/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Klage over hundegøen
Fra : bibsamie
Vist : 2222 gange
300 point
Dato : 30-06-11 20:23

Kan man klage over og i givet fald hvor, vores genbo har en schæfertæve der bliver lukket ud om morgenen klokken 0730 og begynder at gø uafbrudt i ca 1,5 time hvor den bliver lukket ind igen så går der nogle timer og den bliver atter lukket ud og gør uafbrudt, dette sker ca 4 gange i døgnet, ved personlig henvendelse til ejeren siger han blot at hans hund ikke gør er der nogen der har et brugbart råd, kom nu ikke med råd om aflivning eller ligende vel, det er trods alt en levende væsen.

Per

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 30-06-11 20:25

Du kan politianmelde dem !
Så får de enten brev eller besøg af politiet og bedt om at gøre noget ved det !

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 310 point
Dato : 30-06-11 20:28
Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 30-06-11 21:21

Tak for svaret LuffeA. i var jo to der gav et brugbart svar, men du henviste til den aktuelle hundelov, det var det jeg manglede takker.

mvh
per

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-06-11 21:29

Du kan henstille til at få ro. Men hunden må efter hundeloven gø fra 6 morgen til 6 aften.
eller som dem der holder haner de må også først gale efter kl. 7 og være tavse igen til aften.
den eneste måde det kan stoppes på er at ejeren gå ud og lufter sin hund og bliver hos den og tager den ind når ejer selv går ind, eller lader være med at lukke den ude, altså holder døren åben så hunden kan komme ind. Nu er det en vagthund af race og de gø'r og vogter teritorium.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 21:42

BY eller LAND.

Hvem stopper trafik u-LARM

På landet, LAD DOG DYRET, DET HYGGER JO BARE
men måske er du trods alt, heller ikke et land-ditto

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-11 03:57

Citat
Nu er det en vagthund af race og de gø'r og vogter teritorium.

Ja, men nogle uopdragne reagerer altså på det mindste , dvs at går man bare forbi en have kan der være et galt kretur som gøer indtil man er 10 m væk fra skellet, det bliver endnu værre hvis der er så lukket at bæstet ikke kan se hvem eller hvad der pusler eller går udenfor.