/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
fra outlook til thunderbird
Fra : lillelyst
Vist : 702 gange
50 point
Dato : 08-06-11 18:23

Har desværre en del problemer med at overføre mails og adressekartotek samt indstillinger fra outlook 2010 til thunderbird 3.
Har fulgt alle gode råd og vejledninger fra nettet bl.a. Kim Ludvigsen, Mozilla help osv osv men når jeg klikker på en overførsel får jeg at vide at outlook skal som standard og at programmet skal være aktiv under overførslen. Begge krav bliver opfyldt men lige meget hjælper det.
Nogen der har et forslag?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-11 19:59

Kan du overføre direkte? Det tror jeg ikke, prøv at gemme mails og kontakter som en fil først, og importer så den fil i Thunderbird

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 08-06-11 20:58

o.v.n.> Jeg kan ikke overføre en pst-fil direkte mig bekendt. Mails og kontaktpersoner ligger i samme pst-fil i outlook 2010.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-11 21:03

Det må en som bruger Outlook forklare dig, Outlook Expres kan importeres men det er heller ikke pst filer, men prøv om denne side kan hjælpe, det er import der bruges:
http://support.real-time.com/tbird/outlook_import.html

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 08-06-11 22:02

Netop den vejledning har jeg også prøvet og det er ved pkt. 4 den går galt. Men jeg prøver at arbejde videre med problemet. Takker foreløbig.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-06-11 23:04

outlook skal være "standard" email program når du importere i TB
både adresse kartotek og mails, du kan også exportere adressekartotek som en csv fil og importere denne i TB

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-06-11 13:18

Hvordan kan jeg lave en pst.fil om til csv fil?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-06-11 13:55

kan du heller ikk, åbn adresse kartotek og exportere adresser til en csv fil

eller også
outlook er sat som standard mail program, så importere du først email adresser, og derefter
mails, husk at klikke nej til TB skal være standard mail program indtil du er færdig.