/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pil i potte
Fra : karin42
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 15-06-11 21:00

er her et klogt hoved der ved om man på denne her årstid kan flette pil ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-06-11 21:28

du må lige være lidt mere præcis.

Du vil stikke nogle grene i en potte - flette dem og få dem til at gro ?

Det er naturligvis ikke lige det rette tidspunkt, men det kan lade sig gøre at tage nogle skud, men de skal holdes meget våde og må ikke tørre ud.

Du skal nok have omkring 20 cm. ned i potten under jorden.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 15-06-11 21:40

undskyld min upræcise udmelding . jeg har planten i en potte og den har været flettet fra butikken. Nu har den skud på ca. 40 cm og det er dem jeg mener at kunne flette - hvis alså man kan det på denne her årstid.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 15-06-11 21:51

Du behøver ikke at undskylde, jeg var bare i tvivl om hvad du mente
Det kan du godt.

Du skal lige bruge noget til at fastholde den fletning du vil have indtil det har sat sig. Brug bare lidt hørtråd eller andet, da den ellers nemt vikler sig op igen.

Så kan det også være du er nødt til at klippe noget af som ikke passer i fletningen. De har det jo med at skyde hist og pist.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-06-11 21:52

Jeg vil tro at jo yngre og smidige skudde er des lettere er de at flette. Sså du kan ikke gøre det for tidligt; Kun for sent.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 15-06-11 22:12

Tak for svaret smuller54.

lyder fint tak for svaret . godaften