/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fjerne maling
Fra : webgun
Vist : 2285 gange
100 point
Dato : 22-06-11 18:45

jeg skal have fjernet noget maling fra noget galvaniseret stål. det er både vandbaseret og oliebaseret maling, altså 2 forskellige slags maling som skal væk.
jeg har prøvet med sprit, men det dur ikke. Har tænkt på at slipe det væk, men jeg vil ikke ødelægge galvaniseringen. Det er vigtigt at galvaniseringen ikke tager skade, og prisen er også vigtig, omkring 50kr. ellers kaster jeg lortet og køber noget nyt, hæhæ.

nogen foreslag?.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-06-11 18:57

Jeg vil foreslå varmepistol og stålbørste ....( Stålbørste til 25 kr ) så kan du købe 2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 19:09

Varmepistol / konens hårtørrer (hvis du må) og en skurebørste.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-06-11 19:45

Citat
og prisen er også vigtig, omkring 50kr. ellers kaster jeg lortet og køber noget nyt, hæhæ.

Så smid "lortet" ud og køb nyt .
Så meget arbejde for så lidt .

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-06-11 20:18

Brun fast sæbe. Dæk med husholdsfilm. Lad sidde i ca. 12 timer. Held og lykke.
Torben

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 23:58

PIS på det

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 23-06-11 12:24

Alm. opvaskemiddel kan klare det vandbaserede OG brun sæbe dækket med wrap i et par dage, kan "ordne" begge dele

Det duuuuer ikke med hverken skuresvamp eller stålbørste, hvis det skal forblive - pæn blank -