/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Klage efter huskøb.
Fra : IceCap
Vist : 752 gange
500 point
Dato : 10-06-11 13:13

Hej.

Jeg har købt et dejligt hus, synes jeg selv, i det Vestjyske. MEN efter overtagelse er der nogle omstændigheder, som er gået op for mig og som jeg ikke var klar over eller blev gjort bekendt med under købsforløbet.

1: Militæret har et stort øvelsestærren i nærheden (<10 km i luftlinje) hvor de helt store kampvogne ofte har skydeøvelser. Taget på huset giver sig nok til at knage hørbart, når det tunge skyts fyres af, og selvfølgelig høres det med det blotte øre også, det er ikke noget, som beskadiger huset. Den første morgen jeg var her, troede jeg at der var en jagt igang i nærheden, og blev vækket af nogle gevaldige drøn.

2: Ingen udbydere kan levere bredbånd, da kobberlinjen max kan køre 128 kbit i upload, og 4G via Skyline dækker ikke på adressen pga. landskabet ligesom der kun er 2G dækning med det almindelige mobilnet.

Jeg havde intet lokalkendskab, og der var ingen skydning de dage jeg så på huset, ergo anede jeg intet om øvelsestærrenet. Jeg havde en klar forventning om, at bredbånd selvfølgelig var muligt, da huset ligger på en vej som går parallelt med en større hovedvej og helt perfekt rent trafikmæssigt.

Er disse forhold tilstrækkelige til at kunne kræve en erstatning for?? Jeg magter ikke at google videre, det er spild af tid på 0,15 mbit via mobilen!

God pinse!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-06-11 13:42

De ting du vil klage over er jo ikke ting som den forige ejer er herre over.

Det er op til dig selv at undersøge hvad det er for et område dit hus ligger i, og bredbånd er altså ingen menneskeret.

Du kan naturligvis godt klage men om du får noget ud af det er tvivlsomt.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-06-11 13:55

Det kan du godt klager over, men til hvem?
Det er jo ikke skjulte fejl eller mangler. Om der er adgang til telefon eller internet skal da ikke oplyses når man sælger et hus.
At militæret holder øvelse hele 10km skal man heller ikke oplyse noget om.

Klag du bare, men du får intet ud af det.

hawaii7

Kommentar
Fra : Fiskervedtofte

Dato : 10-06-11 14:30

Jeg tror heller ikke du får noget ud af en klage.
Spørgsmålet er også hvem du skal klage til, men et civilt søgsmål er jo en mulighed.
Der er ingen faktiske forhold der er ændret efter købet så jeg tror desværre at du må nøjes med at glæde dig over de dage hvor der ikke er øvelser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 15:09

Du må trøste dig med,at du har masser af andre "lidelsesfæller".
Nu ved jeg ikke om det er Borris eller Oksbøl,du bor ved.Men i begge tilfælder,ligger der jo masser af huse indenfor en radius,af 10 km.

Sælger jeg mit hus,skal jeg jo heller ikke gøre rede for,hvor mang vindmøller,der ligger indenfor en 10 km. zone.Folk må jo selv vurdere sådanne ting. (Åbne øjnene).

Desværre,det eneste en retssag vil gi`,er udgifter.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 10-06-11 16:41

Prøv også at spørge her i Jurahjørnet

Boligadvokat Henrik Høpner fra Advodan i Lyngby svarer hver uge på spørgsmål fra Boligas brugere. Send dit spørgsmål til lf@boliga.dk og gør det så kort som muligt.

Boliga skal kende din identitet, men vi anonymiserer alle indlæg.

Spørgsmål og svar bringes i nyhedsbrevet hver onsdag og publiceres også i Berlingske.

På grund af antallet af indkomne spørgsmål kan der godt gå et par uger eller tre, før dit spørgsmål bliver besvaret.

http://www.boliga.dk/bolignyt/jurahj%C3%B8rnet-s%C3%A6lger-har-fortiet-oplysninger-kan-vi-holde-ham-ansvarlig

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-06-11 17:22

- vise ord fra Nordsted, igen igen...

God Pinse til alle...

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-06-11 21:33

@kortoververden, det samme sagde man om elektricitet for knap 1½ hundrede år siden - og i dagens DK/Verden/Jorden er det nærmest umuligt at føre en almindelig tilværelse uden en anstændig internethastighed.

Jeg havde intet imod ISDN i '99, men nettet og siderne er vokset eksponentielt med øget båndbredde.

Kald mig blåøjet, men ingen forventer den spanske inkvisition når ønskeboligen ikke ligger for enden af en støvet grusvej på et par km, men ret op og ned af en velholdt hovedfærselsåre osv....

@Mosebaek, det er ved Borris, jeg vidste godt, at der var Rambobane ved Oksbøl, men IKKE HER!!!

@Nordsted, tak for et clean svar - det kender jeg dig nu også for, men det er helt klart et skud (OMG) værd at spørge der.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 22:09

Citat
- vise ord fra Nordsted, igen igen...

Ja,hun er een af de mest kompetente rådgivere,her på Kandu.

Mit svar virkede måske lidt hovent,det var nu ikke min hensigt.
Jeg indrømmer,ikke at ha`sat med ind i den dybere jura,ang.problemet.(Det har vi Nordsted1 til). Men kun udtrykt mig,ud fra "fornemmeren" og gængse omtaler af ejendomshandler.
Og jeg er desværre stadigvæk,overbevist om der ikke er noget at gøre.

Men det er en dejlig område at bo i.Håber du bliver glad for det.
Med hensyn til internettet,burde der kunne findes en løsning.Der er dog,utrolig mange muligheder,desangående.

Nå,igen en intetsigende "smøre",fra min side.Men held og lykke ønsker,

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-11 22:23

Tak for de pæne ord

At jeg lagde linket, var nu mere, for at få en udtalelse fra en jurist, for personligt tror jeg desværre heller ikke der er noget at gøre... men hvo intet vover intet vinder

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 10-06-11 23:14

Tak for svaret Nordsted1. Tålmodighed til at uddybe eksisterer ikke med 0,14 Mbit forbindelse.