/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus?
Fra : Bubulu
Vist : 450 gange
20 point
Dato : 01-07-11 13:41

Hej, vi har en Acer computer, som vi nu har fået lidt problemer med.
Den er begyndt at blive langsom og når vi bruger den, så fryser skærmen tit. Og når vi tænder den, så kommer der en masse skrift frem, hvilket der gør HVER gang computeren tændes, så det tager lang tid inden computeren er tændt og klar til brug.
Vi er i tvivl om det skyldes en virus eller hvad det skyldes.. Men man sku mene, at det ville hjælpe at formatere computeren, men hvordan gør vi det?
Ellers har vi hørt, at det ville hjælpe at installere Windows 7 på computeren igen, men vil det skade computeren, da vi havde Windows Vista på computeren da vi købte den, og derefter installerede Windows 7? Eller er det bedst bare at installere Windows Vista på igen? I så fald - hvordan får vi downloadet Windows Vista gratis fra nettet?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!

Kh

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-07-11 13:54

Det kan jo skyldes alverden ting at den bliver langsom.
Prøv at køre en scan med Ccleaner, det kan gøre en del ved det.

http://www.piriform.com/ccleaner

Der er i øvrigt ingen steder på nettet man kan downloade Vista gratis, det må jo være installeret på computeren fra starten og dermed skulle du have taget en backup til brug i den situation du er i nu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-11 15:36

Dengang i installerede Windows 7 huskede i da at opdatere alle drivere til bundkortet? Hvis i kører med Vista drivere eller nogle drivere som ikke er optimerede til Windows 7 så kan det godt være årsagen til at computeren er så langsom

Kommentar
Fra : jonasABC

Dato : 01-07-11 16:21

...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-11 17:41

Lav en "clean" installation med 7`eren på et formateret drev, det klarer skiven let når man følger anvisningerne.
Inden den tur går Du ind på Acers hjemmeside og downloader de Windows 7 drivere de har til pågældende model og lægger dem på en CD.

Jeg har aldrig stolet på såkaldte opgraderinger af Windows

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 01-07-11 22:03

Hej webm, tak for dit svar.
Jeg tænkte på om det program er en form for formatering af computeren, så alle vores programmer bliver slettet? Eller er det bare en rensning, der fjerne virus osv.

Kh

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 01-07-11 22:05

PS.

Hvorfor kan man ikke få downloadet Windows Vista gratis, når man kan downloade Windows 7 gratis fra nettet? Eller er det ulovligt at bruge det, når det er downloadet gratis fra nettet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-11 00:33

Citat
Eller er det ulovligt at bruge det, når det er downloadet gratis fra nettet?

Kun ganske få af Microsofts programmer kan hentes gratis, og det er småprogrammer, finder man styresystemer eller tekstbehandling er det enten betaversioner eller piratkopier.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-11 19:09

Citat
Eller er det ulovligt at bruge det, når det er downloadet gratis fra nettet?

Og hvorfor KLAGER du over at den er LANGSOMT, de fleste (warez) udgaver er FYLDT med LORT
og VIRUS, der sender beskeder (oplysninger om din færden) til vedkommende, der har lagt udgaven på nettet........

+