/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Har Søren Pind et dilemma?
Fra : Dulcona
Vist : 1893 gange
200 point
Dato : 23-06-11 20:27

Søren Pind mener at have et dilemma, idet man normalt vil udvise en indvandrer, hvis vedkommende har fået en dom for terrorvirksomhed i Danmark. Men konventionen vedr. udvisninger, som Danmark har tiltrådt, siger at man ikke må dette, hvis vedkommende er dansk statsborger. Teoretisk kan man tildele en indvandrer dansk statsborgerskab og en måned efter bomber vedkommenede Hovedbanegården, men kan nu ikke udvises som reglerne er.

Jeg mener ikke at Pinden har et dilemma, og hvis konventionen ikke tillader en udvisning i ovenstående eksempel, må vi træde ud af denne aftale eller få den lavet om. Det kan simpelthen ikke have sin rigtighed, at en terrorist efter udstået straf, bare skal slippes løs i det land - tildelt statsborgerskab eller ej - hvis sikkerhed vedkommende tidligere var en trussel imod.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-06-11 20:36

Egentlig er sagen en lidt anden. Pind siger at PET har mistanke om at en herboende statsløs, vil foretage terror. Ifølge internationale konventioner som Danmark har tiltrådt, skal vi give statsborgerskab til statsløse, medmindre de har begået kriminalitet. Man har ikke begået kriminalitet, hvis man blot er mistænkt. Men Pind er nervøs for at vi derved vil give statsborgerskab til en person der måske vil begå terror.

Det er naturligvis ikke muligt at fratage folk deres statsborgerskab, uanset hvor længe de har haft det, og uanset hvad de måtte have gjort.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-06-11 20:36

SÅdan er præmissen for et statsborgerskab desværre.

Og vi lever jo efter et retsprincip om at man er uskyldig til andet er bevist.

Som Johanne Schmidt ganske rigtigt pointerer, hvis en ansøger er under mistanke, så må mna få ham sigtet og dømt, og så er han ikke i spil til et statsborgerskab længere, men så længe der ikke foreligger en dom, så formodes man at være uskyldig.

Det handler ikke om en mangelfuld konvention, det handler om ganske almindelige retsprincipper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-11 20:39

Tja....

Problemet kunne jo fjernes hvis man konsekvent IKKE tillod NOGEN at skifte statsborgerskab....

....om de så bor 80 år i samme land.

Folk burde være statsborger i det land de bliver FØDT - og det til EVIG tid....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-06-11 21:02

refi.

Nu er der jo ikke tale om at skifte statsborgerskab, men om at tildele et statsborgerskab til statsløse.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-06-11 21:04

Refi, problemet med det er netop at der er nogen der ikke har statsborgerskab nogen steder, og det er noget rod. Derfor har man (landene i FN) besluttet at hvis man er født i et givet land, har man ret til at blive statsborger der, når man bliver voksen. Det er en konvention som Danmark (i form af folketinget) har tiltrådt. I mine øjne et ganske fornuftigt princip.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-11 21:31

Citat
at der er nogen der ikke har statsborgerskab nogen steder

Vrøvl....

De er jo ikke født på månen

Statsløse har statsborgerskab i det land de er født

Er de frataget deres statsborgerskab, af en eller anden årsag, skal de STADIG betragtes som værende med statsborgerskab i det land de er født.....

Citat
men om at tildele et statsborgerskab til statsløse

Ja - det tildeles der hvor du kommer ud af "vommen" og vil det pågældende land IKKE give dem det, skal de STADIG af andre lande betragtes som værende derfra....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-06-11 21:42

Refi, fakta er at der findes statsløse, det er der sådan set ingen grund til at diskutere. De fleste statsløse stammer fra "Palæstina", men det er ikke et land. De blev statsløse som et resultat af statens Israels dannelse.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-06-11 21:53

Og mange af dem er født i Danmark

Refi sæt dig ind i tingene inden du råber så højt. Du kommer bare til at virke latterlig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-06-11 22:37

Citat
Jeg mener ikke at Pinden har et dilemma, og hvis konventionen ikke tillader en udvisning i ovenstående eksempel, må vi træde ud af denne aftale eller få den lavet om. Det kan simpelthen ikke have sin rigtighed, at en terrorist efter udstået straf, bare skal slippes løs i det land - tildelt statsborgerskab eller ej - hvis sikkerhed vedkommende tidligere var en trussel imod.

Lader det stå med kun en kommentar: Helt enig..

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-06-11 22:53

Citat
Jeg mener ikke at Pinden har et dilemma, og hvis konventionen ikke tillader en udvisning i ovenstående eksempel, må vi træde ud af denne aftale eller få den lavet om.

Nemlig, lav konventionen om.
Konventionen er 1961, og trænger til en opdatering. Således at konventionen bliver tilpasset den virkelige verden - altså den verden vi lever i - anno 2011.

Citat
FN konventionen om statsløshed
FN’s konvention om begrænsning af statsløshed forpligter de tiltrædende lande til at give statsborgerskab til statsløse, hvis de er født og opvokset i opholdslandet og ikke er dømt for alvorlig kriminalitet

Danmark tiltræder FN konventionen om statsløshed

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-06-11 22:53

Nu er det jo sådan, at en udstået straf præcis er en udstået straf, hvis ikke man skulle kunne vende tilbage til samfundet efter en udstaået straf, så kan vi lige så godt indføre livstidsfængsel for alle forbrydelser.

Der må naturligvis tages udgangspunkt i, at ingen dømte kan få statsborgerskab, og så fremt der findes verserende sager, skal de afgøres inden der tages stilling til statsborgerskab.

Såfremt en person sigtes og frifindes, må vi gå ud fra, at personen er lige så berettiget til statsborgerskab som alle andre.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-06-11 23:37

Citat
Konventionen er 1961, og trænger til en opdatering. Således at konventionen bliver tilpasset den virkelige verden - altså den verden vi lever i - anno 2011.

Hvad er der sket, siden man skal lave konventionen om? At der er statsløse er lige så stort et problem i 2011 som det var i 1961.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 23-06-11 23:44

Citat
Nu er det jo sådan, at en udstået straf præcis er en udstået straf, hvis ikke man skulle kunne vende tilbage til samfundet efter en udstaået straf,
Sådan ser virkelighedens verden bare ikke ud. Der er adskillige begrænsninger for personer, som har udstået deres straf - afhængig af hvad de har været straffet for - I mange tilfælde har det min fulde forståelse.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 23-06-11 23:49

Citat
Hvad er der sket, siden man skal lave konventionen om
Der er bl.a. sket en væsentlig stigning i terroraktivitet siden 1961, som kunne give anledning til en ændring af konventionen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-06-11 23:54

Så denne påståede stigning er terroraktiviteter skal gå ud over uskyldige statsløse unge?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-06-11 00:38

Man kan også spørge: Hvis disse statsløse unge der er født og opvokset i Danmark ikke skal være her, hvor skal de så være?

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 24-06-11 04:38

Citat
Så denne påståede stigning er terroraktiviteter
Siger du det for sjov?? Mig bekendt er det meget målbart, at denne aktivitet er steget de sidste 50 år.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-11 06:08

Citat
Der er bl.a. sket en væsentlig stigning i terroraktivitet siden 1961, som kunne give anledning til en ændring af konventionen.

En stigning måske/måske ikke.
Der har altid værret terror, men det har været mere internt i lande og områder, Europas kolonimagter var jo heller ikke de rene engle.

Terroren markerer sig blot mere i dag idet den som et lyn rammer ganske fredelige steder langt fra terroristernes hjemlande.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-11 06:28

Et godt retssikkerhedsdogme er, det er bedre at 100 skyldige går fri, end at en uskyldig bliver dømt.

Efter terrorlovgivningen, der desværre også bruges på sager, der ikke selv med stor fantasi kan kaldes terror , virker det desværre som om man er begyndt at vende dogmet om.

Fx Camilla Broe, der som den første dansker blev udleveret til et ikke EU-land, mistænkt for en banal narkoforbrydelse, som Justitsministeriet i Dk ikke evnede at finde ud var forældet, og sad ca ½ år i fængsel i USA. Det virkede her mere som om Dk var hendes modstander end som et land, der hjalp en dansk statsborger. Jeg mangler endnu at se USA udlevere en af deres statsborgere til et fremmed land.

Niels Holck, der vist stadig venter på Landsrettens dom, her er det tættere på terror, men var på daværende tidspunkt straffrit i Dk, og indtil terrorlovgivningen gjaldt det der hedder dobbelt strafbarhed, nemlig at man kun kan dømmes for en forbrydelse, der er strafbar i såvel det land man er stasboger i, som det land den formodede forbrydelse er begået i. At NH ovenikøbet har fået en tidligere justitsministers tilsagn om ikke at blive udleveret gør sagen endnu værre, det tilsagn er det der på juridisk kaldes en begunstigende forvaltningsakt, som ikke kan omgøres til skade for borgeren.

Selv om det virker som om Dk fuldt ud lever op til den gamle romerske betragtning om udenrigspolitik, store lande gør det de har lyst til, små lande det de er nødt til, er der stadig (og måske endnu mere) behov for, at alle menensker har et land der vil hjælpe dem, hvis de kommer i knibe i andre lande.

Derfor er

"FN konventionen om statsløshed
FN’s konvention om begrænsning af statsløshed forpligter de tiltrædende lande til at give statsborgerskab til statsløse, hvis de er født og opvokset i opholdslandet og ikke er dømt for alvorlig kriminalitet "

stadig glimrende, idet den netop siger, at hvis ikke man er DØMT for alvorlig kriminalitet, har man ret til statsborgerskab i det land, man er FØDT og opvokset i.

At Birthe Rønn og hendes og hendes borgerlige forgængeres "Integrationsministerium" ikke overholdt konventionen ligger fint i tråd med Lene Espersens betragtning, mens hun var justitsminister, om at sigtede for kriminalitet "ikke var guds bedste børn".

EU bevare Danmark, eller skulle man sige vorherre bevares?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-06-11 08:42

Nu var sagen Camilla lidt spektakulær, idet, der stod mindst seks års fængsel på menuen, da Camilla Broe i 2001 valgte at vende tilbage til Danmark efter 16 års frivilligt eksil i USA.

Er der en "ubetalt" regning efter så mange år i et land, så er det vel naturligt nok, den lige bliver betalt inden man "flygter" hjem til far og mor igen.

Nu kender de fleste sikkert sagen, så jeg behøver ikke at komme ind på, hvordan den afsluttede.

Citat
EU bevare Danmark, eller skulle man sige vorherre bevares?

EU har nok mere travlt med at redde "Øvro" eksperimentet Grækenland fra statsbankerot.

Sku' vi ikke lade Gud om at bevare Danmark.. Gud er nok mere troværdig end EU...

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-11 08:55

HH, hvis du anser en mytisk figur for troværdig, har du da vist et problem. Bl.a. er det selvsamme gud, jøder, kristne og muslimer tilbeder, protestanter har nærmest version 2.1.

Abraham, som muslimerne kalder Ibrahim (ikke en rød hest) havde to sønner. ´Den førstfødte, Ismael var iflg koranen den der skulle ofres (og startede det muslimske etguderi), efter det gl. testamente var det Isak (der startede det jødisk-kristne etguderi), helt samme historie, bortset fra at Ismael i det mindste havde mod til at brokke sig over at skulle ofres, mens Isak bare var lydig!

Den vantro Thomas er den eneste i biblen, jeg kan identificere mig med.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-06-11 09:12

Nu sammenlignede jeg, hvad der var mest troværdigt - EU eller Gud.
Jeg må indrømme, jeg tror mere på Gud end jeg tror på EU.

Mvh.
HH

PS. Guuuud....!!! Jeg har hele tiden troet at Ibrahim var en rød hest. Jeg mener endda, jeg har set hesten på film.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-11 10:37

Citat
PS. Guuuud....!!! Jeg har hele tiden troet at Ibrahim var en rød hest. Jeg mener endda, jeg har set hesten på film.

Det var nok en muslimsk araberhingst, som ikke kendte til det muslimske forbud mod at afbillede menensker og dyr

Sjovt nok glemte Muhammed også at blive vred, da hans ynglings- og yndlingshustru havde broderet et billede af et dyr på en sofapude, alle andre steder går han helt op i limningen, mennesker der laver billeder af guds skaberværk skulle straffes for evigt efter døden!

