/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Benyttelse af CVR nr.
Fra : niller59
Vist : 500 gange
300 point
Dato : 28-06-11 19:07

Hej
Jeg har i et par år handlet igennem min søns CVR. nr.. Han har i perioden ikke benyttet sig af det. Nu har han fået pålagt et fiktivt beløb på sin 2008 skat. Jeg troede at han have benytte det underskud der har været i de to år, men hverken jeg eller min søn har benyttet fradraget.
Hvad gør vi for ikke at blive " straffet" for dette arangement ?

Hilsen
Nikller59

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-06-11 19:27

Man kan jo ikke "handle" på en andens CVR nummer uden at den pågældende hvert år indrapporterer på årsopgørelsen om "aktiviteten" på det pågældende CVR-nummer.

Et CVR nummer er jo ikke et "tag selv bord", eller noget man "tror".

Så nu er "fælden klappet", eller også må du/I gå til bekendelse overfor Skat over det snyderi, du har lavet.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 28-06-11 19:39

Hej

Det er som sådan ikke ulovligt at drive forretning i din søns CVR nummer - det kræver blot at han også står for underskud/overskud og evt. giver dig løn via e-indkomst.

Som jeg forstår det, så har din søn ikke haft noget med firmaet at gøre - og du har stået for underskud/overskud - om det er direkte ulovligt, det er jeg lidt usikker på - men det er absolut ikke klogt og kan ikke anbefales.

Siden din søn er blevet pålagt et overskud af firmaet i 2008, så tyder det på at der ikke er indberettet virksomheden på den udvidede selvangivelse.

Da jeg går ud fra der er udarbejdet regnskab (du skriver der er underskud) - så er min umiddelbare anbefaling at få indsendt disse regnskaber til SKAT - helst sammen med en udfyldt selvangivelse for 2008, 2009 og 2010.

Han undgår dog ikke bøde for for send indsendelse.

Hilsen

Leo

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 28-06-11 20:12

Hej Bille 1948
Der er jo ikke tale om snyderi, blot en misforståelse omkring indberetning
mvh
niller59

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-06-11 20:42

Du kan kalde det. hvad du vil, men man bruger da ikke en andens CVR nummer til at opnå egne fordele

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-06-11 20:55

min søn var ude for noget tilsvarende for nogle år siden. Skat fastsatte et fiktivt beløb, fordi der ikke var udarbejdet selvangivelse / regnskab. Desværre endte han med at skulle betale en bøde - jeg husker desværre ikke hvor meget - men noget kostede det ham i hvert fald. Har man et cvr nr har man også pligt til at indberette
øv øv øv - jeg håber, I slipper med en løftet pegefinger, men tvivler på det

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 28-06-11 22:15

Hej Bille1948
Gem din forargelse til dem der fortjener den !.
Har du noget konstruktivt at byde ind med ?.
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-06-11 23:00

Jeg har IKKE noget konstruktivt til personer, der misbruger "systemet".

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-06-11 11:07

Det lyder lidt rodet det du siger.

Du siger du har handlet i dens søns cvr nummer.
1) Hvor har du handlet henne?

Der kan selvfølgelig ikke trækkes udgifter fra i Skatteregnskab uden at der også er en indtægt. Hvis det er det i har gjort, har du gjort dig skyldig i skattesnyd.
Men udfra din opstilling har du nok ikke være klar over fejlen.

mht. til 2008.
Udfra dine sparsomme oplysninger vil jeg antage følgende.

I har ikke angivet nogen indtægt for 2008. Idet der ikke er en indtægt. I har ikke angivet et underskud, i det der ikke har været aktivitet i virksomheden.
Er det tilfædet og skat ansætter en skat for 2008, kan jeg kun anbefale at i kontakter feks:

http://www.skatte-revisorerne.dk/

Der er mulighed for omkostningsgodtgørelse, men læs mere om det på hjemmesiden. De tager sager i hele landet.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 30-06-11 11:54

Hej

Jeg er enig i at det er noget gevaldigt rod I har kastet jer ud i.

Mit forslag til en løsning er at I selv får udarbejdet regnskaber for de år hvor du har brugt sønnens CVR nummer og får selvangivet overskud/underskud.

Hvis I har alle bilagene, så kan I selv gøre det - uden at bruge en revisor.

Din søn får så enten en restskat eller en overskydende skat - som I må afregne mellem jer, så din søn ikke kommer til at betale skat af overskud som du har beholdt.

SKAT beregner "indirekte privatforbrug" for alle - det gøres ved at tage formuen primo, plus kendte indtægter, minus kendte udgifter og minus formuen ultimo - så har man det beløb som skatteyderen har haft til mad, tøj, ferie, private forsikringer, transport m.m.

Hvis der er et stort overskud eller et stort underskud - så kan det påvirke både din søns og dit "indirekte privatforbrug" så meget at SKAT kræver at gennemgå jeres økonomi.

Metoden kaldes også "Al Capone" metoden - idet det var den eneste måde man i USA kunne ramme ham - han kunne ganske enkelt ikke forklare hvordan han havde den levestandard han havde - man bruger den også p.t. over for rockerne, som lever langt over det som deres kontanthjælp berettiger til.

Da din søn aldrig har indgivet korrekt selvangivelse - så får han en bøde - hvem af jer som betaler den, det må I aftale selv.

Hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk
www.fidus.dk

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-06-11 15:19

Hej Bille1948
Beklager at du har misforstået mit indlæg - jeg kan se at der er kommentarer der HAR forstået problematikken..
Vi kan alle have sure opstød ind imellem.
mvh
Niller59