmelegeme som er synligt- så hvis der skulle falde plastik eller noget ned i bunden, sker der ikke noget ved det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-07-11 11:18

Hej o.v.n.
Her har vi købt en Elektrolux.
Den var på tilbud og det at spare nogle kr. er jo altid godt
Men det du først og fremmest skal holde øje med er hvor vidt den tørrer din opvask og om der er et sparepogram på den.
Hvis vores ikke er meget beskidt sætter jeg den på det pogram og opvasken er færdig på 35 min.
Når det har stået nogle dage i inden der skal tændes tager den på det rigtige pogram...med forskyl osv osv...en god time.
Det er en Elektrolux ESF 64019 vi har og jeg kan se den ikke laves mere.
Nu hedder den nye Elektrolux ESF 64020.
Husk at prutte om prisen i enhver hvidvarerforretning...det hjælper på kr. og man kan få rabat.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 02-07-11 11:38

Har min anden Bosch som jeg købte for en måned siden. Den er perfekt.

Så den lige i Punkt1 nedsat fra 5000 til 2400.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-07-11 11:52

- købte 2 børster i Netto, ikke det billige l... til 2 for en 10'er, næ du 15,- pr. stk. og hun si'r de er go'e...

God weekend

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-11 12:13

Uanset hvad du vælger, er det en god ide at kigge her

http://www.goenergi.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/opvaskemaskiner/find-opvaskemaskiner/index_html?from_search=1#top_anchor

hvor du kan finde priser på alle A-mærkede oppere, både på indkøb og samlet pris inkl forbrug i 10 år, det sidste svinger mellem små 7000 og over 15000 kr!

Du kan være heldig at finde maskinerne billigere. eller prutte dem ned hos en anden forhandler, sjovt nok deltager de store kæder IKKE her, nok fordi de som regel er dyrere, men deres slagtilbud kan godt komme derned ad.

Såvidt jeg ved er Bosch og Siemens præcis de samme maskiner, men der er ofte prisforskel, bare ikke altid den samme vej!

God jagt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-07-11 12:42

Citat
sjovt nok deltager de store kæder IKKE her,

vagnr...det var i El Giganten jeg fik MEGET rabat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 13:10

Tak for alle indlæg, der er noget at se igennem før jeg køber en ny, den gamle Bosch er 10 år og jeg vil ikke ofre mere på den, alle ind- og afløb er kontrolerede så der er igen vej uden om en servicemand hvis den skal vaske mere.
Måske er en Wifeomatic en ide den har jeg slet ikke overvejet, hvad med returretten hvis nu hun nu ikke kan opfylde alle forventninger
Min søster har sådan en opvasker med bestikbakke øverst, umiddelbar synes jeg ikke om ideen men det er måske en vanesag, både søster og svoger er tilfreds med deres valg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-07-11 13:25

Citat
Måske er en Wifeomatic en ide den har jeg slet ikke overvejet, hvad med returretten hvis nu hun nu ikke kan opfylde alle forventninger

øhh, det er jo ikke nogen engangsinvestering-

sådan een skal fodres, passes og plejes og ved evt. retur, koster det en bondegård

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-07-11 13:26

det kan bli´dyrt i længden du

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 13:32

Mon ikke jeg skulle se nærmere på Bosch og Miele eventuelt og så glemme Wifeomatic

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-07-11 13:36

Citat
og så glemme Wifeomatic

Jow glem du ALT om den model
Og KALD på dine katte.....de ordner det HELT gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 13:57

Citat
de ordner det HELT gratis

nogen af jer som turde købe Zanussi? Eller skal jeg skynde mig væk fra de billige igen?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-11 14:06

Ang Zanussi, hvis du kigger i mit link fra før vil du se, at nogle af zanussierne nok er biliige at købe, men efter 10 års drift er de langtfra de billigste. Om de er dårligere end andre tør jeg ikke sige, men hvorfor betale mere for at løbe risikoen?

piaskov "vagnr...det var i El Giganten jeg fik MEGET rabat"