Med hensyn til tro, så ved jeg EU findes, gud findes ikke, og historierne i biblen er ikke ligefrem veldokumenterede, nogle legender har de hugget fra gamle assyrere, sumerere mv., fx syndfloden og babelstårnet. Plagiater er ingen ny opfindelse

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-06-11 11:18

Citat
Sjovt nok glemte Muhammed også at blive vred, da hans ynglings- og yndlingshustru havde broderet et billede af et dyr på en sofapude, alle andre steder går han helt op i limningen, mennesker der laver billeder af guds skaberværk skulle straffes for evigt efter døden!

Muhammed havde nok tænkt; Åh ja, sådan er børn jo.
Muhammeds ynglings-hustru har sikkert ikke været ret meget mere end 8 - 9 år.
Neiiij, du får mig ikke til, at kalde Muhammed for pædofil.

Du ret i, at EU findes - det er der så meget andet djævelskab der også gør.
Om Gud findes...? Det har de "skriftkloge" jo diskuteret mange år.
Jeg mener ikke, der fundet endegyldigt bevis for - eller endegyldigt bevis i mod.

Vi må nok hellere komme tilbage til tråden igen.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 24-06-11 11:39

Pyt Heidi-Ho...Det er jo trods alt religion som en ondets rod - osse i denne tråd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-11 12:01

Heidi-Ho og mig selv (sagde hunden),har før "underholdt" hinanden,i jagt-kategorien,med nogle små-skærmydsler. Ikke helt enig.
Men jeg må sige,efter at have studeret denne lange tråd,at jeg er meget på linje,med hans anskuelser,politisk og "religionsk".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-11 12:05

Citat
Det er jo trods alt religion som en ondets rod - osse i denne tråd

Helt enig, religion har aldrig været godt for noget, andet end at fylde præsteskabernes lommer, og lulle befolkningen i søvn.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-06-11 13:07

Religion er skam godt for en masse ting, det er de foreksllige trosretningers præster og kirker der er problemet.

(jeg ved godt, at der er forskel på præster, rabbinere og imamer, ligesom der er forskel på kirker, synagoger og moskeer, men de tjener samme formål)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-11 14:47

Citat
Religion er skam godt for en masse ting

Ikke for sexlivet, fx

http://videnskab.dk/kort-nyt/ateister-har-det-bedste-sexliv

Men vi er vist ved at være langt fra Pinds dilemma

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 24-06-11 16:02

Pyt vagn..bare vi lærer noget og har det fornøjeligt

kortoververden skrev: "Religion er skam godt for en masse ting". Hvad.....som man ikke kunne have det lige så godt med uden religion??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-06-11 16:21

Det siger jeg ikke.

At religion er got for mange ting betyder ikke, at man ikke kan have det fint uden religion.

Nogle mennesker lever fint med at være vegaterer, og mange mennesker lever fint uden at være vegetarer.

Det jeg mener er, at religion ikke er problemet, det er den måde nogle fortolker religionen på der er problemet.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 24-06-11 16:22

Citat
Tja....

Problemet kunne jo fjernes hvis man konsekvent IKKE tillod NOGEN at skifte statsborgerskab....

....om de så bor 80 år i samme land.

Folk burde være statsborger i det land de bliver FØDT - og det til EVIG tid....

refi hvad så hvis du bliver gravid en dag, og føder dit barn mens du er på ferie i thailand..

skal dit barn så være thaier til EVIG tid ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-06-11 16:23

Cimbombom.

Hvis du er så tæt på at føde når du vil på ferie, så kan du slet ikke komme med et fly.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 24-06-11 17:32

Man kan da køre med tog eller sejle til Thailand

Det jeg mener er, at religion ikke er problemet, det er den måde nogle fortolker religionen på der er problemet. Skrev du kortoververden

Omskrevet.....Det er ikke blindtarmen der er problemet, men betændelsen i den. You see

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-11 17:40

Jeg har ikke noget imod,en normal udveksling af mennesker.Her tænker jeg f.eks.på udvandring af danskere til USA,Canada,Australien m.fl.lande. Sådan har det jo altid været.Og de fylder altså ikke ret meget,i de respektive lande.Meeeeen.....
at vi skal opleve en massiv besættelse,af noget af det værste afskum,der findes.Dybt kriminelle personer,der kun er ude på at berige sig,hos de dummegode danskere. Det forringer simpelthen min,og tusindvis af alle andre danskeres tilværelse.
Jeg har ikke en skid imod de forskellige arabiske befolkninger,så længe de bliver hjemme.Men når de møder op her,for at plyndre os,bliver jeg sku harm.
Så sent som igår,hørte jeg den "glædelige" nyhed,at udgifterne til indvandringen,nu var faldende.Nu koster det os "kun" 10 milliarder kr. ,pr.år at huse araberne.

Alt denne herlighed,kan vi takke EU,med Josè Barroso for. Magen til arrogant perfid idiot,skal man lede længe efter. Mon ikke han skulle "hjælpe" hjemlandet i stedet.Mig bekendt,er Portugal det næste EU land,der skal have økonomisk førstehjælp.
Men jeg skal indrømme at jeg gnider mig,i alle mine små hænder hvergang en EU land er ved at himle økonomisk. Det må vel efterhånden gå op for alm. mennesker,at vi skal have stoppet dette galskab.
Dybest set er EU jo skabt i hr.Hitlers ånd.(Af Konrad Adenauer og de Gaulle). Og det er jo sådan set,hans hensigter,der er gået i opfyldelse. Nemlig at samle det hele,i en stram styring fra Bruxelles. Eneste forskel er,at det ikke blev Berlin.

ÅÅhh,herligt. Nu kan jeg ånde ud igen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-11 18:25

Jeg er imponeret over, at du kunne holde vejret så længe, Mosebaek

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-06-11 19:48

@Dulcona, måske er der mere terror nu end for 50 år siden, men jeg vil stadig gerne vide hvorfor det skal gå udover uskyldige statsløse.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-06-11 22:16

En artikel sakset fra BT den 07/12. 2010

Citat
Danmarks Statistik har offentliggjort en stor mængde data om indvandrere, herunder data om kriminalitet. Statsløse palæstinensere er topscorere.

Statsløse palæstinensere er mere end dobbelt så kriminelle som andre mænd. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) peger på, at en del af palæstinenserne kom ind via en særlov i 1992, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

- De skulle simpelhen aldrig have været her. Det var afviste asylsøgere. Man skulle aldrig have gennemført den særlov, siger Birthe Rønn Hornbech til Jyllands-Posten.

Hun mener, at kulturforskelle er en af forklaringerne på, at mænd af mellemøstlig herkomst er øverst i statistikken.

- Det er klart, at kulturen har meget at sige. Både hvilken kultur man kommer fra, og hvilken opfattelse man har af kriminalitet, hvordan man skal opføre sig i et fremmed land, og at man skal overholde landets love, siger Rønn Hornbech.

Men den forklaring skal man være varsom med, mener kultursociolog Mehmet ûmit Necef fra Syddansk Universitet. Han vil kun pege på 'kultur' som forklaring, når det gælder æresdrab og voldtægt.

- Hvis man siger, at det er islam, hvorfor er der så forskel på de muslimske lande? Hvis man siger, at det er flygtningelejre, der gør palæstinenserne kriminelle, hvorfor er vietnameserne så ikke lige så kriminelle. Og hvorfor er tyrkerne kriminelle - de har jo ikke været i flygtningelejre?, spørger han ifølge Jyllands-Posten.

Der er blevet rejst kritik af, at Danmarks Statistik nu vælger at opgøre kriminalitet fordelt efter herkomst. Men selvom Birthe Rønn Hornbech forstår det synspunkt, så mener hun, at det er nødvendigt at kende tallene, hvis man skal integrere effektivt og bekæmpe kriminalitet.

Det er især vold, tyveri og indbrud, der bringer mænd fra Mellemøsten i toppen af kriminalitetsstatistikken.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 24-06-11 22:54

Tak for indlægget Heidi-Ho. Det kan måske, men osse kun måske åbne BertelBrander's øjne for realiteterne. Men det forekommer mig, at han lider af tunnelsyn og slet ikke kan (vil) se, hvad der sker og er sket uden for tunnelen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-06-11 00:13

Man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Det er noget rod at folk ikke har noget statsborgerskab, og det er derfor fornuftigt at vi giver statsborgerskab til de personer der er født her.
Jeg mangler stadig en fornuftig forklaring på hvorfor uskyldige statsløse skal straffes?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-11 06:10

Helt enig med BertelBrander-

At skære alle (statsløse, rødhårede. jøder etc.) over en kan og straffe dem alle, fordi nogle af dem er kriminelle, er i strid med alle retsprincipper, såvel danske som internationale.

Vi hørte netop i går, at Højesteret afviste at udvise tuneseren (og jeg gætter på det var ham SP havde i tankerne), netop pga manglende beviser.

Et andet eksempel er Blekingegadesagen, hvor ingen blev dømt for drab, selv om der ikke var tvivl om, at en af dem i bilen skød politimanden, man kunne bare ikke bevise hvem.

At Pia K ikke kan eller vil fatte at vi lever i en retsstat, ikke en Pia K lydstat, viser hvor lidt hun forstår af det hele, eller, måske snarere, hvor dumme hun mener hendes vælgere er!

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 07:07

Citat
Vi hørte netop i går, at Højesteret afviste at udvise tuneseren
Vagn, du plejer da at være ganske forstandig og burde vide, at grunden til at denne tuneser blev frikendt, var fordi at PET ikke ønskede at afsløre deres metoder offentligt, da det ville være til skade for deres fremtidige arbejde. Jeg synes det er horribelt, at denne tuneser, som PET og retten formentlig ligeså ved kunne dømmes, hvis PET ville fremlægge deres metoder. Nu har vi i retsprincippets hellige navn en statsløs araber rendende rundt i blandt os med et blåt stempel FRIKENDT, og han kan i ro og mag fortsætte tilrettelæggelsen af hvad han blev afsløret i af PET mens han hygger sig med den erstatning han nu sikkert også vil modtage. Når han så har begået terror, kan vi sige...Nu har vi dig kammerat, og bede til at ikke alt for mange etniske danskere og danske værdier er gået tabt i retsprincippets hellige navn.

Vi må da for hulen kunne stole så meget på vores eget PET at vi kan tage deres ord for pålydende og smide bavianen ud inden han laver ulykker. Skal vi virkelig sidde på vores flade og vente på at han har gjort det, før vi gør noget. Skulle PET virkelig hitte på en terrorhistorie ang tuneseren, i et forsøg på at få ham smidt ud af riget...gu gør de da ej. Hvorfor skulle de dog det??

Og bertelbrander...jeg gider ikke høre mere på dette selvlæbende velkrospørgsmål fra dig, om hvorfor uskyldige statsløse skal straffes. Der er nogle omkostninger ved at være statsløs og sådan er det . Etniske danskeres sikkerhed kommer før statsløses retssikkerhed. Det er immervæk ikke vores skyld, at man stjal Palæstina, nedlagde staten og forærede den til jøderne. Lad de som gjorde dette tage imod de statsløse arabere. Vi skal ikke bøde for andres handlinger.

Jeg er mere frisk på at bombe jøderne lidt op i et hjørne og give noget af det stjålne land tilbage til palæstinenserne. Jøderne er der og kan næppe smides ud af hele området, men de skulle brandtvinges til at leve sammen med araberne. Men det er vist en absurd tanke, at det skulle kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 07:25

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor bertelbrander blir ved med at kagle om de statsløse palæstinensere. Sagen drejer sig om en tuneser, som så vidt jeg ved ikke er statsløs.

Jeg fornemmer at det fra bertelbranders side mere handler om modvilje over for trådens profil og holdning og "debatterer" på den præmis. Jeg vil holde øje med, om han fortsætter i den rille, og hvis... så kan han hyppe og rejse.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-06-11 07:45

Dulcona

Dilemaet handler om at Søren Pind vil have ændret Danmarks forhold til den konvention der handler om statsløse palæstinensere, angiveligt på baggrund af en sag der handler om en tuneser

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-11 07:49

Dulcona, tak for de indledende pæne ord

PET er jo, ligeså lidt som andre, fejlfri, og selv om de har en mistanke, kan den være forkert, eller iikke kunne bevises se fx

http://www.information.dk/156218

Og netop formodningen om, at man er uskyldig, indtil det er bevist man er skyldig er det der skiller os fra de diktaturstater, som vi prøver at bekæmpe (medmindre de har olie, eller andet vi har brug for, Kina er bestemt ikke for kønt).

