/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Dulcona
Fra : ans
Vist : 1249 gange
10 point
Dato : 09-06-11 08:17

Citat
Statsadvokaten for Nord- og Østjylland Kirsten Dyrman vil undersøge, om der er grundlag for at retsforfølge de ansatte, som på trods af flere underretninger om omsorgssvigt ikke greb ind.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/09/063016.htm

Bliver du så mere tilfreds, hvis det lykkedes?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-11 08:21

Det er en fortsættelse af dette spørgsmål http://www.kandu.dk/spg156053.aspx som er lukket.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-06-11 10:24

Ja, lad os få en retssag der kan danne præcedens for fremtidige sager og ikke mindst ændre opførslen hos de alt for mange skrankepaver i kommunerne.

Accepteret svar
Fra : Dulcona

Modtaget 10 point
Dato : 09-06-11 14:39

Det lyder godt og tilfredsstiller min retfærdighedssans og det floskede ord "retsbevidsthed" - Men men...lad os nu se. det er nok teatertorden. Pudsigt at socialrådgiverforeningen advarer mod at retsforfølge de implicerede og samtidig "truer" med at deres medlemmer måske bliver så skræmte, at de ikke tør røre betændte sager. Herre du milde skaber!!!!!!! Er de ikke uddannet som socialrådgivere?? Regner de med, at de i 40 år bare skal side på deres flade og beregne bletilskud til sengevædere o.l.

Jeg kan ikke lige se det svære i at følge gældende regler og lovgivning - Det behøver man ikke engang at være uddannet socialrådgiver for at kunne.

Forestil jer, at f.eks. en flyveleder i approch control i samme omfang forsømmer at handle efter gældende regler. CRASH...... 250....500 mennesker døde. Skulle vedkommende ikke kunne retsforfølges. Selvfølgelig og der er eksempler på, at dette også er sket.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 09-06-11 14:40

Tak Ans, for opdateringen

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 09-06-11 14:43

approch ~ approach - Sorry

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-06-11 20:33

Citat
Forestil jer, at f.eks. en flyveleder i approch control i samme omfang forsømmer at handle efter gældende regler. CRASH...... 250....500 mennesker døde. Skulle vedkommende ikke kunne retsforfølges. Selvfølgelig og der er eksempler på, at dette også er sket.

Nu har vi heldigvis ikke haft noget af den slags fra danske flyveledere.
Jeg går ud fra at disse bliver suspenderet indtil undersøgelserne kan placere et ansvar, det gør man med politifolk og præster, advokaterne har deres egen ret der fratager advokater retten til at virke, etc. etc.

Men kommunale sagsbehandlere, embedsmænd og ministre.......nix, de er fredet

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 12-06-11 11:16

Tak for svaret Dulcona.