/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvordan flytter man til KBH
Fra : slili
Vist : 1355 gange
20 point
Dato : 27-06-11 19:43

hej..

er en 22 årig ung fyr, som vil flytte til kbh..

jeg vil bo et sted hvor der er gang i den, og hvor der bor mange mennesker" her tænker jeg ikke på kriminelle" men gang i den på den måde at der er mange butikker og mennesker og liv på gaden..

vil gerne bo et sted hvor der bor nogle indvandre, bare ikke somalier...

der må også gerne være mange perker butikker, det plejer at være billigt at handle der..

og naturligvis skal huslejen være til at betale. og vigtigt af alt, skal der ikke være mange års ventetid på en lejlighed..

lidt om mig selv....

jeg er som sagt 22 år og har en lille datter på 6 måneder.. så hvis der er mulighed for børnepasning i den bydel vil det selvfølgelig være perfekt...

selv har jeg tænkt på nørrebro, hundige eller måske amager, men jeg har aldrig være i nogel af de områder har kun hørt om dem...

jeg kommer fra en lille by som hedder tønder

mvh

håber nogen vil hjælpe..

og til sidst hvor kan jeg evt søge bolig henne, hvad hedder de forskellige boligforeninger???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-11 20:02

Du ringer til flyttemand Olsen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-06-11 20:19

Du flytter selvsagt til Christiania.... Tsk tsk ikke noget at lure på..... Gang i den og børnepas -billig husleje til dig og din datter ....ikke langt til " perker butikker " de har en egen " street " med varer fra mellemøsten osv....
Prøv det du..

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 20:28

Jeg kan se du er helt ny her på Kandu.

Kender du ikke nogen der bor i Kbh, så du kunne tage over nogle dage, selv kigge rundt osv., for her kan ingen af os jo vide hvad der tiltaler dig, hvad du har råd til, om du kan få arbejde osv.

En ting der ikke vil tiltale dig er priserne på lejligheder!

Kommentar
Fra : slili

Dato : 27-06-11 20:37

nej kender ikke nogen i kbh, hvad mener du med at priser ikke tiltaler mig..

er det meget dyrt da, eller hvad mener du...

til de andre tosser...

det jeg mente med mit indlæg var, hvordan, og hvor man søger lejlighed i kbh,

og hvor det er godt at bo..

jeg skal ikke på på christania som en forslog..

havde håbet på mere seriøse svar

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-06-11 21:10

Først engang må du nok lære at moderere dig en del før du flytter til Kbh....
At kalde os " andre tosser " og skrive " perkere" og ellers virke rasistisk får dig nok ikke til at falde til i Staden.....
Jeg kunne ganske enkelt ikke tage dit spørgsmål seriøst på den ukultiverte Tøndermåde du fremførte det på.
Du ved forhåbentlig at du må tage kontakt med kommunen...
Men det er vel bedst at du venter på de der seriøse svar du efterlyser ......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 21:31

Ja, lejligheder i Kbh er dyre, især hvis du gerne vil have en hurtigt.

Googl "almennyttige boligselskaber København", så får du masser af hits, og kan kigge på deres hjemmesider.

Og så er der dine indtægtsforhold osv., der spiller ind i forhold til evt. boligsikring, som du også skal undersøge.

Men selv om du ikke kender nogen i byen, er du nødt til at tage herover nogle dage for at finde ud af, hvor du har lyst/råd til at bo. du kan bo ret billigt på vandrehjem (du skal anskaffe dig et vandrerhjemskort) se fx her http://www.danhostel.dk/copenhagencity

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-06-11 21:55

Du kan også bo i caminghytter her

http://www.camping-absalon.dk/

Og her går vi andre og fabler om at flytte til Tønder, jeg synes i har sådan en hyggelig by, der oser langt væk af charme, specielt Uldgade Og så jeres billige boligpriser, du vil blive temmelig overrasket over priserne her

Og så er der ikke så meget uro og os, men selvfølgelig er der mere liv her, det er der nu også mange der fravælger når de får børn

Så prøv nu at komme herover et par uger, så du bedre kan danne dig et indtryk af byen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-11 22:17

Hundige er en flad soveby med ghetto og en fandens masse villaer.........som sikkert drukner når vandstanden stiger i løbet af de næste 100 år.

Hvis Du absolut vil bor i Danmarks røvhul vil jeg da foreslå Amager hvor der er varieret byggeri og grønne områder.......medmindre Du flytter til byen for at undgå træer og buske.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-06-11 22:49

Allerførst synes jeg du skal melde ind ved boligportalen.

Der vil du finde forskellige muligheder. Men det er ikke billigt at bo i KBH.
Hvis du vil bo centralt, så skal du kigge efter Nørrebro, evt. i yderkanten. Evt. i området omkring Lundtoftegade og Nørrebroparken.
Du skal nok kigge efter fremleje. Boligselskaberne har lange ventelister.
Østerbro er også et dejligt område- kig på krak og se hvor der ligger boliger, som også er tæt på nogle grønne områder. Sidevejene til de store veje eks.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-06-11 22:51
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-06-11 23:17

nu skal man ikke kimse ad christiania. det er faktisk blevet et rigtig godt sted at bo. men man får ikke are en bolig der. det er nok et af de sværeste steder at finde bolig.
du må ud og score en køvenhavnersild. så er du da igang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-11 23:22

Hvis det skal være billigt er der næsten kun et kollegieværelse med mindre du kan bo sammen med 2 eller 3 andre i en lejlighed. I dag er mange lejligheder i København byfornyet, det vil sige renoverede og det betyder store huslejer.