Prisen vi betaler er selvfølgelig, at man kan risikere at en der har begået en forbrydelse ikke bliver dømt, men til gengæld undgår vi (næsten) at uskyldige bliver dømt, og når det endelig sker, kan vi slippe dem fri igen, fordi vi ikke har dødsstraf, fx PedalOve.

I øvrigt er der efter terrorlovgivningen mulighed for at køre retssager med specielt udvalgte dommere og forsvarsadvokater (begge parter med sikkerhedsgodkendelse fra PET), hvor tiltalte ikke må høre alle vidnesudsagn, vidnerne kan være anonyme osv., så det burde have været muligt at beskytte PETs arbejdsmetoder, hvis det var det der var problemet, og ikke at de ikke havde tilstrækkeligt klare beviser.

Og selv om jeg er sikker på BB kan forsvare sig selv, så stod der i SP's mødeindkaledelse " De statsløse og rigets sikkerhed", jf Politiken i går, så mit gæt om tuneseren lyder som et fejlskud.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 09:14

Det lader til at jeg kommer i mindretal og måske har fået galt fat i noget!! Sorry.

Men Vagn, jeg undres....... hvis PET ikke mener, at deres beviser i den "lukkede afdeling" med den særlige sikkerhedsgodkendte terrorbemanding i retten, er tilstrækkelige til at begrunde en udvisning og derfor bruger termen med deres arbejdsmetoder som skal hemmeligholdes, for ikke at blive afsløret, hvordan kan de så i deres vildeste fantasi tro, at en udvisning kan gennemføres på de mangelfulde beviser, der er tilgængelige i den "åbne afdeling"? Den holder ikke.....det har de ikke troet.

Hvorfor klappede PET ikke bare i og lod sagen udvikle sig, indtil de havde så meget på tuneseren at de med sikkerhed kunne få ham udvist? PET har tidligere vist, at de kan lade en sag køre helt op til stregen (tidspunkt umiddelbart inden effektuering af terrorhændelse) inden de slår til.

De er jo ikke dumme hos PET, så der er noget der halter!!

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 09:17

BTW....Hvilket land udviser man en statsløs til??

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 09:47

Jeg faldt over dette ugebrev fra Pia Kjærsgaard. Nu behøver man jo ikke starte med at brække sig fordi det er skrevet af PK. Fruen kunne jo sagtens have ret i det hun skriver.

Citat
Pia Kjærsgaards Ugebrev
- mandag den 24. november 2008

Fup og fakta i tunesersagen

Man er uskyldig, indtil det modsatte er bevist. Det er et af de principper, som retsstaten og demokratiet hviler på, og det er en sætning, som vi alle sammen har kunnet udenad, siden vi var børn. Måske er det derfor, at debatten om tuneseren på tålt ophold, Slim Chafra, er blevet noget så forplumret her i den sidste uges tid. Og måske er det derfor, at politikere fra Socialdemokratiet og de Radikale nu går imod deres egen lovgivning og har svært ved at forstå paragrafferne i den. Til oplysning af dem og de medier, der har haft travlt med at ”frikende” Slim Chafra, skal jeg da gerne holde en lille forelæsning i terrorlovgivningens ABC.

Lad mig kort fastslå, hvad det drejer sig om. I forlængelse af terrorangrebene på USA i 2001 intensiverede vi kampen mod terrorisme også her i Danmark. Regeringen vedtog sammen med Dansk Folkeparti, Socialdemokratiet og de Radikale en terrorlovgivning, der blandt andet skulle give PET de nødvendige redskaber til at sikre danskerne mod både terrorister og terror. Socialdemokratiet og det Radikale Venstre – som nu er at finde i blandt kritikernes hylekor – skrev under på, at ikke-danske statsborgere uden videre kan udvises af landet, såfremt PET finder dem til fare for statens sikkerhed, og såfremt justitsministeren og integrationsministeren kan godkende PET’s materiale.

Sådan er den helt overordnede baggrund for Slim Chafras sag. Vi skal huske på, at alle de, der kender sagens og bevismaterialets fulde omfang, ikke på noget tidspunkt har været i tvivl om Slim Chafras farlighed. Kun de, der ikke engang kender en brøkdel af sagens fulde omfang, synes det er vidunderligt, at han kunne bo 10 minutter fra sit planlagte offer. Tankevækkende.

Men lad os nu tage de uundgåelige spørgsmål til forelæsningen:

Jamen, har alle mennesker da ikke krav på at blive stillet for en domstol?
Befolkningen har de love og rettigheder, som landets Folketing beslutter for dem. Og i Danmark har et flertal af politikere på både højre og venstre side i Folketinget altså besluttet, at ikke-danske statsborgere, der efter PET’s opfattelse udgør en fare for statens sikkerhed jf. terrorlovningen, ikke har krav på at blive stillet for en offentlig domstol. Det har de ikke, fordi terrorefterforskning er et så ekstremt følsomt område, som ikke kan være offentligt af hensyn til befolkningens sikkerhed. I stedet skal beviserne fra PET mod dem forelægges justits- og integrationsministeren og deres betroede jurister, som godkender eller afviser beslutningen om den såkaldte administrative udvisning.

Jamen, tuneseren blev da frikendt af Højesteret og bør derfor være en fri mand?
Nej, Højesteret tog ikke stilling til Slim Chafras skyldsspørgsmål. Højesteret tog alene stilling til, om PET havde fremlagt beviser nok til at varetægtsfængsle ham i otte måneder, sådan som by- og landsretten i øvrigt allerede havde godkendt. Kendelsen tager således ikke stilling til, om tuneseren har lagt mordplaner mod Kurt Westergaard eller ej.

Jamen, hvis PET’s materiale ikke var godt nok til Højesteret, må han jo være uskyldig?
Nej. Højesteret har kun vurderet den lille bid af beviserne, som PET har fundet det forsvarligt at offentliggøre. Sagen er den, at højesteretssager er offentlige, og derfor kan PET kun fremlægge de beviser, der ikke afslører efterretningstjenestens arbejdsmetoder og kilder. Hvis PET fremlagde det hele, ville den anklagede givetvis kunne dømmes – men PET ville ødelægge sin egen efterforskning, og befolkningens og PET-kilders sikkerhed ville være sat over styr.

Jamen, kan PET så helt selv beslutte, hvilke ikke-danske statsborgere de vil have ud af landet?
Nej. PET’s efterforskning og beviser skal forelægges både justitsministeren og integrationsministeren. Disse to er således sammen med deres kronjurister nogle af de eneste her i landet, der kender den fulde bevisbyrde mod Slim Chafre. Og de har begge godkendt den administrative udvisning af ham.

Jamen, er tuneseren i realiteten ikke fængslet nu, bare uden dom?
Nej. Slim Chafra kan frit rejse ud af landet, når som helst han vil. Det vil vi faktisk opfordre ham til! Men netop fordi PET med justits- og integrationsministerens godkendelse har vurderet, at han er til fare for statens sikkerhed, kan han ikke bevæge sig frit rundt i Danmark. Ifølge de nye stramninger i reglerne for ”tålt ophold” har han daglig meldepligt på Center Sandholm og skal opholde sig der, så myndighederne kan holde øje med ham, indtil han kan udvises.

Flere spørgsmål? Nej? Godt! Det er altså denne lovgivning, der har reddet Kurt Westergaards liv. Intet mindre. Og det er denne gode og ansvarlige lovgivning, som Socialdemokratiet og de Radikale nu har travlt med at løbe fra i en totalt fejlplaceret omsorg for en person, der har planlagt et koldblodigt mord på en uskyldig bladtegner. Man må undres.

Men når alt dette er sagt, så har alle de mange spørgsmål og debatter om Slim Chafras sagsforløb alligevel givet anledning til eftertanke. Det vil være for opslidende at skulle igennem terrorlovgivningens ABC, hver gang politikere og menneskerettighedsforkæmpere har glemt deres lærdom. Derfor bør vi se på, om vi – i stil med Storbritannien, som af kendte årsager er meget længere fremme i terrorbekæmpelse end os – kan indføre lukkede domstole, hvor såkaldt clearede dommere kan fælde dom i sagerne. På den måde vil PET’s arbejdsmetoder stadig være fortrolige, og den anklagede vil få sin dom – til stor tilfredshed for de politikere og kommentatorer, som stadig har lidt svært ved at placere offerrollen hos den rigtige.

Hovedsagen er, at PET kan udføre deres vigtige arbejde i fred, så de kan forhindre terror i Danmark. Som verden udvikler sig, vil dette desværre kun blive endnu vigtigere i fremtiden.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 09:52

Bemærk lige, at brevet er fra nov 2008, så man ikke undres over manglende opdatering.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-11 11:16

Såvidt jeg kan se, er det netop det PK efterlyser her

"Men når alt dette er sagt, så har alle de mange spørgsmål og debatter om Slim Chafras sagsforløb alligevel givet anledning til eftertanke. Det vil være for opslidende at skulle igennem terrorlovgivningens ABC, hver gang politikere og menneskerettighedsforkæmpere har glemt deres lærdom. Derfor bør vi se på, om vi – i stil med Storbritannien, som af kendte årsager er meget længere fremme i terrorbekæmpelse end os – kan indføre lukkede domstole, hvor såkaldt clearede dommere kan fælde dom i sagerne. På den måde vil PET’s arbejdsmetoder stadig være fortrolige, og den anklagede vil få sin dom – til stor tilfredshed for de politikere og kommentatorer, som stadig har lidt svært ved at placere offerrollen hos den rigtige."

der er indført.

At den slags regler mindsker retssikkerheden er der ikke meget tvivl om, hvis hovedvidnet er fx konens elsker, der gerne vil have hende for sig selv, og din advokat ikke må fortælle dig hvem vidnet er, er det vanskeligt at forsvare sig.

Jeg er enig i, at det er ufoståeligt, at PET ikke ventede til de havde en bedre sag, men jeg regner med at tuneseren er under tæt overvågning.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 11:40

Citat
men jeg regner med at tuneseren er under tæt overvågning.
Ja jeg tror ikke han behøver være nervøs for at fare vild

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-11 12:36

Jeg har lige læst en god gennemgang af tunesersagen i dagens Fredriksborg Amtsavis, den er fra Ritzau, så den findes sikkert allevegne, der står bl.a., at det var den sag der førte til reglerne om "hemmelige beviser, som hverken den sigtede eller hans advokat må se", og at udvisningen i en sag behandlet efter de nye regler er godkendt af Højesteret.

Så vi undgår formentlig gentagelser af tunesersagen, men risikoen for justitsmord er nok blevet tilsvarende større!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-06-11 14:56

det der er forskellen på diktatur og demokrati, er om

en stat respekterer retsprincippet eller dømmer folk som de selv syntes ser mistænkelige ud.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 15:11

Citat
Så vi undgår formentlig gentagelser af tunesersagen, men risikoen for justitsmord er nok blevet tilsvarende større!

Det er en risiko,jeg sagtens kan leve med.Lever man en anstændig liv,på den rigtige side af loven,har man intet at frygte.
Men har du fingrene i noget snask,eller måske endda står dybt begravet i kriminalitet,er der altid en risiko for at fælden klapper.(Heldigvis).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 15:30

Jeg kom til at "bladre" lidt,i denne lange tråd.Og studsede lidt over denne bemærkning:
Citat
@Dulcona, måske er der mere terror nu end for 50 år siden,

Jeg synes nok ordet MÅSKE,er lidt malplaceret. Øøhhh.... jeg kan ikke lige huske,de store terroranslag,fra den tid. Jaja,Kennedy blev skudt,men så vidt jeg ved,var det trods alt ikke med muslimsk assistance.
Øst og vest,holdt hinanden beskæftiget,med lidt spionage.(Hat og blå briller).
Men det var jo det rene legestue,i forhold til nutidens hændelser.
Jojo,jeg husker skam godt Cuba-krisen.

