/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
vedligeholdelse af skridmønster
Fra : alvinanker
Vist : 712 gange
30 point
Dato : 11-06-11 12:57

Skridmønsteret på min glasfiberbåd er meget svært at holde rent. Glasfiberen virker "ru" og mat, hvilket gør at alt snavs sætter sig fast. Der hvor det er muligt at polere glasfiberen blank har jeg ikke tilsvarende problemer. Er der nogen som har en god metode til at få skridmønsteret "restaureret" samt forslag til hvordan jeg skal holde det efterfølgende.

Mvh

Alvin

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-06-11 20:06

den nemmeste måde at rense det er med en højtryksrenser. det er straks værre med vedligeholdelsen. jeg forsøgte selv for år tilbage at give det voks efter rengøringen, men når der kommer vand på, bliver det meget glat. og så er ideen med mønsteret ligesom væk.
i stedet for, renser jeg et par gange i løbet af sæsonen med højtryksrenseren.
så ser det i det mindste rimeligt ud.