/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
pige eller dreng????
Fra : josie0706
Vist : 2987 gange
20 point
Dato : 08-06-11 17:55

hej

jeg er i tvivl om min hvide dværgkanin er en pige eller dreng, hver gang den skal vaske sig, kommer der en lille ting(ligner en tissemand)ud??????????????
meget mærkeligt
knus
Josie0706

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 08-06-11 18:02

www.kaninhop.dk under "Køb af kanin", kan du nederst se, hvordan du kønsbestemmer en kanin

MVH
Bjerner
www.kaninhop.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 18:03

Det er meget svært at kønsbestemme kaninerne når de er helt unge, men her er nogle tydelige billeder

http://www.smidts-opdraet.dk/19538669

og hvis du stadig er i tvivl, så tag kaninen med til dyrlægen - de har også svært ved at se forskel, men de rammer som regl plet

Kommentar
Fra : migdenskønne

Dato : 10-08-11 22:04

Altså da jeg havde en hankanin så havde han ikke noget pels dernede ved tissemanden, og nu har jeg 2 hun kaniner (den ene er gravid, ved godt at det ikke har noget med sagen at gøre) og de har pels dernede ved tissekonen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 22:21

skønnedig, du kan altså ikke gå ud fra behåringen ved kaninunger, der er de ens

Hvordan har dine to hunkaniner båret sig ad så den ene kunne blive gravid

Kommentar
Fra : migdenskønne

Dato : 11-08-11 09:28

det er fordi vi startede med at købe 2 hun kaniner, men så døde den ene efter 3 år. så fik jeg en ny af min læge det var så en hankanin som var gammel, den døde så efter 2 år. så fik jeg en ny pige som ikke blev så gammel, og nu har vi så den første kanin vi fik på 9 år og en anden hun kanin på 2 år, men vores genbo har en han kanin som vi lånte til at gøre den på 2 år drægtig.(vi tror hun føder i morgen)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-11 09:31

Det er enormt hyggeligt med kaninunger, men meget svært at skille sig af med dem, men i når et tidspunkt hvor mor'en ikke vil ha de unger til at rende rundt om benene på hende, og så er i nød til det

Kommentar
Fra : migdenskønne

Dato : 11-08-11 09:34

Ja, men vi beholder også selv 2 af ungerne hvis det er hunner