Men stadigvæk,vil jeg holde på at verden er noget mere farligt,idag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-06-11 15:46

Citat
Jaja,Kennedy blev skudt,men så vidt jeg ved,var det trods alt ikke med muslimsk assistance.

så må det have været med kristelig assistance.

det er et bevis på at kristne også kan begå terror

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 15:50

Citat
det der er forskellen på diktatur og demokrati, er om en stat respekterer retsprincippet eller dømmer folk som de selv syntes ser mistænkelige ud.

Jeg kunne godt finde 30 - 40 ting mere som gør forskellen.

Hvad indebærer det DU kalder "retsprincippet"?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-06-11 16:16

retsprincippet = man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. ( altså indtil man for en dom)

man er stadig uskyldig hvis man er anklaget eller mistænkt, fordi man er jo ikke blevet dømt, der er en chance for at man kan blive frikendt.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 25-06-11 18:28

Citat
så må det have været med kristelig assistance.
Ja selvfølgelig...der er ikke andre muligheder!! Genialt udledt

Citat
det er et bevis på at kristne også kan begå terror
Logik for burhøns

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 18:40

Citat
så må det have været med kristelig assistance.

det er et bevis på at kristne også kan begå terror

Til din orientering:Der er jo andre religioner,end lige den muslimske og Kristne.

Prøv selv en søgning på Google,i mangel af bedre.

Det burde være en taknemmelig opgave,at udvide din horisont.

PS.Jeg er nu slet ikke så sikker på,at drabet på J.F.Kennedy,havde noget med religion at gøre.
Det var nok mere politisk.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-11 19:01

Mosebaek, gid det var så vel som du skriver "Det er en risiko,jeg sagtens kan leve med.Lever man en anstændig liv,på den rigtige side af loven,har man intet at frygte."

ALLE kan risikere at være det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, så de kan blive mistænkt for et elelr andet. Hvis man ikke kan få at vide, hvem der vidner mod en, hvad PET bygger mistanken på osv., er ens mulighed for at forsvare sig meget dårligere, end hvis vi har den almindelige,offentlige retspleje, og derfor er risikoen for et justitsmord større.

Om terror havde LuffeA et glimrende indlæg, jeg citerer

"En stigning måske/måske ikke.
Der har altid værret terror, men det har været mere internt i lande og områder, Europas kolonimagter var jo heller ikke de rene engle.

Terroren markerer sig blot mere i dag idet den som et lyn rammer ganske fredelige steder langt fra terroristernes hjemlande. "

Lokalbefolkningen i Indien, Vietnam, Nordafrika, Biafra, exjugoslavien osv, og deres besættelsesstyrker var nok helt ligeglad med hvorfor de blev slået ihjel, om det var statsterrorisme eller hvad, men statistikerne handler alle om international terrorisme, og den er steget de sidste 50 år.

Uden at have checket alle kilder, er jeg sikker på vi lige nu lever i et af de fredeligste år, globalt set, i de sidste 100 år.

Listen over lande, jeg som dansker ikke har lyst til at være turist i, er måske nok steget, men det handler mere om alm. kriminalitet, kidnapninger og fundamentalister, af alle trosretninger!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-06-11 19:21

Jeg kommer først med nu, idet vi fik uventede gæster. Men Gudske lov, havde konen købt Gevalia kaffe....så vi klarede den..

Der er en ting jeg ikke kan forstå mht. til muslimer.......aaaarh ok, der er mange ting når det endelig kommer til stykket. Men en ting jeg ikke fatter, det er, hvorfor uglen i hulen, flygter de fra en system der undertrykker dem (påstår muslimerne ihvertfald) Når de så endelig er landet , fx i Danmark, forsøger muslimerne straks at lave vores samfund om, så de kommer til at ligne det samfund de er flygtet fra....????
Derfor, vil det at være muslim, aldrig kunne forenes med vestlig kultur af den simple grund, at når der skal lave love, skal lovene tilpasses en 1300 år gammel religion.
Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-11 19:31

HH

"Men en ting jeg ikke fatter, det er, hvorfor uglen i hulen, flygter de fra en system der undertrykker dem (påstår muslimerne ihvertfald) Når de så endelig er landet , fx i Danmark, forsøger muslimerne straks at lave vores samfund om, så de kommer til at ligne det samfund de er flygtet fra....???? "

Jeg fatter heller ikke det mindretal af de muslimske indvandrere der gør det, men herregud (-allah?), jyderne tog også grønlangkål med til hovedstaden

Måske er det fordi jeg også er jyllænder tre generationer tilbage jeg godt kan lide det?

Min mormor, af gl. sjællandsk afstamning, gilk aldrig ud uden et tørklæde, medmindre det var fint, så havde hun hat på.

Jeg er ret optimistisk, etnerpigerne uddanner sig, på et eller andet tidspunkt finder etnerknægtene vel ud af, at skal de score en etnerpige skal de ikke bare køre stærkt i en gl. øse uden lydpoitte, men det kan ikke høres fordi megaanlægget overdøver det!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-06-11 20:24

Ved profetens skæg, du får det til at lyde helt enkelt, vagnr.

Araberne skal bare sammenlignes med gamle sjællændere. Tuneserne med de gamle jyder.
Tørklædet som konerne tog på, skal vi bare sammenlignes med burkaen........
Halleluja Moses, hvor svært kan det være.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 21:07

Citat
Ved profetens skæg, du får det til at lyde helt enkelt, vagnr.

Ja,jeg tror ikke han er trådt ud af hans barndomssko,endnu.
Lever nok lykkelig i hans barnlige naivitet.
Men kære vagnr,idag kommer du ikke lanngt med den hjertens godhed,som jeg tror du besidder.
Prøv at forklar den til Taliban,Al Qaeda,og alle de andre total rabiate terror-organisationer.

Det eneste de ønsker,ER AT SE DIG DØD.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-06-11 22:06

Jeg siger ikkke noget er enkelt, det jeg siger er at tingene ikke er endimensionale, selv om der fx er en overvægt af etnerknægte der er kriminelle, betyder det ikke at alle etnere er det.

Som nævnt, pigerne klarer sig flot, seneste undersøgelse fra Rockwoolfonden viser at flere og flere etnere bidrager til samfundet, så skal de ikke alle bedømmes ud fra de towligste knægte.

Og det tager tid at integrere sig, forstå de nye spilleregler hvor man er flyttet hen. "alle" danskere er stolte over Solvang i Californien, hvor de stadig kan lidt dansk, osv.

Til Mosebaek, jeg troede du var gammel nok til at kunne huske dengang der var noget der hed "sin(e)"? Det brugte man stadig, da jeg gik i skole i 50'erne!

Jeg var i Tyrkiet i marts 2006, lige da der var gang i Muhammedtegningskrisen, mødte kun venlige mennesker, der sagde "at det var kun et problem for politikere", og så en perfekt total solformørkelse!

Alle danskere er ikke HA'er eller Bandidos, alle etnere er ikke fundamentalister!

MEN JEG HUSKER STADIG (ups, caps lock) det gamle 60'er grafitti "først pisser de på os, så siger de vi lugter."

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-06-11 23:08

hvorfor er der så mange negative mennesker i denne forum, der tror at de ejer hele verden.

også forlanger de at en minoritet skal forskelsbehandles, bare fordi de selv har et nedern liv (tror jeg).

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 01:04

Her er nogle ting,jeg gerne vil have oversat,til dansk.Men det haster ikke,jeg skal nemlig putte nu:
Citat
Til Mosebaek, jeg troede du var gammel nok til at kunne huske dengang der var noget der hed "sin(e)"? Det brugte man stadig, da jeg gik i skole i 50'erne!

Citat
hvorfor er der så mange negative mennesker i denne forum, der tror at de ejer hele verden.

???????????????????????????????? Forklaing udbedes. Jeg ejer til dels,det jeg bor i.Har vist ikke givet udtryk for andre ejerforhold. Men jeg kan lynhurtig "lugte" hvor dit pas er udstedt

Jeg tror det vil klæ`dig,at lukke kæften lidt i.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-11 06:06

Nu siger jeg jo ikke, at der ikke er en overrepræsentation af terrorister blandt muslimer, jeg mener bare ikke man skal anse enhver muslim som en terrorist, men forholde sig til muslimer som individer, straffe dem der er kriminelle, behandle det store flertal ordentligt.

Jeg forventer/håber, andelen af rabiate vil falde, efterhånden som dem, der er udvandret får uddannelse og arbejde, og dermed bliver mere integrerede OG accepterede i de lande de bor i.
Forhåbentlig kommer der mere demokratiske tilstande og mere lighed i deres egne lande, så flere kan se frem til et ordentligt liv "hjemme". Om det "arabiske forår" er det vist med Churchillls ord ikke begyndelsen til enden, men måske enden på begyndelsen.

"Men kære vagnr,idag kommer du ikke lanngt med den hjertens godhed,som jeg tror du besidder.
Prøv at forklar den til Taliban,Al Qaeda,og alle de andre total rabiate terror-organisationer.

Det eneste de ønsker,ER AT SE DIG DØD."

Jeg tror ikke det er det eneste de ønsker, bedre levevilkår i deres hjemlande (husk at de fleste af deres "krigere" mere gør det for lønnen end for allah), en løsning på Israel-Palæstina spørgsmålet og et ophør af den vestlige besættelse af Afghanistan og indflydelse i mange andre muslimske lande jeg ligger nok meget højere på deres dagsorden.

Hans og sin, skulle jeg nok ikke have kommenteret på, men netop i går havde jeg, endnu engang, ladet mig irritere over at det gode ord "sin" efterhånden er på rødlisten, konstant hører man i medierne hans/hendes i stedet for sin, "han tog hans hat og gik hans vej"!

Så i "Ja,jeg tror ikke han er trådt ud af hans barndomssko,endnu.
Lever nok lykkelig i hans barnlige naivitet., skulle der have stået sin i stedet for hans, ellers ved jeg slet ikke hvis barndomssko jeg ikke er trådt ud af, eller hvis barnlige naivitet jeg lever i

Men, som sagt, irrelevant, og noget jeg ikke burde have skrevet, for jeg forstod godt hvad du mente, og det er jo det vigtigste

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 26-06-11 11:42

Citat
Jeg tror det vil klæ`dig,at lukke kæften lidt i.

jeg tier ikke fordi andre syntes jeg skal,

når tråden er præget af holdninger og ikke af fakta

har jeg vel i det mindste lov til at være uenig...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 11:51

jeg tier ikke fordi andre syntes jeg skal...... Nej,det er opfattet.

når tråden er præget af holdninger og ikke af fakta....... Uenig.

har jeg vel i det mindste lov til at være uenig....... Enig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 26-06-11 12:12

Citat
når tråden er præget af holdninger og ikke af fakta....... Uenig.

det er dit synspunkt, jeg har bare svært ved at se hvor faktaerne er henne.

når BertelBrander bliver nød til at rette Dulcona i noget så grundlæggende som hvad sagen handler om. allerede i første indlæg...
derfor syntes jeg at debatten er præget af holdninger. og når der er tale om holdninger har man lov til at være uenige.

Eksempel fra indlæg 1. & 2.

Dulcona´s fremlæggelse af sagen :
Citat
Søren Pind mener at have et dilemma, idet man normalt vil udvise en indvandrer, hvis vedkommende har fået en dom for terrorvirksomhed i Danmark. Men konventionen vedr. udvisninger, som Danmark har tiltrådt, siger at man ikke må dette, hvis vedkommende er dansk statsborger. Teoretisk kan man tildele en indvandrer dansk statsborgerskab og en måned efter bomber vedkommenede Hovedbanegården, men kan nu ikke udvises som reglerne er.

Jeg mener ikke at Pinden har et dilemma, og hvis konventionen ikke tillader en udvisning i ovenstående eksempel, må vi træde ud af denne aftale eller få den lavet om. Det kan simpelthen ikke have sin rigtighed, at en terrorist efter udstået straf, bare skal slippes løs i det land - tildelt statsborgerskab eller ej - hvis sikkerhed vedkommende tidligere var en trussel imod.

og allerede indlæget efter bliver der rettet i det

Citat
Egentlig er sagen en lidt anden. Pind siger at PET har mistanke om at en herboende statsløs, vil foretage terror. Ifølge internationale konventioner som Danmark har tiltrådt, skal vi give statsborgerskab til statsløse, medmindre de har begået kriminalitet. Man har ikke begået kriminalitet, hvis man blot er mistænkt. Men Pind er nervøs for at vi derved vil give statsborgerskab til en person der måske vil begå terror.

