/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Baggrund
Fra : zebra_fisk
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 11-06-11 17:51

Hei...

Jeg har et billede med noget tekst og en hvid braggrund. Jeg vil gerne lave baggrunden sort, men fordi der er lagt flammeeffekter over bogstaverne er det ikke lige til at markere dem. Er der en måde nemt at enten lægge end baggrund på eller klippe bogstaverne ud.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-06-11 19:21

du kan forsøge med Magic Wand (værktøjet ligner en tryllestav) med indstilling Tolerance nul og Feather 3
marker rundt hvor der er hvidt tryk delete, hvis det er bogstaverne der forsvinder så undo - fortryd.

Hvis det var tilfældet så brug først Selections - Invert og derefter marker det hvide område og delete som beskrevet.

Det ville være bedst hvis du havde startet med at bruge lag hvor du så har det som nederste baggrundslag og bogstavs laget øverst, du opretter lag i layers - New raster layers.
og så tækker du i layers, det lag der skal nederst i layers nedad, eller du trykker på højre musseknap
finder arrange og derefter move down.

god fornøjelse - giver du op så skriv igen, hvor der går kludder i det.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-06-11 20:39

Dette kan sikkert ikke bruges i din forbindelse, men fedt program
du får nogle pæne effekter ud af det.
Kræver Java
http://www.escapemotions.com/experiments/flame/#top

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 12-06-11 04:28

nomore -

Tak for linket.

Det er dog et fantastisk program - jeg kom vistnok til at købe det

God Pinse.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-06-11 11:07

Det kan du gøre i Photoshop. Der kan du bare male alt det hvide sort med et par klik.

hawaii7

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-06-11 11:08

Nå nu brugte jeg igen en ansats computer, men det gør vel ikke noget.

hawaii7

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-06-11 11:26

du kan lave et lag sort og så hviske det sorte væk som du gerne vil beholde.

interessant ville være hvilket program du benytter, derudfra kan vi andre bedre vejlede dig.
jeg skrev min forklaring ud fra Paint shop Pro programmet

men overordnet i alle programmer er du nød til at arbejde med 2 lag, ellers er det meget langsommeligt at viske i noget der er færdigt.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-06-11 11:28

rettet:
Du kan lave et lag sort og så hviske det sorte væk som du ikke vil beholde.
så dine bogstaver kommer frem igen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 22:55

Citat
Det er dog et fantastisk program - jeg kom vistnok til at købe det

Du kunne have fået det GRATIS for en

Men ellers rimeligt *SYRET*, hvad der kan laves med skidtet.

Citat
Er der en måde nemt at enten lægge end baggrund på eller klippe bogstaverne ud.

Og HVAD har du af programmer til at??????? gøre gpdt med...

Der er masser af gode gør det selv RÅD der kan bruges, både af gratis og de MEGET dyre programmer = Adobe

Selv bruger jeg
http://pixia.en.softonic.com/
Og især denne, som er gratis og DANSK, kan næsten det samme som Adobe
http://inkscape.org/screenshots/index.php?lang=en
Men hvad med at lægge billedet på nettet, så havde du sikker fået hvad du ville have _ NU

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-11 22:57

Citat
Fra : vic200

Dato : 13-06-11 11:08

--------------------------------------------------------------------------------
Nå nu brugte jeg igen en ansats computer, men det gør vel ikke noget.

hawaii7

Kommer vel an_på hvem du LEGER med