/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hæve styr
Fra : tha1973
Vist : 4844 gange
50 point
Dato : 21-06-11 22:44

Kan man hæve styret på en mountain bike? så fald hvordan?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-11 22:46

Hvis.... så må det være der hvor styret sidder fast på selve stellet.

Prøv at løsne og hiv i styret, og hvis der så er ekstra længde, så er det lige til at hæve styret, og stramme til igen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-06-11 22:52

Du løsner bolten i headsettet (det er den del af frempinden der er lige over forgaflen.

På samme måde som alle andre cykler

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 21-06-11 23:20

Der sidder to ringe under frempinden, og over den sidder et slags dæksel, vil jeg kalde det, som bare kan skrues af.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-06-11 23:21

Vk med dækslet og så sidder der en bolt nede i.

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 21-06-11 23:24

Ja, nede i sidder sådan en nedadbuet skive med runde takker, rusten. Mener at huske der sidder en skrue midt i den.

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 21-06-11 23:35

Har lege kigget. Jeg huskede forkert. Der er ingen bolt kun gevindet til dækslet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-11 06:00

Sæt et højere forhjul på eller sænk sadlen.......

Ej, efter Din sidste beskrivelse ved jeg heller ikke hvordan, normalt er det jo sådan at hvis der havde siddet en bolt skulle den bare løsnes få omgange og have et dask oveni med en hammer, så løsner styret sig nede i røret og man kan komme til at vride det opad eller nedad.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 22-06-11 08:19

Jeg var nødt til at købe en ny styrpind, som ikke havde så lang en fremadrettet stang. Samtidig var den længere og kunne hæves. Under en prop var der en bolt, som skulle løsnes med en Unbraco nøgle. Den fik et dask og konus var løs, så kunne styret drejes/løftes op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 19:21

En ny frempind findes i forskellige højder.................hos cykelhandleren.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 22:26

Frem med vinkelsliberen og svejs en forlænger på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-11 13:31

Jeg vil også ha' en vinkelsliber...................................................... der kan svejse.