/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
mastercard - visa/dk
Fra : hovsada
Vist : 2069 gange
100 point
Dato : 25-06-11 10:18

er der nogen fordel /ulemper ved at skifte fra visa/dankort til Masterkort ...som min bank nu vil prakke mig på ???

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 25-06-11 10:19

mastercart ! hmm

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 25-06-11 10:41

Der er da ingen grund til at skippe dit Visa kort, bare fordi du evt. også får et mastercart. Er det din bank der råder dig til det?

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 25-06-11 10:47
Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 25-06-11 10:58

Vi var på Krydstogt sidste år, og vågnede op i Portugal til et spærret Visa dankort. Vi var i den forbindelse MEGET glade for at vi også havde et Mastercart.

Vores Visa var blevet hacket, og en eller anden sad lystigt og købte ind i diverse netbutikker et sted i Kenya. Ikke så heldigt, og der er det i hvert fald en fordel, at have mere end et kort.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-11 11:05

Master card har ofte et årligt gebyr der er større end det du betaler for Visa/Dankort.

Der indes mange Mastercard ordninger igemmen foerninger så som Coop, FDM, you name them...

Som alle vi forsøge at give en Marstercard.

Men som så meget andet i livet - hvis du ikke selv føler et behov for "noget"... Så er det sikkert ikke "noget" du mangler..

Vh Ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-11 11:18

Banken anbefaler ikke noget de ikke selv tjener penge på.

For ikke mere end 10 minutter siden stod jeg ved kassen i supermarkedet, ham der stod foran mig og betalte fik at vide at han ikke kunne hæve over kassebonens beløb med et Master.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-11 12:46

Visa/Dankort er et debetkort, hvilket betyder, at pengene hæves med det samme, og butikken får deres penge næste dag, uden fradrag af noget gebyr.

Mastercard er et kreditkort, hvilket betyder, at dit køb hæves én gang om måneden. Der er et maks. for køb indenfor en måned på typisk kr. 50.000. Butikkerne betaler typisk 2,75% i gebyr, og får typisk først deres penge 30 dage senere, så det er dem, der yder kreditten. Derfor vil de naturligvis ikke agere bank for en Mastercard bruger.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-06-11 12:52

Hvis man rejser udenlands, er det altid en god ide - både at medbringe Visa og MasterCard.

Der findes mange forretninger i udlandet, som ikke modtager Visa, men derimod gerne MasterCard. - Det kan f.eks. opleves i Tyskland.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-06-11 13:15

brug mastercard når du handler på nettet. det er en god forretning for dig da pengene kun bliver trukket een gang om måneden.
og hvis det er en fornuftig bank du har, koster det ikke noget at have et mastercard.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 13:44

Hvis du bliver fristet til at anskaffe dig et Mastercard, så gør som Benjamin.Hansen foreslår... tjek de forskellige steder, hvor meget det koster at anskaffe et.

Min bank anbefalede også mig at få et... men de tog sig dyrt betalt

Jeg har et Diners kort - fungerer på samme måde som Mastercard, og er meget udbredt i udlandet - jeg fik Mastercardet igennem Diners, og sparede en del.

Man kan aldrig hæve over beløbet når man handler på Mastercard eller Diners - du kan godt hæve på det i bankomater i udlandet, men du kommer til at betale et gebyr - ret dyrt -

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 25-06-11 16:11

mit dankort er slidt...og jeg har været ude for at bl.a. benzinkortautomater ikke vil tage det - kun få steder. Jeg bad om at få et nyt i Danske Bank... fik at vide at det var gratis at forny.

Men fik så en opringning om at de ville oprette Mastercard i stedet for. Det var jeg ikke umiddelbart interesseret i og samtalen sluttede lidt ubehageligt :-/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-11 16:27

De tjener mere på et MasterCard end de gør på et Visa Dankort.

Bed evt. om at få begge dele, så er du godt dækket ind - også når du er i udlandet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-11 20:44

Husk at en bankrådgiver er "Bankens rådgiver" og ikke din rådgiver.

Kommentar
Fra : Klaus123A

Dato : 28-06-11 09:58

Vær opmærksom på at minimumsgebyret er 50,- kr for at hæve kontanter med et mastercard.