/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
er det en rimelig løn
Fra : casper123
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 20-06-11 16:27

Hej, jeg har tængt på et job hos naboen, det går ud på at slå græs. timelønen er 15 kr. er det en rimelig løn det er sådan cirka 12 timer, per gang der skal slås græs mvh casper

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-11 16:34

Nej 15 kr er ikke en rimelig løn i timen,
men du er jo heller ikke 12 timer om at slå en græsplæne?

at tænke, jeg tænker, jeg har tænkt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-11 16:38

Nej det da for lidt, en 50,- i timen, sort

Kom godt i gang
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

dette må kunne gøres bedre!
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 8

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 20-06-11 16:44

Ja, 50 kr. lyder mere rimeligt

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 20-06-11 16:50

jeg er 12 år og det er ikke bare en lille græsplæne den er en hal hektar det er grøngård jeg kan slå græs for og had mener du med det kan gøres bedre

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 20-06-11 16:53

hvad mener du med det kan gøres bedre ændres til hvordan lukker man spørsmålet

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 20-06-11 17:17

12 timer for at slå 1 hektar???? Bruger du en neglesaks??

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 20-06-11 17:18

Sorry....Ser at det KUN er ½ hektar

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 20-06-11 17:34

det er med en lille græsslåmaskine som man kan sidde på

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 20-06-11 17:35

vi er to sorry nævnte det ikke

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-11 17:49

En lille græsklipper kan man ikke sidde på,
men er det en halv hektar, er det udnyttelse of mindre årige,

hvad siger dine forældre til at du slår græs for naboen mod, vist lav og sort, betaling??

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-06-11 18:13

Hvis du er 12 år, må du sådan set ikke arbejde for andre end din nærmeste familie.
Under alle omstændigheder, du skal have 40-50 kr pr. time for at det er blot nogenlunde rimeligt.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-06-11 18:22

Citat
det er med en lille græsslåmaskine som man kan sidde på

- pas på at du ikke overanstrenger dig lille ven...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 20-06-11 23:50

Du vil få 180 kr for 12 timers arbejde?
Sig han kan finde en anden!!!
Spm 12 årige du ikke arbejde, hvis du gør er 1000 kr for 12 timers arbejde fair.
Hvor er dine forældre i det her ser de bare på at han bruger dig som slave.

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 21-06-11 00:01

Jeg lagde lige mærke til at I er 2 om arbejdet, men kun en maskine? Så skal I skiftes og en skal gå og kigge på ind i mellem?

Altså for den tid der udføres arbejde synes jeg også kun det er rimeligt at I får 40-50 kr i timen hver, men det er kun dem der arbejder, der tjener penge.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 21-06-11 10:19

Hold nu op med alt det med slavearbejde og tariffer og udnyttelse mv. En knægt på 12 år skal have en skilling for at lave lidt hyggearbejde for naboen. Naboen som skal have slået sin plæne vil sikkert komme med en pris som han vil give for det. Er det en 50'er er det fint er det 75 kr er det osse fint. Det hele skal ikke gøres op i millimeterretfærdighed som det rigtige arbejdsmarked, når knægten er 12 år. I øvrigt kan det aldrig tage 12 timer at slå den plæne.