/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ingen varmt vand
Fra : morkaren01
Vist : 2750 gange
300 point
Dato : 19-06-11 22:54

Hej
Jeg har haft problemer med varmen de senere år. Fik i januar skåret nogle rør over og sat nogle ventiler på, det hjalp lidt. Pris ca. 4000 kr.
I april fik jeg så problemer med det varme vand. Fik her gennémgået kedel, renset rør samt kedelslange for slam ved 3 vejsventil og skiftet rør til 3 vejsventil. pril ca. 2000 kr.
Nu er den gal igen med mit varme vand.
Jeg syntes jeg har brugt mange penge på kort tid, og er bange for, at det nu igen koster flere tusinde kr.
Er der noget jeg selv kan gøre for at få varmt vand????
Ifølge min vvs'er fejler mit fyr ikke noget

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 19-06-11 23:44

morkaren01!!

Ville være rart at vide, hva type anlæg du her og hvilken kedel og hvor gammel den er

Mvh joeson

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-06-11 02:37

Har du fjernvarme eller egen varmekilde? Hvis det er fjernvarme, er det måske den forkerte ventil, du har sommerlukket på - jaja, grin ikke; det lykkedes for min kære hustru da vi tog en forlænget Kr. himmelfartsferie. Da vi kom hjem, var det hende, der gik i kælderen og satte det til, troede hun.
Det kan også være den termostatventil, der styrer temperaturen på brugsvandet. Check den.
vh
pbp

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-06-11 20:45

Det er lidt vanskeligt at besvare dit spørgsmål uden at have set dit anlæg ...men......
Jeg synes det lyder som luft en eller anden plads-jeg havde det problem med mit gamle anlæg der hvor jeg boede.
Jeg havde åben ekspansion . Det jeg gjorde var at lette lidt på sikkerhedsventilen ( som sad nær varmvandstanken) til der kom varmt vand -fyldte mere vand på anlægget og det hjalp.
Men som sagt -der findes så mange muligheder når man ikke har set det ....
Men kan der være for lidt vand på dit anlæg????

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 21-06-11 20:45

Undskyld. Selvfølgelig skal i vide hvilken type anlæg jeg har.

Det er et oliefyr. Tasso ´år 1988 Type 20 MS.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 300 point
Dato : 22-06-11 10:02

Hvad med vandvarmeren? hvis du bor et sted med kalk i ledningsvandet (fra værket), skal du holde varmtvandstemperaturen under 55 grader, ellers sætter kalken sig i vandvarmeren, isolerer mod varmeoverførsel og giver lavere gennemstrømning. de klassiske af jern kan udsyres med salpetersyre (lad VVS-manden gøre det medmindre du er meget sikker på, hvad du laver). Hvis du har en brugsanvisning på anlægget, skal du måske ligge den igennem for at checke diverse indstillinger og omstillinger.
vh
pbp

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 27-06-11 19:18

du bor i parcel, har eget fyr, du har en varmtvandsbeholder, enten bygget ind fyret eller den ligger et sted for sig selv, hvor den ligeledes trækkes af dit fyr, det kræver i begge tilfælde at der føres tilstrækkeligt vand til beholderen, det er første betingelse, ellers kan der jo ikke føres noget videre, hvis det er kold vand der kommer ud af hanen, så er det galt med tilgangen af det varme vand fra fyret, som skal varme, dit varme forbrugsvand op, kik om forskellige haner (ventiler) er åbne, de fleste har cirkulations pumpe, som sørger for, at der hele tiden er varmt vand, på det sted hvor man skal bruge det
hvis din varmtvandsbeholder ligger for sig selv, kan det skyldes, at den klovn som har installeret anlægget, ikke har sørget for, at der er stigning hele vejen til beholder, således at luften kan komme ind i beholder under opstart og luftes ud igennem beholderens luftskrue. Kom igang
Fra Tyller01

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 24-07-11 18:46

Tak for svaret pbp_et.

Jeg fik skiftet en slange der var totalt lukket med kalk/slam, vvs'eren viste mig slangen og han kunne ikke stikke en skruetrækker igennem, så lidt plads var der.

Så nu har jeg fået varmt vand. I starten var der meget tryk på, men nu er det som om trykket er faldet lidt. Men der er varmt vand