/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
godt alternativ til boxee, ?
Fra : troldenesdhb
Vist : 1251 gange
100 point
Dato : 22-06-11 13:20

Er der et godt alternativ til Boxee, eller er det bare den bedste?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-11 13:23

Citat
Er der et godt alternativ til Boxee

Ja da - din komputer og Google....

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-11 13:28

- hvis du kan undvære boxen, så er dette bedre:

Citat
Det var i stedet en lille sidebemærkning afslutningsvis i anmeldelsen, der åbnede mine øjne. Kan man undvære Boxee Boxen, er softwaren bagved faktisk gratis!

Således inspireret fandt jeg min bærbar frem for at afprøve potentialet. De fleste har sikkert – eller kan billigt skaffe – en gammel/lille bærbar. Måske har man købt sig en i forbindelse med studie, arbejde eller bare for fornøjelsens skyld. Alternativt kan en ældre stationær selvfølgelig også bruges. En slags som min egen, en Lenovo S12 Ion, er dog at foretrække – grundet lavt strømforbrug og indbygget HDMI-stik.

Via Boxee’s officielle hjemmeside hentede jeg softwaren ned. Installationen løb forventeligt smertefrit. Mere overraskende var opsætningen. Den er sjældent set mere ukompliceret og ligetil. Softwaren søger automatisk efter mediefiler på ens computer. Har man placeret dem andetsteds end efter “default”, må man selv tilføje mapperne – det er dog let klaret.

Boxee understøtter UPnP - så der er ingen opsætning nødvendig for at få ens NAS-server til at lege med, hvis den understøtter dette. Alternativt kan man selv tilføje mapperne på serveren ved hjælp af dens ip-adresse. Det er også ganske enkelt.

Sådan. Mediecenter software helt kvit og frit. Boxee Box kommer med en smart fjernbetjening, som du må undvære. Og dog. Har du en Android telefon eller en iPhone/iPod Touch kan man i de respektive app-stores/markeds frit hente en fjernbetjening til ens nye software. Den findes automatisk, hvis enheden er koblet til ens hjemmenetværk – og opsætning er således heller ikke nødvendigt. Det virker bare “out of the box” so to speak.

http://skallebank.dk/boxee-box-software-test-den-perfekte-medieafspiller/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-06-11 14:19

Fik det til at køre på min Mac Mini på mindre end 3 minutter, men Plex er stadig bedre

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 14:20

Windows Live
4shared

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-06-11 20:08

SUK, nu har jeg gennem et år, efterspurgt den løsning du foreslår Stouenberg.............. hvorfor har du dog ikke svaret på mit spg før

Det var jo det jeg mente i dette spg, hvor du svarede helt forkert

http://kandu.dk/Spg155861.aspx

Men tak, det er installeret, og kører perfekt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-08-11 13:27

Har efterhånden fundet mange fejl i Boxee........ Så prøver lige Plex i en periode. Nogle gode råd ang. Plex?

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-09-11 07:53

Tak for svaret Stouenberg.