/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Rækkefarve
Fra : MogensPedersen
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 26-06-11 08:46

Kan man i excel lave det sådan at rækken hvori den aktive celler er kan få en eller anden farve.
Jeg mener, lige som i et regnskabsprogram, hvor hele rækken/linien du er på har en anden farve end resten?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-06-11 09:01

Marker de felter, du vil have kulør på og gå op og vælg "fyldfarve". Hvis arket skal printes ud, kan du også markere hele området og så vælge streger omkring felterne - ellers kommer det bare ud med tal og tekst og ingen streger.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-06-11 09:21

Jeg læser at du vil highligt aktiv række.

Her er en lille video der viser dig hvordan du gør...

http://www.youtube.com/watch?v=bGjqDGF7xaM

Vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-06-11 10:16

Hvis du har en dansk udegave af Excel kan det være at den i betinget formatering ikke gider anvende row... Det ser du ved at den ikke farver første række som beskrevet i videoen.
Så skal du i betinget formateringe starte med
=række (A1) ="ActiveRow"

I VBA delen anvender den korrekt row. Så her skal der ikke være ændringer.

vh Ben