Det er naturligvis ikke muligt at fratage folk deres statsborgerskab, uanset hvor længe de har haft det, og uanset hvad de måtte have gjort.

cimbombom.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-06-11 21:14

Hej cimbombom.
Nu er det sådan, at holdninger sagtens kan være fakta.
Holdninger skabes af den - eller de situationer man kommer ud for - eller oplever på livets lange vej.

Jeg har oplevet - ikke een gang - men utallige af gange rundt om på togstationer, i busser og ved færgeafgange, at evig og altid er der en bestemt type mennesker der skal kværulere, tiltuske sig gratis billetter, osv... Alt sammen til stor irritation for andre rejsende. Nægter bilettøren at efterkommer deres urimeligheder, mødes de ofte med sætningen; "Du er racist, mand"

Eleverne i den by jeg bor i, tør knapt nok tage et guldkors omkring halsen som smykke, uden de bliver svinet til, nedværdiget og ofte med vold tilfølge, af den type mennesker vi her taler om.

Islam kan ikke - og bliver aldrig integrerbar med vestlig kultur - aldrig !!
Underligt er det, at jøder, vietnamesere, kinesere, tyskere, englændere, amerikanere, osv osv..de har aldrig har problemer med integrationen - hvorfor mon.?

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-11 21:32

Citat
Islam kan ikke - og bliver aldrig integrerbar med vestlig kultur - aldrig !!
Underligt er det, at jøder, vietnamesere, kinesere, tyskere, englændere, amerikanere, osv osv..de har aldrig har problemer med integrationen - hvorfor mon.?

Det jeg syntes er underligt er, at indtil 9/11, var muslimerne nogle af de mest velintegrerede i USA, langt bedre end negrene, øh, de sorte, øh, farvede, øh, AfroAmerikanerne, først efter 9/11 opstod der problemer!

Før Twin Towers var de altså velintegrerede, blev betragtet som "good guys", med bedre uddannelse og indtægter end AA'erne, så at hævde de aldrig kan integreres (idet jeg tolker dit islam=muslimer) holder ikke.

Det der er rigtig interessant er, hvorfor blev muslimer et problem i USA efter 9/11?

Viste Osama bin Laden dem pludselig den sande vej til guds rige, og fik dem til at opgive deres jagt på usselt mammon, eller oplevede muslimerne pludselig at blive diskrimineret imod, ugleset osv. og (en lille minoritet af dem) reagerede imod det?

Jeg vil gerne høre dit bud, HH, jeg tror du kender mit

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-06-11 08:29

Hej vagnr.
Du får mig ikke ind i en debat om USA !

Forresten, hvordan gik det med de arabiske kvinder ?
Kvinderne var jo så vantro, at de gik i demonstration - kvinderne ville fandme også ha' kørekort til motordrevent køretøj....

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 08:55

Citat
Du får mig ikke ind i en debat om USA !
KYLLING

"kvinderne ville fandme også ha' kørekort til motordrevent køretøj", selvf, ellers kan de jo ikke blive ordentlige selvmordsterrorister

Der er i øvrigt en interessant artikel i dagens Politiken, 1. sekt, s.6, om en undersøgelse af palæstinensiske flygtinge i Dk, underoverskrift;

"Selv om indvandrere taler dansk, tager uddannelse og er i job, føler de ikke, at de bliver anerkendt som danskere, viser ny forskning."

Endnu engang tænker jeg på Storm P's kloge ord, "en akademiker er en der har læst i flere år for at finde ud af det vi andre vidste i forvejen", så'n efter hukommelsen.

Manglende accept fra omgivelserne er, hverken i Dk eller andre steder, egnet til at skabe gode samfundsborgere, så vi må også gribe i egen barm, selv om det er sjovere at gribe i andres

For som artiklen om en herboende palæstinenser slutter "Når vi er på ferie...Efter en uge længes vi hjem - til Danmark."

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-06-11 09:40

Citat
"Selv om indvandrere taler dansk, tager uddannelse og er i job, føler de ikke, at de bliver anerkendt som danskere, viser ny forskning."

Såre naturligt,ren logik. En Thybo,der flytter til Køwenhavn,bliver vel ikke pludselig københavner,fordi han bor der.

Citat
For som artiklen om en herboende palæstinenser slutter "Når vi er på ferie...Efter en uge længes vi hjem - til Danmark."

Hvor rørende...... jeg fik lige en tåre i øjnene.

Det skulle vel aldrig være,kolde danske kontanter,han længes mest efter.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 10:06

"Det skulle vel aldrig være,kolde danske kontanter,han længes mest efter."

Givetvis, han passer sit arbejde og er sikkert glad for også at få løn for det!

Bliver man mistroisk overfor alle andre (end dem der ligner en selv) fordi man selv har det skidt, eller får man det skidt af at være så mistroisk???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-06-11 10:42

Citat
Bliver man mistroisk overfor alle andre (end dem der ligner en selv) fordi man selv har det skidt, eller får man det skidt af at være så mistroisk???

Tak for din interesse ang. mit helbred.Du kan være ganske rolig. Den har aldrig været bedre. Bortset fra lidt gigt,som følger med alderen.Og lidt stive ben.
Det er heller ikke mistro,der plager mig. Det er de klare kendsgerninger.Vi vader dagligt,rundt i dårlige eksempler,leveret af dem,du ved nok.

Men nu har jeg ikke tid til at mundhugges,med dig længere.
Er ved at implementere,(fint skal det være) min nye Garmin,til mine behov.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 10:47

God fornøjelse med din Garmin, jeg er glad for min, bortset fra den ikke vise afstand til målet, kun tid!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-06-11 10:56

Citat
KYLLING
Endda en hvidløgs kylling.

Socialdemokraterne - samt hele venstrefløjen, har jo altid yndet den sport, at kalde indvandring fra den muslimske verden for kulturberigelse. Kulturberigelse !!!!! Hvilken kultur har muslimerne beriget ? Ihvertfald ikke den danske kultur
Ligeledes ynder, omtalte politiske gruppering, at kalde muslim-skeptikkerne for racister. Mig bekendt, har religion skeptisk ikke en døjt med racisme at gøre, da racisme er en videnskabelig og politisk ideologi, som rangordner mennesker i forskellige grupper efter biologisk "race" - altså ikke efter en religiøs overbevisning.

Nu har jeg godt nok ikke læst Politikken idag - jeg må over hos naboen og låne den.
Jeg holder Jydepotten. Du ved, den avis, der ikke giver undskyldninger til profeten - modsat Politikken

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 15:01

"Endda en hvidløgs kylling."

Tænkte det nok, men husk at en båndoptager med en imams stemme har messet hen over dens slagtning, allahu akbar, eller hvad det nu hedder!

Du skulle hellere gå over til fisk, der er vist ingen imamer på fiskekutterne, gris er vist også imamfrie e

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-06-11 15:35

Ja ja, vagnr. grin du bare af min kylling. Men inden kyllingen bliver spist, har vi et ritual der.....hold nu tungen lige i munden når du læser - og gentager dette ord.... "AFIMAMISERE" (Jeg har selv opfundet ordet)..altså - afimamisere kyllingen ved fremsigelse af trosbekendelsen.

Nå da da, nu er vi så laaaangt væk fra emnet, som vi overhovedet kan komme - og dog. Er der ikke noget om, at kyllinger sidder på en pind....?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 15:58

"AFIMAMISERE"

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 27-06-11 16:03

Jeg kan bare ikke forstå,

det at en person laver noget mindre godt, skal gå ud over en hel gruppe.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 17:12

Ok, spøg til side, men den skal der også være plads til!

Jeg mener ikke, der er nogen i denne lange tråd, der har hævdet at det har været problemfrit med indvandring, især fra muslimske lande, og kulturberigelse er det vist kun HH, der har brugt.

Kendsgerningen er, at de er her, at selv hvis deres gamle hjemlande skulle blive gode demokratiske, rige og lige lande vil de fleste sikkert blive her og vi kan IKKE smide dem der er blevet danske statsborgere ud af landet, så vi må forvente de problemer der er, med nogle af dem, skal løses her i landet, af os gammeldanskere, OG af etnerne.

Hvor jeg bor, med kig til Avedøre Stationsby, er der en pæn andel etnere, det virker på mig som om de har et arbejde (mange taxachauffører, kan jeg se), deres børn kører også taxa mens de tager en uddannelse, bortset fra den musik de spiller, det jeg kan lugte fra deres grill, det sprog de taler indbyrdes (men de fleste af ungerne taler alligevel dansk indbyrdes) og deres lød/hårfarve, kan jeg ikke mærke den store forskel. Jeg har kørt taxa med flere af dem, snakker gerne med dem, ingen problemer.

Døtre/koner ekspederer ofte i supermarkederne, igen ikke den store forskel, de kaster ikke op fordi de tager en pakke nakkekoteletter igennem stregkodelæseren, de fleste siger goddag/farvel osv., døtrene uddanner sig på livet løs.

Det langsigtede problem er, hvis de ikke kommer ind på det ordinære arbejdsmarked, men der sker der løbende fremskridt, som Rockwoolfonden netop har dokumenteret.

Om de har tørklæde eller ej, spiser gris, drikker sprut, kan lide forhæng i svømmehallen er mig inderligt ligegyldigt, det skal jeg (og efter min mening andre) blande sig ligeså lidt i som folk skal blande sig i mine sokker i sandalerne (det er kun lyserøde danske kvinder der gør det sidste, men når jeg foreslår dem en slankekur el. lign. stopper de).

Er der nogle forslag om hvad vi gør for at løse de problemer der er, eller skal vi bare diskrimininere dem indtil de allesammen rejser "frivilligt"?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-06-11 18:39

Citat
Er der nogle forslag om hvad vi gør for at løse de problemer der er, eller skal vi bare diskrimininere dem indtil de allesammen rejser "frivilligt"?

Simpelthen en genial løsning.Men så let tror jeg ikke det går.
Der var engang,hvor vi prøvede at betale os ud af problemet. Men det var jo så regulær pengeafpresning,vi blev udsat for.
For ikke så længe siden,så jeg at DK`s mest kriminelle familie,godt ville rejse hjem.Hvis de fik 5 millioner kr. udbetalt.
Siger det i grunden,ikke en masse om,hvad vi er oppe imod.
Som jeg før har skrevet: Danmark bliver mere voldtaget i dag,end vi gjorde fra 40 til 45.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-06-11 20:29

Jeg tror ikke, at der er nogen i kongeriget Danmark, der har noget imod indvandrig - som sådan.
Der er ingen ballade vedr. indvandring fra den vestlige verden.
Hvorfor mon...?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-06-11 21:03

Citat
og kulturberigelse er det vist kun HH, der har brugt.

Det er et ord jeg har lært af De Radikale.....
Fhv. overdrejer af lykkehjulet, Bengt Burg, brugte ordet flittigt - endda meget flittigt - og særligt dengang han var gift med fhv. Centrumdemokrat, Mimi Jacaobsen.
Kulturberigelse, blev bl.a. brugt i en valgreklame for CD.......Men CD røg Gudske lov og mange tak for det, yt af folketinget med fuld honnørmusik.
Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 27-06-11 21:10

Citat
Der er ingen ballade vedr. indvandring fra den vestlige verden.
Hvorfor mon...?

nej og slet ingen problemer med indvanring fra østeuropa, rumæner, polakker, estere osv. laver aldrig kriminele gerninger. men det er nok fordi at de ikke er muslimer at de ikke begår kriminalitet..

jeg har ikke noget imod østeuropærer, men kom med eksemplet for at illustrerer at vestlige indvandrere også kan begå kriminalitet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 21:18

HH, jeg savner forslag til hvad vi gør, nu hvor vi har en masse etnere, med dansk statsborgerskab?

Fratager dem stasborgerskabet flere generationer tilbage, hvis de hår fået en P-bøde (kunne også bruges mod fx HA og Bandidos), finder ud af vi har brug for deres arbejdskraft og gør en indsats for at de får en uddannelse så vi får gavn af dem eller......?