Men ellers kan du melde dig ind i KAB, de har mange mange lejigheder og måske lang ventetid. Men du kan ringe og spørge.

Her kan du se hvad der er til leje og hvad det koster

http://www.kab-bolig.dk/Default.aspx?ID=5416

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 28-06-11 11:45

Hvad er der da galt med somaliere? Jeg bor på Nørrebro og der er mange somaliere lige hvor jeg bor. De er skide søde alle sammen. De har iøvrigt en god restaurant på Griffenfeldsgade, der helt klart er et besøg værd.

Hundige er NO GO. Det er ikke København, men en lille skodby.

Find noget inden for zone 2.

Der er rigtig dejligt på Nørrebro. Alle racer og kulturer er blandet sammen. Der er idioter, mærkelige mennesker, religiøse, homoer og alt muligt andet. Det er dejligt. Flytter aldrig herfra..

Hellere bo i en skraldespand i Kbh end i en 5 værelses i Hundige. Trust me...

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 28-06-11 11:46

Eller måske hører du ikke til nu når jeg læste dit indlæg igen.. perkere? Blive du bare ude på landet hvor du hører til. København kan ikke klare flere knoldesparkere.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 20 point
Dato : 28-06-11 12:17

Hvis du ikke har været der så var det måske en god ide og tage toget til københavn også besøge alle 3 steder.
Du kan tage s-tog og busser til alle 3 steder rimeligt nemt.
Du skal bare ind på enten hovedbanegården eller nørreport station der går bus og s-tog og metro.

Jeg ville tage stog til hundige.
Bus til nørrebro.
Bus til amager (eventuelt metro hvis du vil prøve den).

Så kan du jo selv se hvordan stederne er istedet for at hører det fra andre.

Hundige og amager er tæt ved strand.
Nørrebro har fleste jalla jalla butikker med hælervare/ulovligevare som du kan købe billigt.

Hvis du skal bo på amager hvor der er mange mennesker og butikker så skal du bor nær amagerbrogade. Store dele af amager er øde/natur hvor der ikke bor så mange.

Nørrerbro er vist det eneste sted hvor der er somalier, de har vist nærmest en sidegade for sig selv efter hvad jeg kan se.

Jeg tror ikke der er så meget gang i den i hundige hvad angår butikker der er åben om natten og amager er måske lidt bedre men nørrebro må der helt klart ske mest om natten men det indfatter jo så også narkohandel og overfald og tyveri.

Du vil gerne have en billig lejlighed i københavn hurtigt.... ja goddav du den har vi hørt før.
Hurtige billige lejligheder i københavn er vist en mangelvare og der er dig oogså lige 200000 andre der søger det samme så det tror jeg ikke blive let... med mindre du var perker og havde 5 børn og ikke forstår dansk... den gruppe har det med let at få lejlighed på nørrebro og hundige af en eller anden grund.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-11 15:41

Citat
med mindre du var perker og havde 5 børn og ikke forstår dansk... den gruppe har det med let at få lejlighed på nørrebro og hundige af en eller anden grund.

Det er krisen der kradser i 4V leje-lejligheder overalt i landet, et ægtepar uden børn hvor den ene mister jobbet og ryger på kontanthjælp har ikke råd til at bo i dem.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 28-06-11 15:50

Hvad med at blive i Tønder og vise dig ansvarlig ved at passe dit 6 mdr gamle barn, i stedet for at søge hen, hvor der er gang i den. Når du skal passe et barn på 6 mdr. og gå på job har du såmænd ikke tid og overskud til mere alligevel, med mindre du vil blæse på unge og job og bare lalle rundt.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 28-06-11 15:51

Men det var jo ikke det, du spurgte om!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-11 17:20

Citat
hvordan flytter man til KBH

1. Søg i første omgang et job København. Du skal jo kunne betale for huslejen. Du er jo en ung gut med et barn på 6 mdr.

Nej,jeg stopper her, da jeg tror, det er et "fake" spørgsmål.

Men Københavns Kommune tager ikke imod tilflyttere, som ikke selv, har råd til at betale huslejen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-11 22:26

Citat
Hvad med at blive i Tønder og vise dig ansvarlig ved at passe dit 6 mdr gamle barn, i stedet for at søge hen, hvor der er gang i den. Når du skal passe et barn på 6 mdr. og gå på job har du såmænd ikke tid og overskud til mere alligevel, med mindre du vil blæse på unge og job og bare lalle rundt.

Citat
Men det var jo ikke det, du spurgte om!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-11 22:32

Citat
Men det var jo ikke det, du spurgte om!!

Spørgsmålet er sikkert oprettet af dig -selv
BARE dor at få lidt gang i EXSTREMISNEN - herinde.

Hvorfor flytter DU ikke til de varmere LANDE, du kan jo får det hele for dig selv _ næsten.
Kræver sikkert, at du intet har på DICKEN/ dit hovede - eller er du bare en ? omskåret DAME.
Som andre skal pisse´s ned af.

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 02-07-11 20:14

Tak for svaret scootergrisen.