/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forslag til buffet med humus
Fra : Birgitte32
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 16-06-11 11:34

Står og skal lave en større buffet, hvor et af hovedønskerne er humus.
Indtil videre har jeg flg:

Papadums med myntedressing
Alm. humus
Humus blendet med persille
Humus blendet med rød snack peber
Grøntsagsstave til humus'en
Hjemmelavet knækbrød til humus'en
Små, pakistanske kebab agtige ting (hk oksekød med hvidløg, ingefær, frisk chili, tomat, hvidløg, løg, garam masala, stødt koriander, gurkemeje og friske koriander)
Bulgursalat med hvidløg, persille, forskellige grøntsager.

Jeg kunne bare godt tænke mig lidt flere små retter, der passer ind til dette. Gerne noget med kød. Får ikke tid til at stå og lave fx samosa og den slags, da det meste skal tilberedes om formiddagen (begivenheden er kl 13), og der er ikke den store mulighed for at lave ret meget dagen i forvejen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-06-11 11:51

Det lyder rigtig lækkert det du har "fundet" på

Måske du kan bruge nogle oksekøds snackpøler??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-06-11 15:09

Hejsa.
Hvad med at lave lidt lynstegt kyllingebryst skåret i små stykker.
Og event. små kalvefrikadeller.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 16-06-11 18:46

Ahhh satay kyllingespyd med jordnøddesovs :D Vi kommer snart rundt i hele verdenen her hehe

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-06-11 21:13
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-06-11 21:17

suppe, brød, salat ....?

Lav også noget, som er lidt "friskt" som f.eks. mango salsa ell. lign.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-11 21:21
Godkendelse af svar
Fra : Birgitte32

Dato : 17-06-11 00:00

Tak for svaret pifo. Der var rigtig mange inspirerende ting derpå .. Vi har besluttet os for en salatbund med laks og mango salsa i tillæg til satay kyllingen og det andet. Mums