/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
anhængertræk
Fra : jensviggo
Vist : 1138 gange
100 point
Dato : 09-06-11 20:52

Jeg har købt et træk til en Kadet fra 88, skal trækket have nogen form for identitet altså en plade pånittet trækket, hvor der fremgår type/ maks. belastning osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 21:09

Ja det skal der være

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-06-11 21:15

kan bilen ikke synes uden

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-11 21:59

Nej du kan ikke få bilen synet med anhængertræk uden mærkat
Citat
Tilkoblingsanordningen
- skal have 50 mm koblingskugle og mærkning (mærkeplade), der angiver fabrikat og typebetegnelse, samt største
teknisk tilladte vægt af påhængskøretøj eller D-værdi, jf. EF-direktiv 94/20/EF,
- skal monteres efter bilfabrikantens anvisning,
- skal være forsynet med beslag ved tilkoblingsanordningen for tilslutning af påhængskøretøjets sprængwire
- (beslaget må ikke være anbragt på en aftagelig del af tilkoblingsanordningen), og
- el-forbindelsen (7- eller 13-polet el-stik) skal forbindes i henhold til bestemmelserne i Detailforskrifter for Køretøjer.
hvis du kender fabrikanten af dit anhængertræk så kan du bestille en ny mærke som du selv sætter på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-11 22:01

Citatet er fra: http://www.skat.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-11 19:00

Det er åbenbart lavet om, for jeg fik synet et træk til en Volvo 210 (Duett) uden merkat.
Det var et hjemmelavet træk, som jeg også gjorde opmærksom på.
Ombygget Volvo 210 med hjemmelavet træk, synet i 1993.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-06-11 08:31

Jeg har fået synet bil med træk uden plade.Da var det ingen problemer ,men det er et par år siden.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-07-11 15:26

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-11 08:40

Selv tak - fik du en mærkat til dit træk?