/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail til flere personer
Fra : bauchmann
Vist : 1881 gange
500 point
Dato : 08-06-11 12:12

Hej. Min store drøm skal sende samme mail til den store familie. Hvordan er det lige man opretter sådan en? Det er windows 07. Husk når det er mig skal det skæres ud i pap.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 12:51
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 13:03

Måske du kan bruge denne vejledning til at oprette en gruppemail, selv om det er til det gamle program... jeg kan ikke selv afprøve det i windows 7, for jeg har aldrig fået det installeret - kører stadig med det gamle... hvorfor nyt, når det gamle fungerer

http://www.it-artikler.dk/2009/10/07/outlook-distributionsliste/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-11 14:15

brug cc og bcc som alle andre steder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 14:18

Teil, det er den metode der er i mit første link, men hvis det er ofte man vil sende til den samme "forsamling" er det næsten nemmere at oprette dem som en gruppe??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-11 15:55

Windows 7 har ingen mail program, hvordan læser og sender du mails?
Både Hotmail: http://mail.live.dk
og Yahoomail: http://mail.yahoo.dk
kan bruges i browseren det er nemt at sende til flere eller til alle i adressekartoteket når du bruger webmail, bare klik på Ny og på Til så åbner et vindue med alle dine kontakter og du sætter markering ud for dem som skal have samme mail, hvis du så også har grupperet dine kontakter så bliver det endnu nemmere, nemlig at sende til alle adresser i en mailmappe, en mappe til famile en mappe til venner og så videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-11 16:00

Det er vist dig med TDC mail ikke? Der logger du ind på http://mail.tdc.dk og skriver mails derfra, metoden er den samme som jeg har beskrevet, der er en ikon som ligner en lille bog, klik på den så åbner dit adresse kartotek, kartoteket hos TDC kan du selvfølgelig også inddele i grupper som du sende til på en gang

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 08-06-11 16:03

Du skal først klikke på Skriv ny mail og så kommer bogen du kan klikke på.
Har du bemærket alle muligheder du har på den side? For eksempel TDC Play hvor du gratis kan hente dine favorit musik numre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-11 16:06

Hvis du er helt ny med TDC webmail så vil jeg lige fortælle at du kan importere kontakter fra det gamle mail program på din gamle computer, det kræver selvfølgelig at du har gemt adresse bogen eller har computeren endnu

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-06-11 16:08

Hej o.v.n.

Du har da vist en klæbehjerne når du kan huske jeg har TDC. Jeg har videresendt alle besvarelser til hende. Når du er så god til at huske er der også point når jeg lukker spørgsmålet.
Torben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-11 17:07

Ok at oprette en gruppe har jeg ikke styr på. Der har ikke været behov for det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-11 17:12

Luk nu ikke før at mail til flere er afprøvet og i ved at det virker, måske noget skal uddybes lidt eller forklares på en anden måde

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-06-11 17:49

Hej,.
Til orientering bliver spørgsmålet tidligst lukket i morgen. Der kan endnu nå at komme små guldkorn

Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-11 17:52

Jeg har oprettet nogle grupper i mine mails, på den måde, som er vist i mit tidligere link, men jeg har også stadig den gamle outlook inde... og den kører fint sammen med windows 7

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-06-11 09:33

Det er ganske enkelt at sende flere mail i Windows live mail.

Du skal blot markere de personer du ønsker at sende til, Åben kontaktpersoner, hold Ctrl knappen nede og vælg personerne, højreklik mens du holder tryk på send en mail i boksen, så er du klar til at skrive til dem alle på en gang.
Såndan virker det i min win7.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 11-06-11 08:59

Tak for svaret o.v.n.. Jeg har lovet ekstrapoint til det næstbedste svar
Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-11 12:48

Selv tak - det lykkedes altså at sende mail til alle famile medlemmer på en gang?

Kommentar
Fra : Vecciano44

Dato : 08-01-13 16:35

En af mine venner har problemer når han sender gruppemail til f.eks. 20 personer. Hvis bare een af mailadresserne er forkert, bliver mailen heller ikke sendt til de øvrige. Det er lidt irriterende, da nogen mennesker skifter e-mail adresser som andre skifter underbukser. Er det en eller anden indstilling, eller er det bare sådan i Windows Live mail????