/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
motor ombytn. mercedes
Fra : 190e
Vist : 296 gange
50 point
Dato : 22-06-11 16:53

jeg vil hører om det er muligt at sætte en 2,3 l 16v med indsprøjtning i en 1903- 2,3 med karb.
det drejer sig om mercedes 190e 2,3 m. karb.

190e

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 22-06-11 17:34

Alt er vel muligt, men du skal ialtfald have ledningsnet, motorstyring m.v. med over. Der er himmelvid forskel på karburator og indsprøjtning. Hvis bilen ikke er "født" med elektrisk benzinpumpe, skal dette også laves om. Hvis det er vejen frem, skal du nok satse på en donorbil. Dels kan du se, hvordan det er lavet oprindeligt, hvor og hvordan stumperne sidder, og så har du alle nødvendige dele.
Mange af den slags projekter er gået i stå, eller blevet opgivet fordi det pludselig er blevet en realitet, hvor omfattende sådan noget er / kan være.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 22-06-11 17:41

for mange år siden lavede jeg det på en bmw 320 m. karb -og mont en 323i motor med boks samt satte stor el pumpe i ml. baghjul, den kørte fint, men det er måske sværere på en mercedes.

190e

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 22-06-11 19:56

Ja plads vil der jo nok næppe mangle, så er det jo motorophæng og motorophængs plads, det drejer sig om
det kan du jo undersøge hos forhandleren, bredde mellem de bærende vanger ,og placering det kan jo måles ud så er du da sikker.