/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
oversættelse
Fra : Nul7
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 30-06-11 21:54

Hvordan kan man oversætte en trykt side på google?

Jeg har en manual på engelsk som jeg gerne vil have oversat til dansk.
Jeg har førsøgt på flere måder (pdf - jpeg - image- filer) at scanne en side ind på min pc. men jeg kan ikke kopiere det, så det kan sættes ind i google.

Findes der en måde at gøre det på?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 22:19

Citat
Jeg har en manual på engelsk som jeg gerne vil have oversat til dansk

LINK
skal da gerne rippe det for dig

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 22:20

Bag-efter kan du selv smide det gennem Google tranlate

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-11 22:22

Din scanner har sikkert OCR software, den bruger du til at scanne som et tekstdokument som du kan kopiere over i Google oversæt:
http://translate.google.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 22:28

Hvis man skal til at OCR scanne hver enkelt side og smide over i Words,
så tager det en sten-alder, jeg kan klare det på et par minutter, for dig
Alt afhængig af fil-størrelsen...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 22:29

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 23:02

det var åbentbart ikke noget der hastede,
så jeg er smuttet igen...

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 01-07-11 00:23

man kan oversætte en hele dokument i google,du skal bare have en dokument og så gennemse den så kan du få den oversættet ,men du skal alligevel kontrollere den efter oversættelse

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-07-11 00:32

Citat
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=online+ocr+free&oq=online+ocr&aq=1&aqi=g10&aql=undefined&gs_sm=c&gs_upl=1891l8375l0l10l10l0l2l2l0l344l2030l2-6.2l8&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=fac08c06da2d1575&biw=1016&bih=573

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-07-11 07:33

det jeg gør er at installere google tolbar som så lægger sig øverst på siden når der så er en side på engelsk trykker jeg på oversæt , den anden måde er at copiere siden ind i google crome og bruge oversæt der , dem som kan engelsk griner af den oversættelse men vi andre dødlige får en brugbar oversættelse

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-07-11 11:27

Jeg skal forsøge jer, håber jeg.gode foreslag.

Hej så længe.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-07-11 15:57

Hej igen, jeg har en vinder!

Ikke alle har forstået spørgsmålet rigtigt, - jeg tror nogen af jer ikke har opfattet, at det var en manual i bogform (måske min fejl).

Efter mange forsøg fandt jeg mit ocr program, fik det registreret, og indstillet på den rigtige måde ved hjælp af en manual på engelsk i digitalt format og oversat med google.

Tak allesammen, måske kan I gætte vinderen, ikke mig selv men den jeg accepterer.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 01-07-11 15:58

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-11 16:00

Selv tak - jow du er vinderen for du fandt jo en løsning på problemet, god weekend