/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
70-numre
Fra : FrejaFlop
Vist : 494 gange
47 point
Dato : 09-06-11 10:50

Hej Kandu

Hvad ligger der i at et firma har et 70-telefonnummer? Har firmaet en fordel ud af det (økonomisk eller lign?) eller er det noget med flere indgående linier? Nogle gange har firmaet jo også et "gammeldags" fastnet nummer som passer til det område de bor i.

Hvem kan give mig lidt flere oplysninger om 70-numre?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-06-11 11:01

Et 70 nummer har ingen geografisk tilknytning, og derfor kan man have det som hovednummer uanset om man har flere lokaliteter, det er ved at være et fortidslevn, men fordelen var, at man altid ringede til lokaltakst til et 70 nummer, dengang der var forskel på lokal, regional og landstakst.

Derudover der en masse viderestillingsfunktioner som gør at man mange gange kan undvære et fysisk anlæg.

Kommentar
Fra : ans