/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bønner
Fra : AKZO
Vist : 2308 gange
100 point
Dato : 25-06-11 10:11

Hej derude!

Jeg er helt tosset med lige præcis den bønnesalat de har på Jensens bøfhus og ikke mindst deres marinerede champignons.
I bønnesalaten er der hvide bønner, brune bønner og grønne bønner, måske er det mungbønner? En lille smule gulerod og noget andet som jeg ikke husker hvad er. Tror det må være en slags olie/eddike de ligger i.
Jeg har selv prøvet at lave noget der ligner men rammer langt fra plet. Hvorfor bliver mine hvide bønner mere gullige når deres er hvide som sne? Koger jeg dem for længe?
Håber virkelig nogen kan hjælpe!
Akzo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-11 12:23

Bønner er ikke mad

Olie/eddike dressing kan jo varieres med forskellige olier, eddiker og krydderier, har man bikset en virkelig god dressing sammen kan man ikke huske næste gang hvordan man gjorde

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-06-11 12:43

Hvordan koger du bønnerne ? Husker du at smide vandet væk, som de er blevet opblødt i ?

Du kan evt. prøve at dryppe lidt lime over de hvide bønner når de er blevet kogt.

Olie/eddike dressing, kan jo laves på mange måder, jeg laver det af en olivenolie, og æbleeddike, lidt sød dijonsennep og salt og peber, men man må smage sig frem.

Hvis du starter med at lægge champignon i en Marianade af soya, Balsamicoeddike, olie, salt og peber - kan du måske ramme den smag du søger. Jeg kender ikke det fra Jensens Bøfhus, men jeg vil tro du kan prøve dig frem. Så lige et opkog i en gryde, for derefter at køle dem af.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-06-11 12:48

Du kunne også prøve denne - der er persille i:
http://jonaskogebog.blogspot.com/2008/09/grillede-marinerede-champignon.html