I mangel af en tidsmaskine, så vi kunne stoppe indvandringen inden den begyndte, er virkeligheden den, at de er her, de bliver her, og så skal samfundet have gavn af dem (det har vi allerede af de fleste af dem, det er restgruppen vi skal have fat i), så hvad gør vi?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-06-11 21:38

Uha da vagnr. Du stiller store krav her ved 22 tiden. Kan du vente med svaret til i morgen formiddag ? Så skal jeg til gengæld bestræbe mig på at være seriøs, endnu engang...

Med ønske om en god nat til alle.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-11 21:43

Godnat, HH!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-06-11 23:28

Ret efter jeg havde skrevet mit sidste indlæg ringede naboen; "kan du ikke hente os i "Xkøbing" kl. 01 ? Vi har fået lidt for meget at drikke, så det går ikke rigtig at køre bilen hjem - og køre i taxa er jo dyrt"
Som den gode nabo jeg er, svarede jeg; "Joooooeeeee.... det skal jeg nok, drik I bare videre" !
Såeeeee, nu kan jeg ligeså godt bruge tiden fornuftig, såsom at svare dig på dit spørgsmål.

Hvad søren var det nu du spurgte om ?
Citat
I mangel af en tidsmaskine, så vi kunne stoppe indvandringen inden den begyndte, er virkeligheden den, at de er her, de bliver her, og så skal samfundet have gavn af dem (det har vi allerede af de fleste af dem, det er restgruppen vi skal have fat i), så hvad gør vi?
Det er rigtigt ja, det var det, du spurgte om.

De indvandrere der har - og vil lade sig integrere - og bidrage til samfundet efter evne, skal naturligvis ha' lov til at blive - og det, uanset om de er muslimer, kristne, jehova, ateister, polaker, tyskere, eller en helt femte nationalitet. sådan må det være.

Dem som vil pådutte det danske samfund en gammeldags kvindeundertrykkende lovreligion, skal vi selvfølgelig stille krav til. Det krav kunne være; skik følge - eller land fly - eller kort sagt, kan du ikke indordne dig efter de demokratiske normer og regler vi har her i landet...Tjaee, så må du rejse tilbage til det sted du kom fra.

Indvandrerbander og kriminelle: Fratagelse af statsborgerskab, samt UDVISNING !!
Tilfældet FizFiz. Det øjeblik han har afsonet sin straf, så er det ud af landet med ham.
Hans kone har godt nok truet med selvmord, hvis og såfremt at FizFiz bliver smidt ud, men det er så hendes valg.

Vedr. religion. Det er en privat sag hvad folk vil tro på. Religionen skal bare holdes indenfor hjemmet fire vægge. Undtagen folkekirken, idet, folkekirken har alle dage været en del af den danske kultur - og forsåvidt har jeg det rigtigt godt med det. Det må så være op til danskerne om den stadig skal bestå - eller ej. Det øjeblik danskerne fravælger kirkeskatten, er det godnat med den kirke. Men kort sagt - i grundloven står der følgende; § 4 - Den evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke og understøttes som sådan af staten Og derved bliver det ved det, indtil det danske folk vælger noget andet.
Jeg skynder mig lige at skrive, jeg er ikke medlem af folkekirken, idet, jeg er opdraget i den katolske tro.......jaeeee, jeg tror jeg har skrevet det før....jeg er nemlig 2 g'er. Mine forældre "flygtede fra Østrig" og lige op i smørhullet Danmark. Men indrømmer dog gerne, at mine forældre forlangte ikke særhensyn. De forlangte heller ikke at danske malkekøer skulle udstyres med koklokker, som man ser det i Østrig. De forlangte heller ikke, at der skulle jodles til kroballer. Forældrene har heller aldrig fået en eneste krone af kommunen.
Min forældre taler ganske godt dansk - og de taler dansk indbyrdes - men de har lært mine søskende og jeg, at tale østrigsk og tysk - det siger næsten sig selv.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-11 06:33

HH, jeg er glad for at du nu modererer dit

"Islam kan ikke - og bliver aldrig integrerbar med vestlig kultur - aldrig !!"

til

"De indvandrere der har - og vil lade sig integrere - og bidrage til samfundet efter evne, skal naturligvis ha' lov til at blive - og det, uanset om de er muslimer, kristne, jehova, ateister, polaker, tyskere, eller en helt femte nationalitet. sådan må det være."

Så er vi da enige et stykke af vejen

På "Dem som vil pådutte det danske samfund en gammeldags kvindeundertrykkende lovreligion, skal vi selvfølgelig stille krav til. Det krav kunne være; skik følge - eller land fly - eller kort sagt, kan du ikke indordne dig efter de demokratiske normer og regler vi har her i landet...Tjaee, så må du rejse tilbage til det sted du kom fra."

er vi heller ikke så uenige, jeg er i hvert fald i princippet enig i "kan du ikke indordne dig efter de demokratiske normer og regler vi har her i landet...Tjaee, så må du rejse tilbage til det sted du kom fra."

Problemet/forskellen dukker især op i forhold til dem der er danske statsborgere, som jo, især for dem der er født og opvokset i Dk, ikke har et sted de kan rejse tilbage til!
Der er nemlig kun mulighed for at fradømme statsborgerskab for dem, der har fået det tilkendt, og svindlet med oplysningerne, uanset hvad du eller jeg har gjort (eller en 3. generationsetner) kan vi ikke fratages statsborgerskabet, medmindre vi flytter til udlandet og får statsborgerskab i et andet land.

De mange tusinde møder, jeg har deltaget i, har lært mig, at man aldrig skal stille et spørgsmål man ikke selv har et svar på, bemærk ET svar, ikke SVARET, det skal helst blive resultatet af processen, så her er mit bud på et svar.

Ser man på etnernes overrepæsentation i kriminalstatistikken i forhold til hele befolkningen er den voldsom, ser man på det i forhold til andre i samme alder og socialgruppe (økonomi, uddannelse mv) er den ikke nær så voldsom, men den er stadigvæk markant

http://www.b.dk/din-mening/toerre-tal-om-indvandrere-og-kriminalitet

Jeg er ikke i tvivl om, at den diskrimination, de bliver udsat for, betyder en del for kriminaliteten (undskylder det selvf ikke), men tror det hele starter meget tidligere, med et dårligt dansk, manglende muligheder for forældrene (der ofte har et dårligt dansk og en svag boglig uddannelse) til at hjælpe ungerne med skolen, og deraf følgende nederlag i skolen. Når man ikke kan være en succes på den boglige måde finder man andre måder at opnå anerkendelse på, ballade fx.

Så det gælder om at vi får udjævnet mulighederne for børnenes skolegang/uddannelse, så det ikke er de sociale forskelle der afgør, hvad man kan blive til, som det i ekstrem grad er i dag,

http://www.ugebreveta4.dk/a4-fakta.htm?/upload/UBA4/Images/1/18/18_01_2569.gif

Nu kommer mit forslag omsider:

1) der skal så tidligt som muligt foretages en sprogscreening af alle småbørn, så man kan sætte ind med sprogstimulering i vuggestue/børnehave så tidligt som muligt, så børnene fra de svageste hjem (uanset om de er danskere eller etnere) ikke er bagud, når de begynder skolen.

2) der skal laves heldagsskoler fra 1. klasse, selvfølgelig også med plads til sport, leg og praktiske ting, men med fokus på læsning, regning osv., og med al lektielæsning på skolen. Så vil det ikke længere være forældrenes evner og muligheder for at hjælpe ungerne, der er afgørende for hvordan de klarer sig i skolen, og dermed senere i livet.

Og nej, jeg tror ikke det løser alle problemer, men jeg tror det kunne komme et pænt stykke, også til at sikre, at vi kan komme op på de 95% af en årgang, der skal have en uddannelse, som længe har været en målsætning, samtidig med at andelen af unde der får uddannelse er faldet

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-06-11 08:40

Citat
"Islam kan ikke - og bliver aldrig integrerbar med vestlig kultur - aldrig !!"
Jamen vagnr., det tror jeg stadig heller ikke på !

Når jeg skriver således;
Citat
"Dem som vil pådutte det danske samfund en gammeldags kvindeundertrykkende lovreligion, skal vi selvfølgelig stille krav til. Det krav kunne være; skik følge - eller land fly - eller kort sagt, kan du ikke indordne dig efter de demokratiske normer og regler vi har her i landet...Tjaee, så må du rejse tilbage til det sted du kom fra."
Er jo netop islam i en nøddeskal.

Nu hørte jeg nyhederne i morges - jeg linker lige artikel om problemet http://ekstrabladet.dk/112/article1578227.ece Det er godt nok en uheldig ting, at almindelige mennesker skal føle sig så utrygge.
Jeg husker da jeg var barn i halvfjerdserne - det var sku' da ikke altid, at familien låste døren når gik i seng for natten. Jooeee, vores samfund har fået en meget uheldig drejning.
Lige en kort bemærkning - nej, jeg beskylder ikke muslimerne for at stå bag hjemmerøverierne - det er helt andre grupperinger, som muligvis kan elimineres en del ved udvidet grænsekontrol.

Nå, dagens sure slid og slæb kalder.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-11 09:25

God arbejdslyst med det sure slid og slæb, men hvis du læser samme nyhed andre steder, fx

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41192920%3adanskerne-gemmer-v%C3%A5ben-under-puden.html?rss&utm_source=news.dk&utm_campaign=tv2_indland&utm_medium=traffic

får du en helt anden vinkel på sagen, hjemmerøverierne faldt fra 2009 til -10, ca 1/8000 husstande kommer ud for det på et år, og at skrækken i høj grad er skabt af medierne (og DF) understøttes af EB's dækning af nyheden.

Men ja, jeg låser da som regel også døren når jeg går i seng, men aldrig når jeg er hjemme/vågen.

Fra Danmarks statistik kan man se, at antallet er voldsforbrydelser er faldet lidt de seneste år

Anmeldte forbrydelser og sigtelser efter anmeldte og sigtede,
overtrædelsens art og tid
    2007   2008    2009    2010
Anmeldt
Voldsforbrydelser ialt   19 419   18 486   17 968   18 131

Indbrud i beboelser i 1971 (da du var dreng, og verden var fredelig) 48346, i den farlige verden anno 2010, 44788, i 2009 var den dog lige over niveauet fra 1971, 48760, mens den i 07 og 08 var lavere end i 2010. Og så var vi knap 5 mio dengang, mod nu 5,6 mio , så vi er en del mindre udsatte for indbrud end i de "gode, gamle dage".

Måske skulle folk bare lade være at læse EB, BT og lytte til PK, så ville de ikke føle sig så utrygge

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-06-11 10:12

Tak for det, vagnr. I biblen står der jo også; "I dit ansigt sved....
Vagnr, jeg er glad for din statistikker... fordi, de siger ik' en skid !
Nu er der altså forskel på et gement indbrud - og så et barbarisk hjemmerøveri.

800 - siger og skriver otte hundrede hjemmerøverier ! Du mener altså, at nu kan vi læne os trygt tilbage i den tro, at når det "kun" er 800 hjemmerøverier om året, så rammer det nok ikke mig.

Citat
skrækken i høj grad er skabt af medierne (og DF) understøttes af EB's dækning af nyheden
Det kan du så påstå. Men jeg synes det er godt at borgerne bliver oplyst
Hvem husker ikke, Professor Flemming Balvigs statistikker over kriminelle gerninger. Han blev ved at gentage i en uendelighed, at kriminelle gerninger i danmark var faldende. Det vidste sig så senere, at den gode Fl. Balvigs statiskker var ikke mere vandtæt end en si.
Den eneste kriminelle gerning der faldt i kongeriget var, at der blev ikke "hugget" så mange cykelister uden ringeklokke og katteøje....læs baglys... Ja...statistikker kan bruges til mange ting.
Var det Churchill der sagde; Jeg tror ikke på statistikker, medmindre jeg selv har forfalsket dem.

Nå videre i dagens tekst...som man siger.
Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-11 11:17

Det er ikke 800 hjemmerøverier om året, det er "Ifølge Danmarks Statistik faldt antallet af hjemmerøverier fra 364 i 2009 til 289 i 2010. Med 2,5 millioner husstande svarer det til, at 0,012 procent af de danske husstande var udsat for et hjemmerøveri i 2010." fra linket i mit forrige indlæg, dhvor jeg regnede de 0,12% om til et hjemmerøveri pr 8000 hjem.

