/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pris !
Fra : Basse8435
Vist : 1283 gange
15 point
Dato : 27-06-11 20:03

Heej Min Kæreste skal have skiftet temperatur måleren i bilen - men ingen af os har forstand på det.
hvad koster sådan noget ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-11 20:04

700 kr

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 27-06-11 20:05

Det lyder rimeligt syntes jeg uden at have forstand på det :D

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 27-06-11 21:42

gjorde det selv i min bil... det var skide let! reservedelen kostede ca. 100 kr.

og jeg gjorde det på 5 min (aldrig prøvet det før)

700kr lyder så lige vildt nok, men de tager nok min. for en time (ca. 500)

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 27-06-11 21:43

Jeg tør slet ikke rode mig ud i det :D

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-06-11 22:07

Du siger ikke hvad slags bil du har, du siger heller ikke om den skal på mærke værksted eller om den bare skal på et værksted der laver alle biler.Det er en forskel på pris om du kører Bentley eller Lada.
Og hvad skal skiftes? er det instrumentet eller er det temperatur føleren? Er det ude temperaturen eller motor temp? Vi må have flere oplysninger hvis du skal have seriøs hjælp. Det er derfor du ikke bliver taget seriøst.
alimak

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 27-06-11 22:08

Hvad for en bil da, normalt er det en føler som sidder et sted i topstykket ,som går sig en tur,den kan skiftes for en rimelig penge.og skrues ud med en alm. gaffelnøgle eller stjernenøgle .

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 27-06-11 22:14

Sorry ...

Det er en Fiat Punto

om det er Mærke værksted eller ikke er fløjten lige meget bare det bliver skiftet da vi skal bruge den fra mandag af ...

Kølermåleren evt temperatur føleren den koger i hvertfald :D

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-06-11 22:27

Hvis den koger så skifter man ikke føler eller instrument. Antagelig er det bare termostaten der ikke åbner. Den koster under en hund og er meget nem at skifte. Tjek at det er vand på motoren.
alimak

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 27-06-11 22:39

der er vand på den .

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 27-06-11 22:58

ja men det er jo en anden snak så er det nok termostat som allimak siger i værste fald kan det være toppakning som spøger.men prøv nu først termostat det tyder på at den ikke åbner.
kom den i en gryde og se om den åbner ved den lovede temp. overvåget af en temperaturmåler, så får du syn for sagen temp. står skrevet på termostat.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-06-11 15:59

Nu skal jeg ikke male " ham med hornene " på væggen -men det kan være din vandpumpe som er gået istykker.
Du kan prøve at pille termostaten ud ( vejledning kan du finde her på nettet) og starte bilen uden den.
Hvis den nu køler og ikke længere koger er det termostaten som må byttes .
Det er bedre at køre uden termostat om sommeren end med en som " hænger "
Men så længe du kan se at pilen må temp. måleren går i det røde felt er det ikke den der er kaputt.
Temp føleren er bare bilens termometer for at fortælle dig om den har feber .....

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 28-06-11 21:12

Hvis vandet koger så er temp. sensor i hvert fald ikke det vigtigste at få skiftet.

Det kan være flere ting.

Hvornår sker det? - Hvis det kommer når du holde stille (i kø eller tomgang) så er det sikkert bare kontakten til blæseren. Hvis det kommer når du kører med rimelig fart kan det være flere ting også, men typisk har jeg erfaret at det er termostat eller pumpen.

Hvis du ikke har lyst til at kaste dig ud i det og skal bruge bilen hurtigt så gå til mekanikeren.....Thermostaten og vandpumpen er en del mere besværlig at skifte en en sensor.

Peder

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 28-06-11 21:13

Jeg har forhørt mig ved en hobby mekaniker :D

at det højst sandsynlig er køleren kan det være sandt ??

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-06-11 22:07

Det kommer da så sandelig an på, hvornår den koger ???? Hvis den bliver meget varm under kørsel kunne det tyde i retning af en tilkalket / tilstoppet køler. Hvis det "kun" er når bilen holder stille - holder i kø, er det sandsynligvis - og som allerede anført din sensor til ventilatoren, der ikke fungerer.
Men vigtigst af alt: Få det ordnet NU ! For hver gang bilen bliver rygende varm stiger chancen for, at den tager toppakningen ( Hvis det ikke allerede er der hunden ligger begravet ).
Er der liv i varmeapparatet ? Yep, ved godt, at det ikke lige er det man har lyst til lige nu, men det kan give et fingerpeg, hvis der ikke kommer varme herfra. Desuden medvirker det til, at sænke kølevandets temperatur en smule.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 28-06-11 22:13

Den koger nårh den bare står i tomgang !

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-11 22:49

Citat
Den koger når den bare står i tomgang !

KØRER DU OGSÅ I BILENeller er det en DOBBELR/PROFIL_ igen

Citat
Heej Min Kæreste skal have skiftet temperatur måleren i bilen - men ingen af os har forstand på det.
hvad koster sådan noget ?

Smid regningen til__?)/%#!!§===?
din kæreste.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-11 22:50

GLEMTE

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 28-06-11 23:34

Jeg røre ikke den bil - jeg har min egen :D

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 28-06-11 23:37

gammel bil kan være slem at gennemskue
mulighederne er termostat en sprunget toppakning,står forkert i tænding, ikke at forglemme,rem til vandpumpe er væk, en køler er fyldt med snavs, i udvendig celler og skal blæses ud med trykluft hvis du fylder kølesystem helt op og tager køler dæksel af, endelig ikke når den er varm men kik ned i vandet, hvis der kommer luft bobler op er toppakningen defekt, mange gange kan det næsten se ud som et helt springvand . køleren kan også være stoppet med kalk, især hvis du har kørt meget på postevand ,det må du heller ikke, der skal være kølervædske på hele året, ellers tære du motor og diverse op, kølervædske indeholder adetiver, som beskytter mod rust og tæring jeg ville begynde med toppakningen, men husk ikke tage dæksel af, nar motor er varm, den test er hurtig og nem at udføre og ligeledes rem det hele burde og kunne testes på ca. 30 min
Tyller01

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 28-06-11 23:39

nu vi sendt den til en mekaniker og han mener det er køleren

Kommentar
Fra : MustangOne

Dato : 30-06-11 21:28

toppakning gået på pension jeg ret sikker på det da jeg har skiftet mange af dem med det gamle model som hedder 176(punto 60) og 188 er nyere model.og det er ikke noget du kan gør men kører den ud til mig skal nok gør det for dig

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 30-06-11 21:36

Mustang - kan det ikke være køleren ?

Kommentar
Fra : MustangOne

Dato : 01-07-11 19:40

jo det kan osse være sagtens,men nogle gang hvis den har koget det så skade det osse toppakning,og det er typisk på cylinder 1 og 4 sæt i kompression sæt luft på hvis vandet stiger i køler beholderen så er toppakning,for som sagt der går tit toppakining på dem men det er meget nemt og arbejde det fylder ikke meget i motorrum sådan 1,2 berlsconi bil

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 01-07-11 21:07

jeg tror ikke, han prøver noget af det.han har hvis kun en teske, at gøre med.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 06-07-11 14:30

Jeg kan så informere jer om at det var køleren / blæseren

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 06-07-11 19:05

blæs være med det.