/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
pludselig søvnig under løbetur?
Fra : Gizmo1226
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 17-06-11 15:42

Hej kandu.
Jeg har nu løbet 6-7km hver dag de sidste 2 måneder, men her inden for den sidste 2 uger er jeg begyndt at blive søvnig under og efter løbetur. Efter at have taget et bad er søvnig heden væk.
nogle der har en ide om hvad det kunne være ?
//GiZmo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-06-11 15:51

Dehydrering, blodtrykket eller en mangel i kosten, hvis Du altså ikke direkte har tabt vejret.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-06-11 16:22

Blodsukker, er du kur? løber du for at tabe dig?

Det er sikker lykkes dig nu at tabe en del og din krop kan ikke følge med mere, mit råd er spis, ikke uhemmet alt muligt, men nok til at du få den energi der skal til for at kunne dyrke motion HVERDAG.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-11 17:11

Du kan prøve med druesukker eller frugt/æbler... Chokolade kan også bruges, men den opkvikkende virkning holder ikke så længe som det andet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-06-11 17:46

Rå havregryn med mælk/pastaret/risret (mange kulhydrater) i passende tid før løb.

Væskeindtagelse jævnt fordelt over dagen. ca. 2 - 3 l i døgnet.

Almindeligt måltid i passende tid efter løb.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 18-06-11 02:04

jeg løber simpelt for at få lavet noget iløbet af min dag, for at kunne brande noget energi af.
jeg har prøvet og købe noget jern tilskyd, for det var en ven der mente det kunne være det. og jeg har haft problemer med det før.

ellers spiser normalt havergryn til morgen, drikker vand og er i rimelig form efterhånden så mister ikke luften :D

men jeg vil vende tilbage om en uges tid og finde ud af om jerntilskydet har hjulpet.

// Gizmo

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-06-11 17:18

Er der andet, der har forandret sig i de seneste to uger? Er du begyndt på medicin af nogen art? f.eks. høfebermedicin eller andet?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 18:41

Hvor gammel er du?
For mig lyder det som lidt af et hedeslag - på vej?
Har du meget tøj på - kan du komme af med sveden?
Er det lige kommet eller? 2 uger......
det kan være en virus, der trickes af for meget blod/ varme omløb.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 18:42

Citat
Efter at have taget et bad er søvnig heden væk.
nogle der har en ide om hvad det kunne være ?

Hedeslag...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-06-11 18:52

Også vær opmærksom på at visse mediciner og deoranter kan lukke for dine porer..
så du ikke kan svede, naturligt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-06-11 00:28

Få evt. checket dit blodsukker - det kan være for lavt pga. løberiet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-06-11 00:29

Med andre ord - gå til din læge og få checket, hvad det kan være.

Vi er jo ikke læger...

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 20-06-11 17:33

der er ikke rigtig noget der har ændret sig de sidste 2 uger. jeg er ikke begyndt på nyt medicin eller noget.
jeg er 20 år nu, og løber dagligt og det har jeg gjort nu i 3 måneder uden problemer. jeg sveder normalt og får det ikke meget varmt og sådan. løber som regel i bar mave.

men prøver at gå til læge og få lavet en allergitest og en test af mit blod.
så er jeg sikker på jeg ikke lider af en eller anden form for høfeber eller mangler vitaminer.
det er nok ikke til at undgå at bestille tid ved lægen.

vender tilbage når jeg har været ved lægen, for at finde den retmessige eger til pointene :D