/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
utæt tagpap på fladt tag
Fra : hanny
Vist : 3276 gange
100 point
Dato : 14-06-11 17:22

Jeg har et sommerhus med en "velfærdsknast" - tilbygning med fladt tag fra 70´erne - på ca. 15 m2.
Der er begyndt at trænge vand igennem så det drypper lidt ind i stuen når det regner meget. Har vist været dårlig til at sikre afløbet, for problemet er næsten væk, nu da jeg fik renset hullet ved nedløbsrøret. Så har man lært dét! Men Jeg bliver vel nødt til at smøre et eller andet ud over det trætte gamle tagpap, for et eller andet sted er der jo en utæthed. Har spartlet alle samlinger med Icopal tagkit, men tænker det er bedst at gøre noget ved hele fladen også, for jeg ved da ikke om jeg kan se en lillebitte revne eller tyndslidthed ude på selve fladen. Det skal bare holde et par år endnu, da hele taget står foran en udskiftning om 2-3 år (Resten af taget er bølge Eternint).
Hvad skal jeg vælge at putte på? Bliver helt forvirret over alle de muligheder der er med og uden grunder og armering og hvad ved jeg
Hilsen Hanny

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-11 17:40

Tjære... købes i byggemarkeder

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 14-06-11 18:20

Hejsa,

Jeg havde samme problem med en carport. Løsningen var:

1) Icopal Tagkit til de åbenlyse revner derefter ovenpå
2) Icopal Tagasfalt på et ca. 6 m2 område hvor vandet trængte ned og
3) Nyt lag sten oven på asfalten således at taget blev ensartet igen

Alle 3 ting købte jeg i den lokale trælasthandel. Det har nu holdt tørt i 3 år

Bemærk ikke alle trælasthandler fører dette mærke, men jeg kørte lidt rundt da disse produkter er specifikt beregnet til denne type opgaver.

Bluesky

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-06-11 20:57

det eneste rigtige er et nyt lag pap. og det er ikke så kostbart som man skulle tro.
hvis du ikke får det tæt, vil træværket i tagkonstruktionen rådne og så bliver det dyrt.
ring til en tagdækker og få en pris. mange tagdækkere laver den slags små opgaver sort.
mit bud er, at det kan holdes under 5000 kr.

tømreren

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 15-06-11 01:48

Hej Hanny.

Bedste råd er at læg en nyt lag tagpap på. Skal gøres når taget er tørt.... Så kan det holde.

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-06-11 09:15

Hvert år tætter jeg lækager i mit garagetag med tagasfaldt der indeholder fibre.
Fås i enhver tømmerhandel, men billigst i Jem og Fix.

Når jeg lægger udgifterne sammen i de snart 40 år
kunne jeg have skiftet taget flere gange for det beløb...

Kommentar
Fra : lmtag

Dato : 10-07-11 16:29

jeg kan lave det for 300kr m2 hvis det vel og mærket er på sjælland. grundet prisen er på 300kr er fordi taget er så lille. Normal prisen for større tage er ca.160kr m2 for 1-lag overpap
Holder ferie i uge 28 tlf.20974151