Når jeg har nævnt voldsforbrydelser, er det fordi hjemmerøveri (og andre røverier) netop er en voldsforbrydelse, men ikke optræder selvstændigt i statistikken, jeg kan få fat i.

Og sådan kunne vi sikkert blive ved!

Det afgørende er, at antallet af hjemmerøverier er faldet fra 09-10, men folk tror, at de stiger, bl.a. på grund af ihærdig propaganda fra Pia og hendes -nister, og skal derved være med til at stramme, endnu engang!

Så kan man da glemme efterlønnen så længe, nå, nej, den er jo næsten væk allerede, med Pias stemme

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-06-11 13:05

Citat
Så kan man da glemme efterlønnen så længe, nå, nej, den er jo næsten væk allerede, med Pias stemme
Aaaaarhhh, skal vi ikke bare konkludere, at efterlønnen er blevet forringet, for tilsidst at blive faset ud. Til den tid, er såmænd heller ingen der ønsker at gøre brug af efterlønnen, idet, unge mennesker i dag vil ikke betale til efterløn.

Men jeg tager sku' hatten af for de partier der vedtog efterlønsforliget. Tænk sig at turde gøre det lige før et valg.
Socialdemokraterne havde da ellers tillagt sig den vane, at forringe efterlønnen lige efter et valg.

Men Helle - du ved hende, leasingeksperten - og fikse Villy, ikke at forglemme, har ellers bebudet at efterlønnen bliver "rullet" tilbage, såfremt de får regeringsmagten. Ifølge statistikkerne får de sku' regeringsmagten - sammen med Det Radikale Venstre, som forøvrigt var delagtig i det seneste efterlønforlig........Såeeee, mon dog, at Helle og Villy tør forlange, at den sag skal "rulles" tilbage...?

Modsat statistikkerne, og rundspørgen af ca. 1000 mennesker, om hvem de vil stemme på ved folketingsvalget, har jeg min tvivl om, at Helle bliver statsminister - Villy som udenrigsminister og Ole Sohn som finansminister. Jeg tror ikke på det ! Det gør jeg ikke - bl.a. fordi, nu bliver der offentliggjort en bog, netop om socialdemokraternes flirten med russerne under den kolde krig.
Jeg har selv svært ved at tro på påstanden - men omvendt, man skal aldrig sige aldrig.
Fakta er jo, at Lasse Budtz og Kjel Olesen yndede jo fodnote politiken. Fodnote politikken var ihvertfald ikke til gavn for vores Natoallierede - altså må den ha' været til gavn for Sovjet Unionen - og især Warszawapagten.
Det fortælles fra arkiverne, at i tilfælde af en 3. verdenskrig, skulle danmark total udslettet med A-våben. Det er rystende læsning.
Men som sagt, jeg føler mig ikke overbevidst for nuværende, at socialdemokraterne skulle ha' solgt deres sjæl til Sovjet for lidt vodka, kaviar og søde kosakdansende russerkællinger.
Det store spørgsmål er så, hvad tror vælgerne på ??? Husk, bare der er en lille gnavende orm der sår tvivl om rigtigheden i postulatet - i det tilfælde, har Helle & Co tabt.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-11 13:20

Jeg har intet imod, at efterlønnen modregnes mere med egne store pensionsudbetalinger, hvilket er den væsentligste grund til at jeg aldrig har betalt til efterlønnen.

"Mit" problem ligger i, at for mange blev arbejdsmarkedspensioner først indført for 20 år siden, med meget små udbetalinger til følge, mange vil reelt have været til grin for deres egne penge, netop blandt dem med hårdt fysisk arbejde fra de gik ud af skolen som 14-årige, de har så betalt to steder, for ikke at få noget ud af det!

Som jeg læser det, tager de fleste historikere afstand fra Bent Jensen, han har netop ikke bevist nogetsomhelst, og nøjes derfor med insinuationer, men bevares, det har da tit virket.

Lige tilbage til statistik, som man kunne se i Grækenland kan tal sagtens lyve, men jeg ville nårsomhelst sætte min sidste skjorte på at Danmarks Statistik er mere troværdig end Pia K og hendes partifæller

Men du får da nået lidt andet end det sure slid, bl.a. at være chauffør for dine fordrukne naboer, sådan en nabo kunne jeg godt bruge, chaufføren, altså, drikkeriet kan jeg sagtens klare

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-06-11 14:36

Citat
Men du får da nået lidt andet end det sure slid, bl.a. at være chauffør for dine fordrukne naboer, sådan en nabo kunne jeg godt bruge, chaufføren, altså, drikkeriet kan jeg sagtens klare
Sådan er det at bo ved en lille sjællands flække på knapt 5000 indbyggere.
Jeg bor ca. 2 km udenfor byen, nedad en lille smal 300 meter lang privat vej, bor jeg i et lille nedlagt husmands sted. Hele svineriet er blevet renoveret, så huset nogenlunde lever op til nutidens tidens krav. Hvilket vil sige, at konen har opvaskemaskine.
200 meter længere ned ad vejen bor så min "fordrukne nabo"
Vi prøver såvidt muligt, at hjælpe hinanden så godt vi nu kan. Vi har et rigtigt dejlig naboskab - uden vi overrender hinanden.....kun når vi skal låne hinandens værktøj - eller, der skal bruges en privatchauffør.
Vi er med til deres fester - og de er med til vores fester. En enkelt eller 2 gange om året, mødes vi over en bid mad og en bette dram. Han er forresten glødende fan enhedslisten... - og det er ik' engang løwn.

Mvh.
HH.

Hold da ellers kæft, tråden er blevet lang.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-11 14:53

Citat
Hold da ellers kæft, tråden er blevet lang.

Amen!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-06-11 14:56

Mente du ikke, Salam aleium ?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-06-11 14:57

Der skulle stå, Salam aleikum

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-11 15:26

Hvad med Allium Sativum (hvidløg), giver en MEGET bedre smag, selv til en pølsePind

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-06-11 17:34

Citat
bl.a. fordi, nu bliver der offentliggjort en bog, netop om socialdemokraternes flirten med russerne under den kolde krig.

Den glæder jeg mig også til at læse.
Citat
Fakta er jo, at Lasse Budtz og Kjel Olesen yndede jo fodnote politiken.

Helt sikkert at russerne,nød godt af dette bekendtskab.Jeg vil ikke påstå,at de direkte spionerede,til fordel for Sovjetunionen.Jeg tror deres hjerne-kapacitet var så lille,at ikke opfattede grunden til den Sovjettiske gavmildhed. Khrusjtjov,Bresjnev m.fl. tog simpelthen røven på dem.
Der har jo også i tidens løb været mange interesante artikler om gammel-kommunisterne Villy Fuglsang, Knud Jespersen,Aksel Larsen,Jørgen Jensen og Gert Pedersen.Sidst nævnte,var først nazist,så kommunist. Men forskellen er vel heller ikke så stor. "Arbejdsmetoderne",var meget lig hinanden.
Her er lige et link,om en af "hverdagens" små-hændelser,der beviser at de ikke har mere at gøre her,i det danske samfund,end dem på den nederste link,har at gøre,i den danske fauna:

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875/144/3899068/3/uroligheder%20p%E5%20b%F8rnecentret%20i%20vestervig

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=133

Mosebek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-06-11 22:10

Hej Mosebaek.
Til det første link kan jeg tilføje, det er så typisk, så typisk. Det sker i Vollsmose - det sker i Mjølnerparken - og det sker overalt, hvor der er større koncentrationer samlet, af disse....hmmm utilpassede individer. I Vollsmose, skal brandvæsnet ledsages af en politieskorte for at slukke en brand. Send dog for helvede lortet hjem - hellere igår end i morgen.

Dit link nr 2, Mosebaek, vi er faktisk enige om mange ting.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-06-11 05:58

Jeg tror Mosebaek ma have været for meget uden i solen, jeg finder link 2 så'n 30-er tysk i holdningen, består ikke jødeprøven!

Tilbage til sagen, nu hvor Kandu er kommet til hægterne, jeg læste i Weekendavisen fra sidste uge dette:"Udlændingeloven havde sammen med indvandrestoppet fra 1973 som effekt, at man med stor konsekvens feavalgte de udlændinge, som kom hertil med ARBEJDE som formål. Omvendt skaffede man i stot stil adgang til flygtningen og familiesammenførte..."

Husker også fra dengang, at TV viste repræsentanter fra Dk der gik rundt i flygtningelejre og udvalgte folk, efter om de var syge og invalide, mens de fleste andre lande gik efter sprogkundskaber, uddannelse og arbejdserfaring!

Så vi ligger som vi har redt!

Men igen, de er her, de bliver her osv., jeg tror ikke på skydepræmier, så hvad gør vi?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-06-11 09:44

Hvorfor,kan jeg egentlig ikke forklare.Men jeg havde ikke forventet,at du,vagnr ville trække diskussionen,ned på det plan:
Citat
jeg finder link 2 så'n 30-er tysk i holdningen, består ikke jødeprøven!

Ca.samme hjernedøde metode som muslimerne bruger,hvis vi ikke lige retter ind efter dem:
Enten er man racist eller nazist. Eller sågar DF`er.
Men hensyn til "Jødeprøven",må jeg tilstå at Israel,nok er den eneste land i mellemøsten,jeg vil ta`min hat af for.

Citat
Så vi ligger som vi har redt!

Nok det eneste vi to,er helt enige om.Grunden til det,er vi nok til gengæld uenig om.
Efter min overbevisning skyldes det i høj grad vores elendige udlændingepolitik,de sidste 30-40 år.
Og jeg har en mistanke om "tjenester",især fra de "røde"s side.I stil med de "tjenester",som danske politikere tilsyneladende,tilbød KGB.

Citat
Men igen, de er her, de bliver her osv., jeg tror ikke på skydepræmier

Den her må stå`for din helt egen regning.Jeg troede ikke,du sådan kunne løbe tør for saglige bemærkninger.
Den bidrager nok til,at jeg tror videre diskussion,er overflødig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-06-11 10:12

Citat
Men igen, de er her, de bliver her osv., jeg tror ikke på skydepræmier, så hvad gør vi?

Det har du spurgt om før, vagnr. - den 27/6 - og jeg mener også, jeg kom med et bud. Men ellers kan vi da spørge Naser Khader om han har et bud. Naser må virkelig holde for - navnlig efter, at Naser har bebudet, at han tvivler lidt på den langskæggede profets løfter om jomfruer og evig hvile i det muslimske paradis - naturligvis efter muslimen har myrdet i hundredevis af civile i form af en påsyet selvmordsbombe.
Det er godt at jeg ikke skal i det muslimske paradis. Det paradis består jo kun af mordere og "brugte" jomfruer.

Men rent bortset fra det, der ingen tvivl om, hvis Helle og Villy skal regere landet på Det Radigales stemmer, vil indslusningsporten til Danmark blive åbnet endnu mere - og kan du ikke forlige dig med den tanke, så er fordi du en racist og en nazist..........Med de ord, kan man drage en lære fra den gamle børneremse der lyder: "det man siger er man selv, for det står i Aktuelt"....... For hvad stod de omtalte partier for i årene 1939 - 1943/44..?

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-06-11 15:27

Mosebaek "Nok det eneste vi to,er helt enige om.Grunden til det,er vi nok til gengæld uenig om.
Efter min overbevisning skyldes det i høj grad vores elendige udlændingepolitik,de sidste 30-40 år.
Og jeg har en mistanke om "tjenester",især fra de "røde"s side.I stil med de "tjenester",som danske politikere tilsyneladende,tilbød KGB. "

Nej, jeg tror ikke vi er uenige om en væsentlig del af grunden, "vores elendige udlændingepolitik,de sidste 30-40 år." er netop vist i det jeg skrev "Udlændingeloven havde sammen med indvandrestoppet fra 1973 som effekt, at man med stor konsekvens feavalgte de udlændinge, som kom hertil med ARBEJDE som formål. Omvendt skaffede man i stot stil adgang til flygtningen og familiesammenførte..." ja, undskyld ser jeg skulle have skrevet fravalgte, men netop tanken om at Dk skulle samle dem op, der ikke kunne klare sig på almindelige vilkår, mens andre samlede de selvhjulpne op, er vel en del af det problem vi har i dag (stadigvæk, hos en minoritet af etnerne).

