/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Specialiseret træning
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 27-06-11 07:54

Min kone skal efter en større ulykke med flere brud i hofte og bækken snart i gang med specialiseret træning.

Hvis nogen har viden om hvor man får den bedste træning og hvordan man sikrer sig at blive henvist dertil så hører jeg meget gerne.

vh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-11 08:26

fys

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-06-11 08:28

Det burde hospitalet henvise til... så hvis de ikke har gjort det, så be' dem om det

Når din kone bliver henvist via hospitalet er genoptræningen også gratis, i modsætning til hvis i selv finder en (hvis i selv finder en, så skal i sørge for at det er en der har en aftale med hospitalet, for at det er gratis)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-06-11 12:52

Ja Hospitalet skal udarbejde en gentoptrænings plan ingen problemer der. Men der er stor forskel på hvordan sådanne planer bliver ført ud i livet forskellige steder og specialiseret genoptræning er dækket af det frie sygehusvalg

Så hvis nogen har konkrete bud og konkret viden ville det glæde mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-06-11 18:19

Citat
specialiseret genoptræning er dækket af det frie sygehusvalg

Citat
hvordan man sikrer sig at blive henvist dertil så hører jeg meget gerne.

I skal spørge på hospitalet hvilke steder i kan vælge imellem, ikke alle fysioterapeuter o.lign er med (sådan er det i hvert tilfælde med privathospitaler, selv om det er en behandling alle af dem kan klare)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-06-11 14:22

Kommunerne har overtaget genoptræningen efter ulykke og sygdom. Sygehuset henviser, så tag en snak med sygehuset.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-06-11 15:46

Oki, Granner01, jeg kan da se at vi er enige

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-06-11 21:24

Had var det i mit spørgsmål i ikke forstod ?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-06-11 21:47

Prøv at ringe hertil:

http://www.alprh.dk/undersoegelser-og-behandlinger/idraetsklinik.html

Du skal tale med Dorthe Lehrskov-Schmidt.

De er dygtige, og de kan sikkert vejlede dig i, hvordan din kone skal få lov til at komme i behandling dér, hvis det er muligt.

Citat fra siden:
"Hvem behander vi?
Patienter med en sundhedsforsikring
Patienter der er medlem af "danmark"
Patienter der henvises via den offentlige "ventetidsgaranti"
Selvbetalende patienter"

God bedring med hende.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-06-11 21:58

Pifo hvad kender du til stedet siden du mener det er det rette sted for personer der har svære kvæstelser ?

Ja undskyld jeg spørger men jeg vil jo gerne kende baggrunden for anbefalingen det drejer sig jo ikke om noget der kan byttes hvis man ikke er tilfreds men om graden af førelighed resten af livet