/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hjælp til teori
Fra : babou1
Vist : 410 gange
40 point
Dato : 20-06-11 21:06

Jeg er igang med et projekt omhandlene Nykredits køb og senere fusion med Forstædernes Bank og motiverne herved og om finanskrisen har været en årsag til flere fusioner. Vi er kommet ind på Finanskrisen som et muligt motiv for forstædernes Bank. Vi er dog gået meget i stå omkring teorien herved, da vi mangler noget teori til at belyse denne problemstilling. Håber nogle kan hjælpe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-11 22:23

I gode tider fusionerer selskaber også.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-11 11:28

Der er ikke behov for teori, banker fusionerer hvis de begge har fordele af det.

Måske er den ene trængt og mangler kapital,
den anden er så ude efter at få fat i den nødstedte banks kunder, men kun de gode...