Der hvor vi er uenige er hvad vi kan og skal gøre fremadrettet, skydepræmien for mårhunde var i dit link, derfor min reaktion, selv om jeg ikke tror det var det du mente, heldigvis, men det var min første tanke da jeg så linket

Heidi-Ho, du kom med et bud, men det er ikke muligta t smide folk "hjem" til et land, når de er født og opvokset i Dk, og det er flere og flere af "dem", så det bud kan ikke fungere i virkeligheden, og det tror (håber) jeg du er helt klar over.

Og, hvilke partier er de omtalte, "For hvad stod de omtalte partier for i årene 1939 - 1943/44..?"

SF fandtes ikke dengang, var fra omkring 1957 en aflægger af DKP (der, da Hitler angreb Sovjet, var de fremmeste modstandere af besættelsen,helt parallelt med den britiske "appeasement-politik [Chamberlain] og den danske følgagtighed inden besættelsen, hvor vi returnerede flygtede jøder til Nazityskland), dem der var rigtig glade for besættelsen var da de Konservative, de marcherede jo gladeligt i uniformen, og Venstres vælgere, bønderne, der tjente tykt på salg af mad til tyskerne, det var vel de to partier der skaffede os tilnavnet "Hitlers lille kanariefugl"?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-06-11 16:01

Hej vagnr., nej SF fandtes ikke den gang. Men for mig at se, er SF en sammensmeltning af socialister og Stalin tilhængere - og Stalin - ja, han var jo som bekendt allieret med Adolf, indtil han (Adolf) den 22 juni 1941, tog røven på kammerat Stalin, og iværksatte operation Barbarossa. Desværre - eller heldigvis - alt efter temperament, Havde Adolf ikke taget højde for, at russerne havde en lidt koldere vinter end som så.

Derfor rodede jeg SF med ind klamamsen.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-06-11 20:40

Vagnr., jeg har lige opdaget, at jeg skylder dig et svar.
Du skriver;
Citat
dem der var rigtig glade for besættelsen var da de Konservative, de marcherede jo gladeligt i uniformen, og Venstres vælgere, bønderne, der tjente tykt på salg af mad til tyskerne, det var vel de to partier der skaffede os tilnavnet "Hitlers lille kanariefugl"?

Det er rigtigt, at mange KU'er marcherede med skrårem i gaderne.

Mht. at sælge landbrugsvarer - eller varer i det hele taget. Stauning holdt en radiotale, den 8 marts 1941 hvori, han netop opfordrede bønderne og andre til at handle med tyskerne.
Vi skal heller ikke glemme de ca. 100 - 125.000 frivillige tysklands arbejdere - okay, en del blev tvunget af fagforeningen til at søge arbejde i tyskland.

Alt i alt, danmark var Hitler venlig stemt - og det er fakta - uanset, hvor ondt det end gør på nogen.
Men alt endte jo godt. Danmark blev befriet af englænderne - og Gudske lov og tak for det !

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-06-11 21:28

Citat
Alt i alt, danmark var Hitler venlig stemt - og det er fakta - uanset, hvor ondt det end gør på nogen.
Men alt endte jo godt. Danmark blev befriet af englænderne - og Gudske lov og tak for det !

HH, her er vi ganske enige, selv om jeg tror mindre på guds end på Churchills, Stalins og Roosevelts indsats, Churchill først, de andre ventede til deres eget land var angrebet med at gøre noget!

Men det var vist et stort held for os, at det kun var Bornholm, der blev "befriet" af Stalin

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-07-11 10:56

Her til slut er jeg nået frem til start - nemlig - vores politikere. Lad os kaste et vue over folketingssalen.
Alt imens der diskuteres danmarks fremtid -alt imens der jongleres med milliarder af kroner, arbejdsløshed, Eu, flygtninge, danmark før -og efter 2020 - kort sagt - alt imens politikerne diskuterer din og min fremtid, sidder politikerne fanden fløjteme mig.... OG SOVER..!!!! Snork bobler gør de.
Det er ikke så underligt at formanden for folketinget, må bede om ro i salen....han kan sku' ikke selv lukke et øje på grund af den højlydte snorken, de andre 179 medlemmer af snorketinget udstøder. Formanden vil sku' også ha' et blund. Det er endda hans ret - husk på, formanden er den der har den højeste gage.

Når klokken endelig nærmer sig kvart i tolv, begynder politikerne så småt at vågne op. De, som endnu snorker videre, får et distræt puf af sidemanden - og der bliver mumlet i øregangen på den snorkende: "vågn op, det er frokost. Vi skal igen mæske os på skatteydernes regning"

Når mødet er sovet færdigt, skal der gives interview til fjernsynet. Intervieweren spørger i øst og får svar i vest - men det er heller ikke så underligt. Politikeren har jo ikke fattet hvad mødet gik ud på - han snorkboblede jo. Ville Journalisten ha' et kvalificeret svar, kunne hun/han bare ha' spurgt om, hvad folketingsmanden fik at spise til frokost.

Jeg har set det med egne øjne - gang på gang, når fjernsynet transmitterer fra snapseting.....nej snorketing.......det hedder FOLKETINGET!!!! Vi er vel politiske korrekte - er vi ik' ????

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-11 12:49

Måske stemmer vælgerne også i søvne?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-11 17:53

Jeg har lige læst en artikel i Weekendavisen fra i går, om karakterer i folkeskolen (korrigeret for socioøkonmiske forhodl) fordelt efter moderens fødeland, hvor Sri Lanka og Vietnam scorer højere karakterer end dansker, Iran og Pakistan marginalt lavere, mens "katastrofen" kommer fra Libanon, Somalia og Tyrkiet, med ca 1 karakter lavere end danskere.

Jeg savner en tilsvarende beregning over karaktererne, når det drejer sig om 2-3.generation her i landet, men det er da interessant alligevel. Og så har vi ikke nok kinesere til at optræde i statistikken, med deres tigermødre ville de sikkert give de fleste andre lande baghjul

Artiklen er baseret på en undersøgelse man kan finde her

http://krevi.dk/files/Rapport_Folkeskolens_faglige_kvalitet.pdf

men jeg tror WA har arbejdet videre med tallene, så den statistik jeg kan se i rapporten(fig. 4) er ikke korrigeret, og så¨ser det selvfølgelig meget værre ud for danskerne, der bliver vi tævet af Polen, UK, USA, Sverige og øvrige vestlige lande, i DANSKE skoler, vel at mærke! Sri Lanka og Vietnam står distancen, mens de øvrige lande falder mere bagud.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 02-07-11 20:28

rolig nu... hvis en persom virkelig har forsøgt at bombe nogen.. så giv ham 30 års fængsel..

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-07-11 20:52

Underligt - og igen, hvordan læses statistikkerne.
I april måned - altså for mindre end 4 måneder siden var tonen denne.
http://www.information.dk/telegram/264257

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-11 21:20

Hej HH, som den første kommentar til dit link viser, er forskellen (kan være), om man deler op efter oprindelsesland eller ej.

Jeg ved ikke om nogen kan huske den store diskussion om intelligens i foirskellige "racer", der dukkede op i USA for ca 20 år siden med bogen "The Bell Curve", der viste at negrene (undskyld, afro...) var mindre intelligente end de hvide. Sjovt nok var der stort set ingen opmærksomhed om, at asiaterne, kinesere/japanere/vietnamesere, var klogere end de hvide. Tror i øvrigt det inspirerede Helmuth Nyborg en del!

En forklaring, der dukkede op senere, var et asiaterne havde en helt anden tilgang til skolen end de hvide, de knoklede på med lektierne sammen med ungerne (tigermor og -far), mens negrene i høj grad var børn af ubemidlede enlige mødre, der slet ikke havde overskud til at støtte ungerne, de hvide var midt imellem.

Det virker som om det er det samme der gør sig gældende her!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-07-11 21:37

Asiaterne er generelt klogere end den hvide race.........Det er faktisk racisme
Muslimer er dummere end kristne.......det er ikke racime, idet, det handler om religion.
ja, tro det eller ej.

Dette link handler om kulturberigelse af Vollsmose - lækkert, ikke..?http://www.youtube.com/watch?v=e7Ew0XP1TYg

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-07-11 06:34

Nu kræver gode karakterer i skolen meget andet end kløgt, opbakning og hjælp hjemmefra er meget vigtigt, desværre er opbakningen hjemmefra meget direkte koblet til forældrenes uddannelse mv.

Netop derfor går jeg som nævnt tidligere ind for heldagsskolen, med alle lektier lavet på skolen med mulighed for hjælp fra en lærer, ikke at jeg tror det eliminerer hjemmets indflydelse, men jeg tror på en vis udjævning.

Jeg har prøvet heldagsskolen som knægt til min, og mine forældres, fulde tilfredshed.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-07-11 12:58

Samtidigt kunne man indføre opdeling af klasserne. De stærkt boglige begavede går i en klasse for sig selv.
De almene begavede - i en klasse for sig selv.
De praktiske begavede - i en klasse for selv.
De udvidede paktiske begavede - i en klasse for selv.
(for nu at citere Niels Hausgaard)
Kort sagt, det, som venstrefløjen med et "smart" ord, kalder "den sorte skole", den sku' vi ha' lidt mere af.

Det sker af og til, jeg kommer på skolebesøg. Mit indtryk af skolen er, at det "sejler" lidt med med den basale lærdom.
Lad give bare et eksempel. Det som vi - dengang jeg gik i skole - kaldte almen viden, f.eks. Danmarks historie. Slaget ved Dybbøl, 1. - 2. verdenkrig, andelsbevægelsen. Om godsejere, grever og baroner, landbruget, industrien og fagbevægelsen, alt sammen grundlæggende ting, for at forstå nutiden, det springer skolen let og elegant over.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-07-11 14:00

Den heldagsskole jeg gik på i Frankrig for ca 55 år siden, delte os op i tre klasser efter vores evner til at lære læsning, skrivning og regning i børnehaven, praktisk begavelse var ikke opfundet dengang (i Frankrig).

Jeg så gerne, at skolen generelt havde større fokus på det boglige, for det er der efterhånden brug for i enhver form for arbejde, men jeg mener det er vigtigt at vi i skolen, og senere i livet, møder folk med anden baggrund end os selv, såvel bogligt, interessemæssigt, kulturelt som religiøst/nationalitetsmæssigt, og det tror jeg en opdeling vil vanskeliggøre.

Men et er for mig klart, at når 50% af en ungdomsårgang skal have en studentereksamen, så bliver kravene sat derefter, der er ikke meget "elite" over at blive student nu, til gengæld stiger deres gennemsnit!

Folkeskolen kører vist på samme måde

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-07-11 14:51

Citat
alt sammen grundlæggende ting, for at forstå nutiden, det springer skolen let og elegant over.

Jeg mener at det desværre allerede,startede ved den nuværende forældre generation.
Det er mange gange tæ`r krummende at høre,"Danmarksmester" i radioen,eller "Hvem vil være millionær" i tv.
Voksne mennesker,med så lidt almen viden. Det være sig et bredt udsnit af befolkningen.Selv kendisser,der fører sig frem på vanlig vis i medierne,er tit fuldstændig lost,når det kommer til den brede viden.

Stalingrad..... er det noget med klimaforandringer..... ??

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-07-11 15:13

Måske skulle tråden flyttes over på smalltalk, efterhånden

Ja, jeg ved godt jeg er en af de værste syndere, og jeg er ikke ved at omvende mig

"Stalingrad..... er det noget med klimaforandringer..... ??"

Hver gang jeg hører unge mennesker sige, at det er ikke nødvendigt at have paratviden, man kan bare google det, er mit svar, man skal have et skelet af viden for at undre sig nok til at slå tingene op, og, ikke mindst, for at kunne være kritisk overfor det meget vrøvl, man finder på nettet, der ikke som et leksikon har en kvaliteteskontrol.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-07-11 16:56

Stalingrad..... 1 - 0 til Mosebaek !
Termometret vidste minus 5 stalingrad...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 04-07-11 20:01

Citat
Måske skulle tråden flyttes over på smalltalk, efterhånden
Lad den dog blive. Jeg brokker mig ikke

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-07-11 21:06

[CITATLad den dog blive. Jeg brokker mig ikke [Hahahahaha] [/CITAT]

Bare alle er glade

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 05-07-11 13:38

Jaaaa og ikke alt for bøvede eller ......