Det er jo ikke svært, hvis prisen var for høj i forvejen, jeg har sågar set forretninger, der solgte (prøvede, i hvert fald) til OVER den vejledende udsalgspris.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-07-11 14:16

Min forhenværende købte sig en af de her Zanussier men nu benyttes udelukkende SelfO´maticcen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-07-11 14:17

Min forhenværende købte sig en Zanussi, nu benyttes kun
SelfOmatic!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-07-11 14:18

How, ja alle gode gange ........... osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 14:33

Hvad med Gram? Den her kom frem da jeg prøvede den side vagnr anbefaler, siden er meget uoverskuelig men opvaskeren her er til lav indkøbspris og rimelig totalpris:
http://www.lavprishvidevarer.dk/shop/gram-opvaskemaskine-om60-33t-2541p.html

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-11 14:49

Gram laves i Polen, Bosch/Siemens og Miele i Tyskland, Zanussi i Italien osv.

I "mit" link kan du åbne en rullemenu og få land, hvor maskinen produceres, med på listen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-07-11 17:17

Citat
I "mit" link kan du åbne en rullemenu og få land, hvor maskinen produceres, med på listen.

Ja,produceres (samles) men hvor kommer delene fra??? Det kan være et vidt begreb.

Jeg er næsten sikker på at de store hvidevarer koncerner handler indbyrdes,nøjagtig som bilfabrikkerne,og andre.
Vi har i ca. 35 år,udelukkende haft AEG produkter (godt tilfreds)........ troede vi.
... indtil vi tilkalte en service mand,til vores vaskemaskine. Han forklarede at det faktisk bare var kabinettet AEG,havde fremstillet,resten var Zanussi. På andre var det omvendt:Zanussi udvendig,AEG indvendig. Og han havde ret.Da den skulle på "losseren",skilte jeg den ad. Der stod Zanussi på næsten alle type skilte.Selv el-motoren.

Igen drejer det sig om rationalisering og effektivitet..... PENGE.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-11 17:27

Mosebaek, jeg har prøvet præcis det samme for mange år siden med en BBC (ikke britisk TV) vaskemaskine.

Stort set alle dele til et dyrt B&O-TV produceres i Fjernøsten, men der kan være forskel på hvilke komponenter man bruger i apparatet, samlekvaliteten kan sikkert også spille ind.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-07-11 17:47

Citat
Stort set alle dele til et dyrt B&O-TV produceres i Fjernøsten

Jeg ved de også har brugt Philips billedrør og hele det indre elektronik,kom også fra Philips.

Men det er skam dansk kvalitet.

Nu nævnte jeg lige biler:VW,Ford,Peugeot,Citroèn og Volvo.Køber motorer hos hinanden.Nissan Renault og Mitshubishi det samme. Køber jeg en Opel diesel,er motoren en Fiat eller isuzu.
Chevrolet,er idag en halv Opel...... og sådan er det hele rodet sammen.

Nå,undskyld : o.v.n.,det var vel egentlig en opvasker,det drejede sig om.Køb nu den AEG,det vil du ikke fortryde. Vores sidste er nu to år gammel. Kører upåklageligt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 18:16

Citat
Køb nu den AEG,det vil du ikke fortryde
så kom der et mærke mere på bane og en mere at vælge imellem, i hører fra mig når jeg har læst lidt om AEG, min vaskemaskine hedder AEG det er lidt fordi den hvidevaremand jeg bruger siger at AEG er vaskemaskinernes konge og på samme position for opvaskere sidder Bosch

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 20:31

Tak for svaret akle. det blev en Bosch næsten magen til den som er stået af nu, købet på WhiteAway og meget billigere end de 9.000kr som den første kostede
tak til alle for indlæg Kandu er et godt forum hvor der er plads til alle kommentarer både seriøse og humoristiske

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-07-11 20:49

Selv tak - og TILLYKKE med dit valg og din nye maskine. Håber den holder lige så længe, om ikke mere, som din gamle.
Mvh Akle