/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Vedr. Netværket
Fra : Ammitz
Vist : 571 gange
75 point
Dato : 19-11-01 21:57

Ved oprettelse af IP adresse siger PC'en at der er konflikt, da systemet har denne hardwareadresse > 00:A0:C5:21:72:3A

Er der nogen, som kan fortælle, hvad det betyder, -?
og forklare hvordan JEG kommer videre?

Ammitz

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 85 point
Dato : 19-11-01 22:19

Hej
Prøv at gå ned i : Start --Kør og skriv winipcfg og tryk ok. Det fortæller dig hvilken IP- du har.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-11-01 22:35

Hej igen
Har du flere Computere kørende ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-11-01 22:12

Ammitz wrote:

>Ved oprettelse af IP adresse siger PC'en at der er konflikt, da systemet
>har denne hardwareadresse > 00:A0:C5:21:72:3A

Det betyder at en anden computer på netværket allerede har den
IP-adresse du prøver at give.

Vælg en anden IP-adresse.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-11-01 22:45

Hej igen igen.

Brug den Kommando jeg skrev i min første kommentar på alle de Computere du har,-dermed kan du få rettet fejlen.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-01 23:05

hej Ammitz
du kan også gå ind her
http://www.dslreports.com/ip som tster din ip samt mange andre ting
du kan også bruger den her
http://www.pcpitstop.com/default.asp
den tester din maskine fulstændig og fortælder dig hvis der er fejl,en ret så god side.
men det er helt sikkert som Christian siger at en anden har den ip adresse som du forsøger at bruge.
Det gode råd fra Parkenss om at gå ned i kør og skrive winipcfg er en lille fint stykke værktøj som fortælder dig mange ting
MVH Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 20-11-01 00:02

Ps Ps:
I Windows NT/2000 ...
Start -> Kør -> cmd -> ok
skriv ipconfig

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-11-01 14:11

Hej!
Jeg forsøger stadig at få det hele til at virke, - jeg skal nok slutte sagen, når jeg er kørende!
JA, Parkenss, - Jeg har 4 Computere og 6 udskrifteenheder som skal køre i netværk, - men indtil nu er jeg klar over, at der bare ikke er adresser nok.
Problemet var jo ikke at finde ud af, hvad de de forskellige IP adresser hedder på de forskellige eenheder, det ved jeg/vi godt, - det var bare det, at sætte den sidste udskriftenhed til, når den PC som står imellem, kom med den fejlmeddelelse jeg skrev om fra starten.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 20-11-01 14:22

Hej
Sorry --det var såmænd bare for at få indkredset problemet. Jeg spurgte jo også i min kommentar om du havde flere Computere kørende, idet jeg selvfølgelig hentydede til at der kunne Prob. ligge.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-11-01 14:31

Ja, nogle gange kan det være vanskeligt at stille sine spørgsmål 100% præcist, - og når det ikke lykkes fra spørger, er det jo rart at nogle forsøger at indkredse problemerne med modspørgsmål.
Det er helt fint Parkenss..
Jeg vender tilbage...og fortæller om resultatet.
M.v.h. Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-11-01 22:43

Jeg lovede at komme igen.
Konflikten var at der ikke var flere IP adresser til rådighed. En ny protokol er oprettet som NetBEUI, og nu virker serveren til EPSON Stylus Pro 9500, - jeg har lavet prøveprint fra en Illustratorfil, - med fotos og det hele, - og det er alt sammen i orden.
Så derfor point til Parkenss, for din heftige deltagelse, - selvom du ikke kom med gulkornene til løsningen.
Nu videre med BørnePC'en.

Hilsen fra Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 21-11-01 22:46

Tak for svaret PARKENSS.