/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Konvertere tal til dato i Excel
Fra : nyggeseven
Vist : 1729 gange
20 point
Dato : 17-06-11 16:00

Jeg skal udregne behandlingstiden på nedenstående, hvor en tekstfil er importeret i Excel. Hvordan omdanner jeg det til datoer, som jeg kan beregne på?

STARTDATO SLUTDATO
20110102   20110104

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-06-11 16:20

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/CH006252823.aspx

ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men prøv denne hjemmeside, der står en del og Excel og datoer og hvordan der kan regnes med dem i Excel.

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 20 point
Dato : 17-06-11 17:52

Hej

Jeg går ud fra de står i to søjler.

Desværre skal du udføre følgende først for den ene søjle, og derefter for den anden.

Marker søjlen (eller området) i menuen vælges "Data" og derefter "Tekst til kolonner".

Klik "næste" to gange

i øverst højre hjørne vælges "dato" og "ÅMD".

Udfør.

Gentages med søjle 2.

Håber det løste dit problem.

Hilsen

Leo Lund
www.fidus.dk

Kommentar
Fra : nyggeseven

Dato : 20-06-11 09:06

@Leo.pedersen

Tak for hjælpen. Det var lige det, der manglede. Nu kan jeg nemt beregne behandlingstiden vha. ANTAL.ARBEJDSDAGE

Anders

Godkendelse af svar
Fra : nyggeseven

Dato : 20-06-11 09:07

Tak for svaret Leo.pedersen.

Super udførlig beskrivelse.