/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
n-CASE
Fra : mango
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 19-05-03 16:43

Jeg har fået et program der hedder n-CASE ind på min xpér..jeg ved dælme ikke hvad den er til og jeg kan ikke slette den, heller ikke vil den lade sig omdøbe. Hvad er det og hvad gør jeg?
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 19-05-03 16:59

Hej mango

Jeg er lige ved at tro at der er tale om noget "ad-ware" programmel.

Jeg fandt følgende på nettet:
Citat
There was a bug in the the program n-CASE that is bundled with all Rosoft adware programs. This bug made it difficult if not impossible to uninstall n-CASE unless you are a skilled user. The reason was that the file msbb.exe can't be deleted while it is running. If you uninstall the program while you where not connected to the Internet the uninstall program hang. This is fixed with the latest release.

Jeg vil foreslå at du konsulterer nogle af de værktøjer du kan finde på: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Men der er faktisk også et præsentations program der hedder det samme, samt nogle andre ting.

Hvis du har downloadet og installeret et program fra f.eks. Rosoft (evt, deres media afspiller) så er det sandsynligvis derfra den stammer. Det er en af de kendteste programmer der "distribuere" programmet.

Hvis de værktøjer du kan finde på spywarefri.dk ikke kan fjerne skidtet, så råb lige højt... Grunden til den ikke kan fjernes, hvis det altså er det jeg tror det er, det er at en af filerne aktiveres ved start af din PC. Filen der er aktiv hedder angiveligt "msbb.exe".

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-05-03 17:06

Hej Mango

Du kan læse om n-Case her: http://www.doxdesk.com/parasite/nCase.html
Der står også, hvordan du skal fjerne det.

n-Case fulgte i sin tid med freeware-versionen af programmet Sandra. Jeg ved ikke,
om det stadig er tilfældet.

For et par år siden fik jeg selv n-Case på min maskine gennem Sandra. Dengang var
programmet let at fjerne - blot med det resultat, at Sandra holdt op med at virke -
men det er åbenbart blevet bedre til at bide sig fast siden.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 210 point
Dato : 19-05-03 17:26

Hejsa igen

Fandt lige denne afinstallerings instruks:

Citat
Manuel afinstallering af n-CASE
Åben registreringsdatabasen (REGDB) (Klik 'Start' -> 'Run' skriv 'regedit' tryk ENTER), i REGDB finder du nu nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run,
Højreklik på 'msbb' i nøglen og vælg 'slet'.

Genstart.

Nu kan du slette 'nCASE' biblioteket i biblioteket PROGRAMMER.

Findes 'nCase' biblioteket ikke er det en gammel version. Du skal så istedet kigge i 'System32' biblioteket der er placeret i 'Windows" biblioteket. Slet nu 'msbb.exe'.

Nu skal du så fjerne dette fra REGDB:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\nCASE
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\msbb
HKEY_CURRENT_USER\Software\180solutions.

Du skal også lige kigge efter om du har filen 'nCaseInstaller Class' på din PC - hvis du har det, skal den også fjernes. Den ligger typisk i 'C:\windows\downloaded programfiles\'

Så skulle alt vist være i orden..

mvh

BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 19-05-03 19:24

Tak for svaret benkvist. ja til jer begge 2 takker!
Mango